عاشقانه‌ترین کانال‌های دنیا که شما را به سرزمین پریان قصه می‌برند

یکی از بارزترین ویژگی‌های کانال‌های آبی که از میان شهرها عبور می‌کنند، منظره دلنشین و عاشقانه آنهاست. مطمئنا در بیشتر موارد وقتی اسمی از چنین شهرهایی به میان می‌آید همه به یاد ونیز می‌افتند. اما شهری چون ونیز تنها یک نمونه مشهور است که کانال‌های زیبای دیگر پشت شهرت آن ناشناخته می‌مانند. ما در این مقاله عاشقانه‌ترین کانال‌های آبیِ کم‌تر شناخته شده‌ی دنیا که شما را به سرزمین پریان قصه می‌برند معرفی می‌کنیم.

 

 

چین، سوژو

 

 

چین، سوژو

 

 

سوژو در تور چین به نوعی به ونیز شرقی نیز شهرت دارد، اطراف این کانال آبی این شهر را باغ‌های سرسبز و زیبا پوشانده‌ و منظره‌ای زیبا به وجود آورده‌اند. پایه‌گذاری این شهر به سال ۵۱۴ قبل از میلاد برمی‌گردد، به همین دلیل و با پشتوانه ۲۵۰۰ سال تاریخ غنی، سوژو جاذبه‌های فراوانی از جمله موزه‌های متعدد با آثار باستانی، آثار هنری بی‌نظیر و باغات چشمگیر و کلاسیک را ارائه می‌دهد. محیط آرام و زیبای شهر باعث شده تا بازدیدکنندگان از سوژو به عنوان بهشت واقعی زمین یاد کنند. همچنین این کانال آبی با طولی بیش از ۱۹۳ کیلومتر بزرگ‌ترین کانال آبی جهان است. شما می‌توانید همراه با همسرتان سوار یک قایق چوبی ستنی شوید و بخش‌هایی از این کانال آبی را بازدید کنید. صدای موسیقی، محیطی آرام و فضایی سرسبز برای شما تجربه‌ای عاشقانه و فرامو‌ش نشدنی در کنار همسرتان رقم خواهد زد.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

فرانسه، آنسی

 

 

آنسی

 

 

فرانسه خود به تنهایی یکی از مقاصد عاشقانه دنیا با فرصت‌های متعدد است. شما در شهری چون پاریس می‌توانید زیر برج ایفل قدم بزنید، یک شام دو نفره نوش جان کنید و سپس به یکی از کافه‌های دنج و کلاسیک بروید و یک قهوه فرانسه اصیل بنوشید. اگر به دنبال بهترین تجارب هستید به آنسی بروید. در حاشیه کوهستان با شکوه آلپ و کانال‌های آبی کوچک، شهری با تراس‌های زیبا وجود دارد که بی‌شباهت به ونیز نیست. شما در حین بازدید از کانال می‌توانید تراس‌های زیبا، معبد Palais de l'Isle و قلعه چشمگیر قرن ۱۲امی که درست در وسط یکی از کانال‌ها ساخته شده را ببینید. در واقع این شهر بیشتر از آن که جاده داشته باشد دارای مسیرهای آبی است. شما می‌توانید از جزایر شهر که با پل‌های پر از گل بهم مرتبط شده‌اند بازدید کنید و سری به کافه‌های دل‌انگیز و فروشگاه‌هایش بزنید. عین بازدید از آنسی حس خواهید کرد یکی از شخصیت‌های دیزنی در سرزمین پریان هستید. بنابراین دوربین‌تان را بردارید و تا می‌توانید از سفرتان عکس تهیه کنید.

 

 

آراژانتین، تیگر

 

 

آراژانتین، تیگر

 

 

تنها با یک ساعت قطارسواری از بوئنوس آیرس به شهر آبی تیگر که با کانال محسور شده خواهید رسید. این شهر میزبان فعالیت‌هایی همچون کایاک سواری و قایق‌رانی است. بسیاری از گردشگران روزشان را به خوردن باربیکیو و نوشیدنی‌های مختلف در میان کانال‌های آبی سپری می‌کنند. همراه همسرتان یک قایق کرایه کنید و در میان کانال‌های آبی پوشیده از گل و گیاه گشت‌زنی کنید. همچنین می‌توانید پس از یک روز گشتن در میان کانال‌ها به یکی از اقامتگاه‌های رویایی با منظره عاشقانه کانال بروید و شب را آنجا بمانید.

 

 

هند، آلپی

 

 

هند، آلپی

 

 

از آنجایی که هر شهر زیبایی را با ونیز می‌سنجند، آلپی که به آلپوژا نیز شناخته می‌شود را ونیز در تور هند خطاب می‌کنند. این شهر دارای فرهنگ و تاریخ غنی و مناظر طبیعی زیبایی است و مردم آن را بیشتر کشاورزان تشکیل می‌دهند. تصورش را بکنید، شبکه‌ای از کانال‌های آبی آرام، حال و هوای روستایی و قایق‌های چوبی چه منظره عاشقانه و دلنشینی را ایجاد می‌کند. قایق‌های تفریحی که امروزه برای بازدید از کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد روزگاری وسیله حمل و نقل برنج بوده است. گردشگران سوار این قایق‌های می‌شوند از مسیرهای آبی بازدید می‌کنند، روی عرشه قایق غذا می‌خورند و به طور کلی از گردش خود لذت می‌برند. شما هم می‌توانید همراه با همسرتان سوار یکی از قایق‌ها شوید، از کانال‌ها بازدید کنید و نظاره‌گر زندگی ساده مردم حاشیه کانال‌ها باشید.

 

 

فعالیت‌های بی‌نظیری که فقط در هند می‌توانید انجام دهید

 

هلند، گیتورن

 

 

گیتون

 

 

اگر می‌خواهید در یک منطقه زیبا از سفر کنار همسرتان لذت ببرید، می‌توانید به گیتورن که در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی آمستردام واقع شده بروید و به دور از جمعیت، تعطیلاتی رمانتیک را سپری کنید. این منطقه به خاطر عدم وجود هیچ خودرویی در سطح شهر پاکیزه‌ترین هوای ممکن را به شما ارزانی می‌دارد. تمامی حمل و نقل این منطقه به وسیله دوچرخه و قایق صورت می‌پذیرد. دست در دست همسرتان محیط آرام گیتورن را بگردید و از صدای ناب طبیعت لذت ببرید. همچنین حین اقامت در این شهر می‌توانید از سه موزه آن دیدن کرده و در اقامتگاه‌های راحتش بمانید. کلبه‌های زیبا و روستایی این منطقه شما را به یاد فیلم‌های فانتزی پریان خواهد انداخت.

 

 

روسیه، سنت پترزبورگ

 

 

روسیه، سنت پترزبورگ

 

 

سنت پترزبروگ می‌تواند اولین گزینه برای یک سفر عاشقانه میان کانال‌های آبی و معماری منحصر به فرد شهری همراه تور روسیه  باشد. کانال Griboedov معروف‌ترین مسیر آبی آن است که کمی بیش از ۵ کیلومتر طول داشته که از مرکز شهر عبور می‌کند و شما می‌توانید مناظر چشمگیری از معماری فوق‌العاده سنت پترزبورگ را که شامل قصرهای عجیب و غریب، کلیساها و نمادهای تاریخی مشهور می‌شود تماشا کنید. این کانال دارای منظره‌ای شاعرانه بوده و شما و همسرتان را غرق زیبایی‌های خود خواهد کرد. از کانال‌ها بازدید کنید و عکس‌های به یادماندنی و عاشقانه‌ای به ثبت برسانید.

 

 

در سنت‌پترزبورگ از کجا سوغاتی بخریم؟

مطالب مرتبط