زیباترین فرودگاهای دنیا را بشناسید

فرودگاه‌ها تقریبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر را تشکیل می‌دهند، وقتی برای بار اول به جایی ورود می‌کنید و از آن ذهنیت خاصی جز شنیده‌ها ندارید، یک فرودگاه می‌تواند در لحظه اول قضاوت شما را برای آنچه در آینده خواهید دید تعیین کند. فرودگاهی شیک و زیبا با طراحی مدرن شما را برای تعطیلاتی جذاب آماده می‌کند و بالعکس یک فرودگاه در هم و قدیمی قبل از رسیدن به مقصد شما را از سفر مایوس خواهد کرد. همچنین فرودگاه‌ها به عنوان یک ساختار فوق‌العاده سودآور، از نمونه‌های زیباترین طراحی‌های صعنتی نیز محسوب می‌شوند. ما در اینجا به برخی از زیباترین فرودگاه‌های دنیا اشاره می‌کنیم.

 

 

نیوزلند، فرودگاه بین‌المللی ویلنگتون

 

 

نیوزلند، فرودگاه بین‌المللی ویلنگتون

 

 

جدیدترین فرودگاه هواپیمایی نیوزلند از یکی از مشهورترین نمادهای این کشور و یکی از قدیمی‌ترین افسانه‌های بومی‌اش الهام گرفته شده است. طراحی داخلی آن یک ساختار کلیشه‌ای به دور از ذهن ارائه می‌دهد. ستون‌های عظیم سنگی از زمین بیرون آمده و همچون درخت از کف سالن فرودگاه روییده‌اند. همچنین از یک مجسمه هیولا شکل که به اعتقاد محلی‌ها در تنگه کوک غرق شد نیز در فضای فرودگاه استفاده شده است. البته برای ما هم نیز هیولا ناآشنا نبوده و ما قبلا آن را یا عنوان گالوم در ارباب حلقه‌ها دیده‌ایم. در داخل برای جدا کردن محیط‌های مختلف فرودگاه، از چوب استفاده کرده‌اند که در ایجاد فضایی گرم نقش موثری ایفا می‌کند. همچنین از شیشه‌ در قسمت‌های بالایی و تا حدودی سقف استفاده شده تا نور خورشید بتواند به خوبی تا داخل سالن‌ها برسد.

 

 

ژاپن، اوساکا، فرودگاه بین‌المللی کانسای

 

 

ژاپن، اوساکا، فرودگاه بین‌المللی کانسای

 

 

ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی کانسای طولانی‌ترین فرودگاه جهان است. دور تا این فرودگاه از شیشه ساخته شده که به مسافران این امکان را می‌دهد تا از برخواستن و فرود هواپیماها منظره‌ای برای تماشا داشته باشند. اما ویژگی طلایی این فرودگاه که آن را در دنیا برجسته می‌کند، فاصله ۵ کیلومتری آن از ساحل اوساکا و ساخت و قرار گیری‌اش بر روی یک جزیره مصنوعی است. این فرودگاه ضمن انجام پرواز‌های هوایی به شما امکان گشت‌زنی کوتاه بر روی دریای اوساکا را فراهم می‌آورد.

 

 

چین، شنزن، فرودگاه بین‌المللی بائوآن

 

 

چین، شنزن، فرودگاه بین‌المللی بائوآن

 

 

در تور چین فرودگاه شنزن را می‌بینید این فرودگاه طراحی بسیار جذاب و منحنی داشته و از رنگ سفید در سراسر آن استفاده شده است. به گفته طراح برجسته این فرودگاه ماسیمیلیانو فکساس از مانتا رای ماهی‌ای که اغلب در نزدیکی سواحل چین دیده می‌شود الهام گرفته شده است. آن‌ها با در نظر گرفتن بیش از ۷۹ متر ارتفاع برای سقف فرودگاه، در نظر داشتند تا به مسافران این حس را القا کنند که در حال حرکت داخل یک موجود دریایی عظیم هستند. طراحی فرودگاه لانه زنبوری بوده و همچنان مراحل تکمیل‌سازی آن ادامه دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تمامی بخش‌های آن تکمیل گردد.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

هند، بمبئی، فرودگاه بین‌المللی چهاتراپاتی شیوانجی

 

 

هند، بمبئی، فرودگاه بین‌المللی چهاتراپاتی شیوانجی

 

 

بمبئی در تور هند دارای یک فرودگاه بسیار بزرگ درخور پرجمعیت‌ترین شهر جهان است. در طراحی این فرودگاه از قصرهای سلطنتی مغولی الهام گرفته شده و آن را با یک سقف منحنی سفید ساخته‌اند. در ساخت این فرودگاه از ستون‌های عظیم با پوشش الگوهای سنتی هندی استفاده شده است که در همان لحظه ورود به فرودگاه تحت تاثیر فرهنگ و معماری هندی قرار خواهید گرفت. گروه معماران فرودگاه از شیشه‌های متعدد و زیادی در سقف کاذب استفاده کرده‌اند تا روز طبیعی روز وارد سالن فرودگاه شود. استفاده از شیشه و طراحی مدرنیته فرودگاه نوعی خوش‌بینی از پیشرفت و آینده شهر را به بازدیدکنندگانش القا می‌کند. طراحی زیبا و منحصر به فرد فرودگاه و محله‌های اطراف آن، تضاد طبقاتی هند را به نوعی بسیار ملموس به شما ارائه می‌دهد.

 

 

دیدنی‌های هیجان‌انگیز آگرا و گوا را ببینید

 

تبت، فرودگاه بین‌المللی دائوچنگ یادینگ

 

 

تبت، فرودگاه بین‌المللی دائوچنگ یادینگ

 

 

فرودگاه بین‌المللی دائوچنگ یادینگ یکی از برترین فرودگاه‌های غیرنظامی دنیاست که هر کسی در آن کار می‌کند بایستی از افراد بااستعداد باشد. این فرودگاه در ارتفاع ۴٫۴۱۱ متری از سطح دریا قرار گرفته که شاید برای هر بازدیدکننده‌ای خوشایند نباشد اما آنقدر مناظر اطراف و ناهمواری‌های منطقه زیبا است که ارزش دیدن را دارد. گروه معماران GUD برای ساخت این فرودگاه از فرهنگ تبتی و گره روسری خاتا که بین بوداییان تبتی بسیار محبوب است الهام گرفته شده است. دائوچنگ یادینگ عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه دنیا را به فرودگاه چین که در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد و در ارتفاع 4436 متری از سطح دریا واقع گردیده، واگذار کرد.

 

 

گرجستان، مستیا، فرودگاه ملکه تامار

 

 

گرجستان، مستیا، فرودگاه ملکه تامار

 

 

این فرودگاه بین‌المللی با ظاهری مدرن در تور گرجستان،  حاشیه شهر باستانی و میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است. گرچه فرودگاه ملکه تامار تنها ۲۵۰ متر مربع مساحت دارد و از این نظر بسیار کوچک محسوب می‌شود اما به لطف طراحی منحصر به فرد و برجسته‌اش در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی معمار فرودگاه نیز این بود که حد ممکن هواپیما در این منطقه فرود بیاید. برج‌های سیاه و سفید فرودگاه هم از برج‌های باستانی مستیا الهام گرفته شده است. در قسمت‌های منحنی ساختمان برج مراقبت‌های کنترل، کافه و اتاق انتظار قرار گرفته است.

 

ببینید: بربرستان؛ بهترین رستوران سنتی گرجی در تفلیس

مطالب مرتبط