نفس‌گیرترین تراس‌های برنج در آسیا

تراس‌های برنج که یکی از زیباترین نمودهای گردشی و انسانی آسیا محسوب می‌شود که با به کارگیری بهترین شرایط زیستی و با خلاقیت انسانی به وجود آمده است. تراس‌های برنج در مناطق به شدت بومی و به دور از زندگی مدرنیته به وجود آمده‌اند. اما با پیشرفت و گسترش گردشگری به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آسیا تبدیل شدند. از اندونزی تا ویتنام تراس‌های رنگی مختلفی وجود دارد زیبایی را به چشمان شما هدیه می‌آورند. ما در اینجا زیباترین تراس‌های برنج آسیا که باید از آن‌ها دیدن کنید را معرفی می‌کنیم.

 

ویتنام، تراس‌های برنج ساپا

در 308 کیلومتری شمال غربی هانوی، ساپا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی ویتنام برای مسافران تور ویتنام است که میزبان تراس‌ها برنج شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ دیدنی‌ای است. برای صدها سال تراس‌های برنج توسط تعدادی از اقلیت‌های قومی مانند Hmmong ،Dao ،Tay ،Ha Nhi از نسلی به نسل دیگر در ساپا محافظ و کاشت و برداشت شده‌اند. وقتی از دور به این تراس‌ها نگاه می کنید به نظر پله‌های زیبای سبز درخشانی می‌رسند که به سمت آسمان رفته‌اند. این مزارع نه تنها تامین‌کننده نیاز خانوارها و منطقه هستند بلکه نقاشی طبیعی نفسگیری برای تماشا هم ایجاد می‌کنند. اگر در تابستان به ساپا بروید مزارع برنج به رنگ سبز پررنگ همچون فرشی عظیم و یکدست دیده می‌شوند. به علاوه در این میان می‌توانید آداب و رسوم مردم منطقه را هم از نزدیک شاهد باشید.

 

بخوانید: آشنایی با دیدنی‌ترین آکواریوم‌های دنیا

 

 

ویتنام، تراس‌های برنج Mu Cang Chai

مو کانگ چای در استان ین بای در شمال ویتنام و در حدود 300 کیلومتری هانوی، پای دامنه‌های رشته کوه Hoang Lien Son واقع شده است. البته برای رسیدن به این مکان باید از گذرگاه خطرناک و پر پیچ و خم Khau Pha عبور کنید. اما بعد از عبور از این مسیر چشمان‌تان به یکی از زیباترین مناظر دیدنی ممکن باز می‌شود. آب و هوای مو کانگ چای دل‌انگیز و مطلوب است و هر زمان از سال که به بازدیدش بروید زیبایی خود را نمایش می‌گذارد. اما برای بهترین عکس‌ها دو زمان مناسب وجود دارد. یکی بین آوریل تا ژوئن که محلی‌ها به مزارع آب می‌ریزند و فصل نشا شروع می‌شود. در این زمان انعکاس نور خورشید بر سطح آب به شدت زیبا و دیدنی است. بعدی از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر است که دشتی از زمین‌های برنج از سبز به زرد تغییر رنگ می‌دهند.

 

 

چین، یون‌نان، تراس‌های برنج Yuanyang

تراس‌های برنج یوآنیانگ واقع در استان یون‌نان در کوه‌های جنوبی Ailao محل زندگی اقوام حامی و یی است. اجداد این اقوام بیش از هزار سال پیش این تراس‌ها را ایجاد کردند و قطعا هرگز فکرش را نمی‌کردند روزی این منطقه تا این حد مشهور شود. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از ژانویه تا مارس است که بعد از برداشت آبیاری می‌شوند. این زمان انعکاس نور خورشید بر سطح شالیزارها به شدت زیبا و دیدنی است. به علاوه از اواخر فوریه با شکوفایی درختان میوه این منطقه حس و حالی کاملا بهشتی به خود می‌گیرد. این تراس‌ها میراث جهانی چین هستند و به خوبی از آن‌ها مراقبت و نگه‌داری می‌شود.

 

بخوانید: معرفی بهترین خانه‌های ساحلی آسیا

 

 

بالی، اوبود، تراس برنج تگالالانگ

اوبود در سراسر دنیا به عنوان یکی از زیباترین مقاصد توریستی شناخته می‌شود. در حالی که تمام بالی زیباست اما مطمئن باشید بعد از بازدید از تراس برنج تگالالانگ روح خود را میان موج موهای سبز درخشانش جا می‌گذارید و برمی‌گردید. این تراس برنج نه تنها مایه افتخار مردم اندونزی است بلکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی آسیا نیز محسوب می‌شود. تمامی گروه‌ها با هر هدفی که باشند در سفر به بالی سر از این تراس برنج در می‌آورند. گردشگران معمولی، عکاسان، طبیعت‌گردان و نقاشان برای کشف رویایی‌ترین منظره عمرشان به تراس برنج تگالالانگ می‌روند. این تراس در فاصله 10 دقیقه‌ای از مرکز شهر واقع شده است. مردم این قسمت از بالی به شدت مهربان و اجتماعی هستند و از شما دعوت می‌کنند تا کلاه سنتی و نوشیدنی نارگیل بخرید. از اینجا می‌توانید از تراس‌های دیگر در روستاهای همجوار Pejeng و Campuhan نیز دیدن کنید.

 

 

چین، Guizhou، تراس‌های برنج جیابانگ

شما می‌توانید این تراس‌های زیبای رنگی را در فاصله بسیار کمی از شهر کنگجیانگ (Congjiang) و در فاصله حدودا 80 کیلومتری آن پیدا کنید. این مزارع بی‌شک از زیباترین نقاط چین هستند که شانس بازدید از آن‌ها را با تور چین خواهید داشت. در حالی که تراس‌های برنج ساپا و مو کانگ چای سالی یک بار برداشت دارند اما ترس‌های جیابانگ سالی دوبار برداشت دارد. این تراس‌ها که میزبان برخی از اقلیت‌های قومی هستند 40 کیلومتر مربع از زمین‌های منطقه را تصاحب کرده‌اند و این چشم‌اندازی است که در تمام سال در دسترس قرار داشته و می‌توانید هر زمانی از آن بازدید کنید.

 

بخوانید: ۷ پارک‌ ملی منحصر به فرد در قاره آسیا

 

مطالب مرتبط