سفر به شهرهایی با خانه‌های رنگارنگ

رنگ‌های روشن و مختلف در ظاهر شهرها می‌تواند نمای آن‌ها را تغییر دهند. معمولا استفاده از رنگ‌های مختلف روی در و دیوارهای شهر سوژه‌های نابی هم به عکاسان ارائه می‌دهد. به همین دلیل ما زیباترین عکس‌های شهری را در بین شهرهای رنگی پیدا می‌کنیم. از همین رو ادی راما پس از این که به سمت شهردار شهر تیرانا پایتخت آلبانی در سال ۲۰۰۰ رسید دستور داد تا ساختمان‌های شهر را به رنگ‌های مختلف در بیاورند. اگر رنگ‌های بتوانند بلوک‌های شهری مثل تیرانا را تغییر دهند تصور کنید با برخی از زیباترین شهرها چه می‌کنند.

 

 

 

دانمارک- کوپنهاگ، نیهاون

 

 

nyhavn

 

 

این محله درست روبه‌روی بندر کوپنهاگ پایتخت دانمارک قرار گرفته است. نیهاون مقصد مردم محلی و گردشگر بوده و همیشه صحنه‌های شلوغی از ملت را به خود می‌بیند. بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها و نقاط ایده‌آل برای کسب آرامش در امتداد کانال‌ها قرار گرفته‌اند. حتما برای بازدید از ساختمان شماره ۹ در کپنهاگ که ساخت آن به سال ۱۶۸۱ بر می‌گردد. همچنین نویسنده برجسته دانمارکی هانس کریستین آندرسن در خانه شماره ۱۸ برای چندین سال زندگی می‌کرد. شما می‌توانید در این محله عکس‌های بسیار زیبا و اینستاگرامی بیاندازید که نظرات زیادی را به صفحه‌تان جلب می‌کنند.

 

 

آفریقای جنوبی- کیپ تاون، بو-کاپ

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون، بو-کاپ

 

 

بو-کاپ بخشی از کیپ تاون است که در دامنه تپه سیگنال و در بالای شهر قرار گرفته است. از آنجا که اکثریت ساکنان این محله به نسل‌های هند، اندونزی، سریلانکا و البته بردگان مالزی که توسط شرکت تجارت هلندی شرقی در قرن هفدهم و هجدهم به اینجا آورده شده بودند برمی‌گردد، به صورت محلی آن را منطقه مالایی می‌نامند. اگر گذرتان به کیپ تاون افتاد حتما به سمت این محله جذاب و دیدنی بروید و در گوشه و کنار آن به کاوش بپردازید، خیابان‌های فرعی را بپیمایید و در کوچه پس کوچه‌ها به تماشای ساختمان‌های رنگی و درخشان مشغول شوید.

 

 

مکزیک، زاکاتکاس

 

 

مکزیک، زاکاتکاس

 

 

شهر مکزیک زاکاتکاس در سال ۱۵۴۸ تأسیس شد تا به عنوان پناهگاه معدنچی‌ها نقره مورد استفاده قرار بگیرد. این شهر در قرون شانزدهم و هفدهم میلادی رونق زیادی گرفت. خیابان‌های این شهر بر روی دامنه دره‌ای باریک بنا شده و به سمت بالا صعود کرده است. مرکز قدیمی شهر بیشتر از هر جای دیگری میزبان خانه‌های رنگی است. البته بیشتر این ساختمان‌ها قدیمی بوده و عمرشان به قرن ۱۸ام باز می‌گردد. از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای زیبای جامع، و کلیسای سانتو دومینگو اشاره کرد.

 

 

مشهورترین گنبدهای دنیا را بشناسید

 

 

دانمارک- گیرین‌لند، کولوسوک

 

 

دانمارک- گیرین‌لند، کولوسوک

 

 

این‌طور که به نظر می‌رسد در منطقه گیرین‌لند دانمارک نقاط زیادی با خانه‌های رنگی زیبا وجود دارد. یکی از این‌ها روستای کولوسوک واقع در جزیره‌ای سنگی است. این روستای کوچک دروازه‌ای به سمت شرق گیرین‌لند است. این منطقه زیبا خیلی بین مردم دنیا شناخته شده نیست با این همه گردشگرانی که همیشه به دنبال مقاصد جذاب و خاص هستند بعد از کمی تحقیق خودشان را در این ناحیه پیدا می‌کنند. شما در این روستا می‌توانید از کوه‌های یخ زده، ارتفاعات جذاب و زیبا، تنگه دانمارک و کوه‌های نفسگیر شرق گیرین‌لند دیدن کنید.

 

 

آرژانتین- بوینس آیرس، لا بوکا

 

 

آرژانتین- بوینس آیرس، لا بوکا

 

 

لا بوکا در واقع منطقه‌ای با طبقه کارگری در بوینس آیرس آرژانتین است. نمای زیبا و هنری این منطقه باعث شده تا گردشگران آن را در صدر فهرست کارهای انجام دادنی خود قرار دهند. خانه‌های رنگارنگ لا بوکا، نمونه‌های بسیار خوبی از طبیعت مستقل مردم این قسمت هستند. البته بیشتر خانه‌های رنگی در امتداد بندر پراکنده شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های منطقه می‌توان به کلاس‌های تانگو و کافه‌ها اشاره کرد. مطمئنا بعد از این که عکس‌هایتان را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید تعداد زیادی از آنان آرزو می‌کنند جای شما بودند.

 

 

بهترین نقاط گردشگری دنیا برای سفر در آخرین ماه پاییز

 

 

برزیل- سالوادور، Pelourinho

 

 

pelourinho

 

 

سالوادور ایالت باهیا، برزیل است که مرکز تاریخی آن را Pelourinho می‌نامند. این منطقه به خاطر داشتن معماری‌های پرتغالی مربوز به قرن ۱۷ تا ۱۹ شهرت زیادی دارد. شما می‌توانید در این منطقه از کلیسای جامع سالوادور دیدن کنید و با قدم‌زنی در پیچ و خم‌های خیابان زیباترین معماری‌ها را کشف کنید. عکاسی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های این محله است.

 

 

هند، جدهپور

 

 

هند، جدهپور

 

 

در وسط بیابان تهار هند شما شهر تاریخی جدهپور را پیدا خواهید کرد که میزبان طیف زیادی از قلعه‌ها، کاخ‌ها و معابد است. خیابان‌های جدهپور سفید هستند و در بیشتر مواقع که هوا آفتابی‌ست نور خورشید به چشم می‌زند. بیشتر ساختمان‌ها نیز یک شکل و مایل به آبی هستند. هیچ جای تعجب نیست که این جدهپور را شهر آبی می‌نامند. شما می‌توانید در این شهر تاریخی به قدم‌زنی بپردازید و از نقاط باستانی و معابدش دیدن کنید، از ساختمان‌های سفید و آبی عکس بگیرید و تجربه‌ای متفاوت از حضور در شهری تاریخی به دست بیاورید. با تور هند به این شهر نیز دست رسی پیدا می‌کنید. 

 

 

 

مناظری از زیباترین ساختمان‌های پر شکوه هند

مطالب مرتبط