7 مقصد از بهترین مقاصد یوگا در دنیا

به دنبال لذت بردن از یک سفر آرامش‌بخش هستید؟ سلامت و ارتقاء روحی و جسمی برایتان در اولویت است؟ دوست دارید با طبیعت پیوندی نزدیک‌تر برقرار کنید؟ و یا اساسا در حرفه‌ای نظیر یوگا فعالیت می‌کنید و این ورزش معنوی بیشتر وقتتان را به خود اختصاص داده است؟ در هر صورت آشنایی با بهترین مقاصد یوگا در دنیا، می تواند برای برنامه‌ریزی یک سفر روحانی و لذت‌بخش راهنمای خوبی باشد.

 

Rishikesh

این شهر که در کوهپایه‌های هیمالیا در سواحل رودخانه مقدس گنگ واقع شده، جایی است که افراد محلی با هدف ارتقای معنوی و برای مراسم عبادی شبانه در هنگام غروب کنار رودخانه جمع می‌شوند. هند زادگاه یوگا است و شجره نامه ریشیکش در تاریخ باستانی کاملا شناخته شده است.

شما می‌توانید در کلاس‌های Parmarth Niketan  که یکی از مراکز برتر یوگا در هندوستان به شمار می‌آید شرکت کنید و با خدمات درمانی و معنوی آن، آرامش را تجربه کنید. اگر هم به دنبال نشاط و جوانسازی هستید، Phool Chatti ashram را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز پس از 120 سال تمرین مفید و قدرتمند در زمینه یوگا، سنت‌های اصیل هندو را ارائه می‌دهد.

در سفر با تور هند، گفتنی است که شما با سفر به ریشیکش، علاوه بر یوگا می‌توانید به بازدید از معبد باشکوه و مرتفع Trayanbakshwar و نیز قایقرانی در رودخانه گنگ بپردازید.

 

بخوانید: اقامتگاه‌های آرامش‌بخش یوگا در آسیا

 

 

Ibiza

ایبیزا در اسپانیا، هنوز هم با افتخار در شمار بهترین مقاصد یوگا در دنیا به شمار می‌آید. این جزیره که با غارهای مخفی، سواحل زیبا و جنگل‌های معطر کاج احاطه شده است، آرامشی طبیعی و بودایی را به علاقمندان هدیه می‌دهد. در واقع توپوگرافی ناهموار این جزیره، امکان پیاده‌روی ساحلی طولانی را برای جفت شدن با طبیعت فراهم می‌کند.

در این جزیره، مجموعه‌ای از اعتکاف‌های سلامتی روح و جسم برگزار می‌شود. از آن میان می‌توان به Hidden Yoga اشاره کرد که یکی از مراکزی معروف برای برگزاری کلاس‌های یوگا در فضای باز است و موسسه YogaRosa نیز اقامتی آرام را در یک ویلای سنتی و سفید رنگ همراه با جلسات تمرین روزانه ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: بهترین مقاصد دنیا برای عاشقان ورزش

 

 

Chiang mai

با وجود موسسات متعدد مراقبه و یوگا در معابد بودایی و نیز فضای باز و طبیعت بی‌نظیر، اسپاها و امکانات ماساژ سنتی تایلندی، چیانگ مای تایلند به مقصدی عالی برای طرفداران سلامتی معنوی و جسمی بدل شده است. بسیاری از معلمان پرطرفدار و بین‌المللی یوگا، Chiang Mai را به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌هایشان انتخاب می‌کنند. 

مرکز Mahasiddha Yoga، متخصص در یوگا تانترا بوده و هر شنبه اعتکاف‌های منظم و کارگاه‌های آموزشی هفتگی تانترا برگزار می‌کند. این استودیوی بزرگ و مدرن، دارای باغ‌های جادار برای برخورداری از هوای پاک و بی‌نظیر چیانگ مای است. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و به یوگا نیز علاقمندید، حتما مقاله بهترین موسسات یوگا در چیانگ مای را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

 

 

Sacred Valley

این دره، در پای ارتفاعات Andean در پرو واقع شده است. اما شما چه انسانی معنوی باشید و چه صرفا علاقمند به طبیعت، این منطقه می‌تواند شما را با وجود قله‌های پوشیده از ابر، آبشار و مراتع زیبایش شگفت‌زده کند. از اینها گذشته باید گفت که موسسه Nidra Wasi در این محدوده، جلسات روزانه و نیز دوره‌های طولانی تر یوگای Andean  و Hatha را برگزار می‌کند. بعلاوه این موسسه زیبا، سونا و اسپا نیز دارد. مورد دیگرکه بسیار شهرت دارد، مرکز شفابخش Paramatma Holistic در محدوده باستانی Incan Cuzco است، که کارگاه‌های یوگا و مراقبه آستانگا وینسا را ​​برای همه سطوح مهارتی برگزار می‌کند.

اگر به دره مقدس Sacred سفر کردید، از مکان‌های باستانی پرو از جمله Machu Picchu و ویرانه‌های Ollantaytambo and Pisac غافل نشوید. بعلاوه می‌توانید پس از یک روز تمرین یوگا، به شهر Aguas Calientes بروید و اندام‌های خسته‌تان را در چشمه‌های آب گرم شستشو دهید.

 

 

Tofo

توفو در نزدیکی یک ساحل پر از شن و ماسه سفید و پر پیچ و خم در موزامبیک واقع شده است. این منطقه سرشار از  صخره ‌های مرجانی‌، کوسه‌ها، دلفین‌ها و تپه‌های زیباست و یکی از مقاصد پرطرفدار برای غواصان و نیز یوگیست ها به شمار می‌آید. اما جالب است بدانید که در اینجا مرکز Turtle Cove،  کلاس‌های مبتدی تا پیشرفته را در رابطه با یوگا و مراقبه ارائه می‌دهد. در نهایت باید گفت که با سفر به توفو، علاوه بر اینکه می‌توانید از امکانات یوگا و غواصی برخوردار شوید، غذاهای محلی لذیذ و سالم نیز روح و جسم شما را جلا می‌دهند.

 

بخوانید: سفر به مشهورترین کشورها برای آرامش روح و روان

 

 

Boulder

این شهر پرشکوه که در کلرادو واقع شده است، بسیار شیک و امروزی بوده و امکانات متعددی برای ورزش در فضای باز همراه با چشم اندازهای زیبا از کوهستان و رودخانه و طبیعت سبز دارد. موسسات متعددی نیز در رابطه با تمرین یوگا، خصوصا در فضای باز در این حوالی شکل گرفته‌اند.

در این میان SUP Yoga، جلسات یوگا پدل بورد را با تمرکز بر کنترل و تنفس ارائه می‌دهد. پیشنهاد میکنم اگر از این نوع یوگا لذت میبرید مقاله بهترین جاهای دنیا برای پدل بوردینگ را نیز مطالعه فرمایید. همچنین مرکز یوگای Iyengar در قلب شهر، برنامه کاملی از جلسات درمانی و کارگاه‌های آسانا و آناتومی برگزار می‌کند. بعلاوه شهر Boulder، موقعیتی عالی برای کوهنوری و برگزاری کلاس‌هایی در این رابطه به شمار می‌آید و نیز مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری خوبی ارائه می‌دهد.

 

 

Bali

طبیعت حاصلخیز، نمای آتشفشانی کوه‌ها، معابد تپه‌ای، همگی توصیف کننده انرژی روحانی بالا در بالی اندونزی هستند. این خطه، برای برگزاری مراقبه‌ها و اعتکاف‌های خصوصی، آیین‌های مذهبی و نیز برخورداری از امکانات لوکسی نظیر اسپاها بسیار پرطرفدار است. در سفر با تور بالی رفتن به بهترین استودیوهای یوگا در بالی یکی از بهترین کارهایی است که باید انجام دهید.

Taksu Spa، یک مرکز دنج و آرام است که طیف وسیعی از انواع کلاس‌های یوگا را در خود جای داده است. همچنین اگر به دنبال اقامت طولانی مدت برای رسیدن به سلامتی روحی و جسمی هستید، اعتکاف‌های اقامتگاه Desa Seni در Canggu را فراموش نکنید. در اینجا کارگاه‌های خصوصی یوگا برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای برگزار می‌شود.

 

 

انسان خاکی، از دیرباز به دنبال کشف فلسفه وجود و رسیدن به آرامشی الهی بوده است. در این راستا مکاتب، آیین‌های مختلف و مراسم و تمریناتی شکل گرفته‌اند تا این خواسته را تحقق ببخشند. یوگا و مدیتیشن نیز از این رهگذر، طرفداران بسیاری را با هدف سلامت معنوی و جسمی در دنیا به سوی خود جذب کرده‌اند. بهترین مقاصد یوگا در دنیا، شما را به ارتباط با اصل خود و نیز پیوند با مادر طبیعت دعوت می‌کنند.

 

مطالب مرتبط