مشهورترین کشورها برای آرامش روح و روان در سرزمین‌های دور

همیشه تغییرات و دگرگونی‌ها مربوط به تجارب هیجان‌انگیز نیست. گاهی باید به سرزمین‌های دور دست سفر کرد، به مناظر زیبا چشم دوخت و به عظمت خلقت فکر کرد. آیا تا به حال حس کرده‌اید باید به جایی بروید که به دور از زندگی مدرن و شلوغ شهرنشینی روح طبیعت و زمین را حس کنید؟ ما در این مقاله به معرفی برخی از بهترین مکان‌هایی که روح شما را درمان کرده و در شما تغییراتی ایجاد می‌کنند را بر خواهیم شمرد.

 

 

مکزیکو، ساحل تودوس سانتوس

 

 

مکزیکو، ساحل تودوس سانتوس

 

 

تودوس سانتوس که در یک ساعتی hopbo Cabo قرار گرفته با جمعیت ۶ هزار نفری خود، سرزمینی بسیار دور از این دنیا به نظر می‌رسد. این منطقه بهشتی بی‌نظیر در دوردست‌هاست که میزبان انواع گالری‌ها، مدارس غواصی، مغازه‌ها بوده و از انواع کافه‌ها و رستوران‌ها مملو است. سواحل شنی این منطقه جایی است که می‌توانید به تنهایی خلوت کرده و از زیبایی بی‌حد آن لذت ببرید. اگرچه دوری از مردم غیر ممکن به نظر می‌رسد اما کلاس‌هایی مانند یوگا می‌تواند بر ذهن شما تاثیرات فراوانی بگذارد.

 

 

تبت، کوه کایلاش

 

 

تبت، کوه کایلاش

 

 

کوه کایلاش یکی از زیباترین کوه‌های چین شناخته می‌شود. از نظر شکل ظاهر این کوه شباهت عجیبی به اهرام ثلاثه مصر با ۴ گوشه کاملا متقارن دارد که با پوشش برف روی آن‌ها بسیار زیباتر به نظر می‌رسند. در اطراف این کوه‌ها ۵ معبد رازگونه و افسانه‌ای وجود دارد. این منطقه به محل ملاقات زمین با بهشت شهرت داشته و هزاران نفر پای پیاده به سمت قله آن سفر می‌کنند که خیلی از آن‌ها موفق به پیدا کردن کلید تغییر زندگی‌شان هم می‌شوند. بسیاری از این مسافران راه خود را از بالای فلات ادامه داده و به کشف غارهای مدیتیشن، کوچ‌نشینان، صومعه‌ها و آیین‌های بودایی می‌پردازند. در این سفر دور و دراز بیش از آن که در طبیعت جستجو کنید سفری روحانی به درون خود را تجربه خواهید کرد.

 

 

ایرلند، کرک پاتریک

 

 

کرک پاتریک

 

 

تپه‌های شیب‌دار که به بالای کوهستان ایرلند منتهی می‌شود، در ارتفاع  ۲،۵۰۹ فوت از سطح زمین مناظر شگرف و باور نکردنی از غرب این کشور را پیش روی چشمتان خواهد آورد. طبق داستان‌ها کرک پاتریک مقدس در این کوه ۴۰ شبانه روز به عبادت پرداخته تا مارها را از این کشور بیرون کند. سالانه یک میلیون نفر این مسیر را برای پیمودن یک سفر روحانی در پیش می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها حتی این مسیر کوهستانی را پای پیاده هم طی می‌کنند. اگر چه پیمودن این مسیر دشوار بوده و ممکن است چندین ساعت طول بکشد. این منطقه در نزدیکی شهر وستپورت بوده و چشم‌انداز پانورامایی از خلیج کلو و حومه‌های اطراف جنوب مایو را به تصویر می‌کشد.

 

 

استرالیا

 

 

hsjvhgdh

 

 

Trail Larapinta در استرالیا، بیش از ۱۳۸ مایل در امتداد دامنه غرب MacDonnell، یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های کوهستانی در زمین بر شرمرده می‌شود. این چشم‌انداز باستانی و ناهموار به عنوان محیطی برای یکی از باورنکردنی‌ترین پیاده‌روی‌های چند روزه شناخته می‌شود که در بین تمام دنیا از شهرت بالایی برخوردار است. این منطقه دارای چاله‌های گوناگون، سنگ‌های کوآرتز و دشت‌های بیابانی با گیاهان عجیب و غریب و نادر است که با تورهای گردشی می‌توانید به بازدید از این منطقه بروید. این تورها شامل گزینه‌های مختلفی مثل سفر دو روزه تا ۱۶ روزه در سرتاسر این منطقه می‌شوند. برای سفر به این منطقه نیاز به کلاه‌ پره‌دار، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی خواهید داشت.

 

 

ژاپن، منطقه باستانی کومانو

 

 

باستانی کومانو

 

 

منطقه باستانی و محبوب کومانو به وسیله پادشاهان در هزاران سال پیش ایجاد شده، این منطقه در قسمت جنوبی کوه‌های Kii اوساکا واقع شده است. همچنین این منطقه دارای سه معبد مقدس، اقامتگاه‌های چندگانه معابد و خانه‌های چای بوده که در طول مسیر مناظر چشمگیری را خلق می‌کنند. پیمودن این مسیر تا خود عبادت‌گاه از بخش جدایی‌ناپذیر این سلوک محسوب می‌شود. این مسیر برای شما تجربه‌ای فراموش نشدنی با مناظر شگرفی را رقم خواهد زد. حومه این منطقه میزبان انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های فوق‌العاده‌ای که فکرش را نمی‌کنید، بوده و می‌توانید در پایان روز به یکی از آن‌ها مراجعه کنید.

 

 

هند، هیماچال

 

 

هیماچال

 

 

این منطقه با داشتن زمینی زیبا و دل‌ نواز نه تنها مقصدی گردشی بلکه به عنوان یکی از بهترین مناطق کشف درونی، مدیتیشن و عبادت در تور هند محسوب می‌شود. هیماچال برای هزار سال محل زندگی و عبادت راهبه‌ها بوده و در طول این سالیان صومعه‌های باستانی متعددی در این بخش هند بنا شده که از بعضی از آن‌ها تنها خرابه‌ها مانده‌اند. شما می‌توانید ضمن یک سفر معنوی به بناهای باستانی و تاریخی آن نیز سری بزنید.

 

 

خوشمزه‌ترین غذاهای هندی که فقط باید در خیابان‌ بخورید

 

 

کالیفرنیا، موسسه ایسالن

 

 

ایسالن

 

 

مؤسسه Esalen در بالای صخره‌های درخشان ساحل مرکزی کالیفرنیا، یکی از هیجان انگیزترین مناظری که می‌توانید تصور کنید، ارائه می‌دهد. در این موسسه اقدامات مختلف مدیتیشن، بسته به کارگاه‌های خاص از تندریک گرفته تا بودایی برگذار می‌شود. خدمات این موسسه به بیش از ۵۰۰ نوع می‌رسد که همگی آن‌ها بر روی پرورش ذهن، ماساژ و هنرهای رزمی متمرکز شده‌اند. در کنار این کارگاه‌ها فعالیت در محیط سر سبز و زیبای آن مانند پیاده‌روی در جنگل‌های اطراف و قایقرانی نیز برقرار است.

 

 

تایلند، کوه فنگان

 

 

تایلند، کوه فنگان

 

 

یکی از مقاصد عالی برای یک سفر روحانی در تور تایلند، رفتن به این جزیره متروک که در آن زندگی اجتماعی روزمره جریان ندارد انتخابی عالی خواهد بود. عزم خود را جزم کرده و با یکی از پندین محافل این جزیره همراه شوید. اگر نیاز دارید سفر خود را به دور از شلوغی مردم تجربه کنید، به سمت شمال رفته و در کلاس‌های متعدد یوگا و مدیتیشن شرکت کنید. در این اردوگاه‌ها می‌توانید صبحانه خود را کنار تخت خواب و در حاشیه ساحل میل کرده و سپس گشت و گذار روحانی و سفر درونی خود بپردازید.

 

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

مطالب مرتبط