موتور سواری در بهترین نقاط جنوب شرق آسیا

موتورسواری یکی از بهترین تجارب در جنوب شرقی آسیا است که می‌توانید کسب کنید. طبیعت زیبا، احساس آزادی و سبکی حین موتور سواری را قطعا هرگز فراموش نخواهید کرد. به علاوه موتور سواری در این کشورها راهی برای صرفه جویی در هزینه‌ها محسوب می‌شود. با موتور سواری مجبور نیستید به تورهای گران‌قیمت بپیوندید و یا پول گزاف به تاکسی‌ها بدهید. مانند اکثر کارها موتور سواری برای بار اول سخت است و نیاز به تمرین دارد اما این تجربه‌ایست که نباید از آن غافل شوید.

 

کامبوج، کامپوت

کامپوت شهری آرام و زیباست و موتورسواری در آن آسان است. تنها با یک رانندگی کوتاه می‌توان خیابان‌های شهری را پشت سر گذاشت و وارد خیابان‌های بزرگ و بدون ترافیک شد. اغلب گردشگرانی که به کامپوت سفر می‌کنند، می‌خواهند از تپه Bokor دیدن کنند. برای بالا رفتن از این تپه می‌توان از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کرد که بهترین آن‌ها موتور است. با کرایه موتور می‌توانید به راحتی به بالای تپه برسید؛ البنه بعضی از هاستل‌ها، تورهای گردشی برای رسیدن به اینجا برگزار می‌کنند که اصلا ضرورت ندارند. شما می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. بعد می‌بینید که چقدر در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. وضعیت جاده‌ها نسبتا خوب است و از ازدحام و ترافیک هم خبری نیست.

 

بخوانید: زیباترین روستاهای ناشناخته دنیا

 

 

اندونزی، بالی، اولوواتو

دیگر گفتن ندارد، بالی از زیباترین و توریستی‌ترین نقاط اندونزی است که به همان اندازه که بعضی جاها پر ازدحام و گردشی است نقاط آرام و صلح‌آمیز هم دارد. خیابان‌های نقاط محلی خلوت هستند و به مسیرهای باریک‌تر و کوچک‌تر راه پیدا می‌کنند. در سفر با تور بالی بهتر است بدانید اگر قصد کرایه موتور دارید، جاده‌های اصلی دارای وضعیت خوبی هستند، اما در مسیرهای باریک و روستایی باید دقت بیشتری داشته باشید.

 

 

اندونزی، نوسا پنیدا

جزیره پنیدا که در زبان محلی نوسا پنیدا خوانده می‌شود، دارای برخی از بهترین جاها و بدترین جاها برای تمرین موتور سواری است. در سراسر جزیره مسیرهای اصلی خوب و باکیفیتی گسترده شده که می‌توان در آن‌ها راند و به سایر نقاط دسترسی پیدا کرد. این جاده‌ها واقعا از بهترین مسیرهایی هستند که می‌توانید در کل اندونزی پیدا کنید؛ اما به همان نسبت مسیرهای فرعی واقعا بدی هم در مناطق توریستی کوچک مخصوصا در Kelingking، Angel’s Billabong و چند نام دیگر وجود دارد که راندن در آن‌ها برای مبتدی‌ها نیازمند صبر و حوصله است. اما چرا در فهرست ما جا دارد؟ زیرا با رفتن در هر دو مسیرها می‌توان شرایط مختلف را امتحان کرد و مهارت راندن را بالا برد. برای شروع می‌توانید در مسیرهای محلی با دوچرخه بروید و با محیط بیشتر آشنا شوید. اگر خوب عمل کنید تقربا هرچه لازم است را یاد خواهید گرفت.

 

بخوانید: زیباترین سواحل جزیره‌ای دنیا

 

 

تایلند

به طور کلی تور تایلند با طبیعت زیبا و مکان‌های توریستی و محلی آرام جای خوبی برای موتور سواری و تمرین راندن موتور است. به زمان جشن‌های پرشور فول-مون (ماه کامل) در کوه فی‌فی و کوه فنگان برای تمرین موتور سواری واقعا خوب هستند. در سفر به کوه تائو تایلند نیز به واسطه این که در رده‌ بعدی توجه گردشگران قرار دارد خلوت‌تر و مناسب‌تر برای راندن در جاده‌ها است. به خاطر اینکه کوه تائو خلوت‌تر است، زندگی روزمره مردم هم آرامش بیشتری دارد و از راننده‌های بی‌احتیاط و عجول هم خبری نیست که ناگهان جلوی شما بپیچند. اما مطمئن باشید بدترین جا برای موتور سواری در تایلند بانکوک است.

 

 

ویتنام، نین بین

نین بین طیفی از انواع جاده‌ها را در خود جای داده است. خیابان‌های نین بین گسترده و کم ازدحام هستند، که این خود یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود. به علاوه شما می‌توانید با راندن به سمت حاشیه، در مسیرهای فرعی با خیال راحت و بدون ترس برانید. راندن در اطراف نین بین آسان است و رفتن به تام کوک هم ایده بدی به نظر نمی‌رسد، البته در مقایسه با نین بین پرجمعیت‌تر است.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای کنار رودخانه در دنیا

 

 

کت با

کت با یکی از جالب‌ترین مکان‌های ویتنام برای اجاره موتور سیکلت و گشت و گذار در حومه آن است. در واقع کت با، دارای مجموعه‌ای چشم‌اندازهای عالی، جاده‌های مناسب است که گشت و گذار و کاوش در آن را واقعا لذت بهش و روح‌نواز کرده است. شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی در این جاده‌ها برانید و از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که راندن موتور در هانوی و هوشی مین بدترین ایده ممکن است! زیرا مردم این شهرها از بدترین رانندگانی هستند که در عمرتان می‌بینید.

 

 

نکاتی که باید بدانید

حتما قبل از تحویل گرفتن موتور از هر دو چرخ فیلم و عکس تهیه کنید و اگر موردی به چشم‌تان خورد عنوان کنید. موتور حتما هر دو آینه جانبی را باید داشته باشد و بررسی کنید لاستیک‌ها صاف نباشند. لاستیک‌های صاف در بالا رفتن میزان تصادفات نقش مهمی دارند. ترمزهای جلو و عقب را تست کنید و در اولین پمپ بنزین توقف کنید. زیرا بیشتر این ایستگاه‌ها موتور را با باک خالی کرایه می‌دهند.

 

بخوانید: بهترین بازارهای محلی و سرپوشیده دنیا

 

مطالب مرتبط