بهترین جاهای دنیا برای پدل بوردینگ

یکی از بهترین راه‌های تجربه برای طی کردن مسیر چالش‌برانگیز رودخانه با جریان تند آب، پدل بوردینگ است. امروزه پدل بوردینگ یا قایق سواری ایستاده که به اختصار SUP نامیده می‌شود، یک تفریح و ورزش آبی منحصر به فرد و پرطرفدار به شمار می‌آید. شما در حالی که به آب مسلط هستید، می‌توانید از دیدن مناظر جنگل‌های بارانی بکر و سواحل دنج اطراف نیز لذت ببرید. در این مقاله، به معرفی بهترین جاهای دنیا برای پدل بوردینگ خواهیم پرداخت. این مقاصد، واجد همه شرایط ایده‌آل برای سفرهای آبی چند روزه هستند.

 

Great Bear Rainforest

این جنگل بارانی، در امتداد ساحل اقیانوس آرام بریتیش کلمبیا در کانادا واقع شده است و تنها مکانی در جهان است که می‌توانید یک گونه سفید نادر از خرس آمریکایی را ببینید. بعلاوه در امتداد آب‌های این منطقه، می‌توان سفرهای هیجان‌انگیز 7 روزه‌ای را برای پدل بوردینگ در کنار موجودات دریایی نظیر نهنگ‌ها تدارک دید.

 

بخوانید: حقایقی‌ جالب و ارزشمند در مورد آسیا

 

 

Kratie

رودخانه قدرتمند مکونگ، زمانی خانه هزاران دلفین بود. اکنون، تنها 92 دلفین در بخش کوچکی از رودخانه بین Kratie، کامبوج و مرز لائوس باقی مانده است. اکثر گردشگران، پدل بوردهایی را در نزدیکی Kratie برای نزدیک شدن به دلفین‌ها کرایه می‌کنند و نهایتا به یک سفر 3 روزه می‌روند. اینجا یکی از بهترین نقاط دنیا برای ورزش‌های آبی است. البته اگر شما از خطرات این مسیر می‌ترسید، می‌توانید در همان ساحل بمانید و از راه دور از مناظر اطراف و موجودات دریایی لذت ببرید. یا با جامعه محلی تعامل داشته باشید و در نهایت، در جنگل‌های بارانی مکونگ به گشت و گذار بپردازید.

 

 

Southwater Caye

اگر از علاقمندان به پدل بوردینگ هستید، حتما باید به ساحل بلیز در آمریکای مرکزی سفر کنید تا یکی از تورهای اقامتی SUP جهان را تجربه کنید. این تورها، سفری 6 روزه را بین جزایر Tobacco Caye، Billy Hawk Caye و Southwater Caye ترتیب می‌دهند.

پدل بوردینگ بالای صخره‌های مرجانی بلیز که دومین سیستم مرجانی بزرگ دنیاست، کاوش در تالاب‌های سرپوشیده، کانال‌های باریک و آب‌های کریستالی که جان می‌دهند برای شنا، و در آخر تماشای غروب آفتاب از یک کلبه خانگی، از جاذبه‌های زیبای گردشگری در این منطقه هستند.

 

بخوانید: سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

 

 

Zadar Archipelago

یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای پدل بوردینگ در اروپا، مجمع‌الجزایر Zadar در کنای دریای آدریاتیک در کرواسی است. این جزایر، عمدتا مسکونی نیستند و بیشتر به لحاظ توریستی مطرح هستند. شما با یک سفر 6 روزه هیجان‌انگیز می‌توانید پدل بوردینگ در این ناحیه، طعم لذیذ غذاهای سنتی و محصولات ارگانیک، منظره‌ای بی نظیر از غارها و نیز چشم‌اندازی از روستاهای ماهیگیری دنج را یکجا تجربه کنید.

 

 

Koh Kaeo Yai

اینجا، جزیره‌ای کوچک است که در جنوب پوکت واقع شده است و یکی از بهترین نقاط جنوب شرقی آسیا برای ورزش های آبی است. در سفر با تور تایلند برای پدل بوردینگ، شما می‌توانید از آب‌های سواحل Ya Nui و همچنین Nai Harn در این منطقه شروع کنید و مسیر را به سوی خط ساحل صخره‌ای و دماغه Promthep ادامه دهید و بعد در مسیر کانال به قایق رانی بپردازید. ترافیک قایق‌ها معمولا بسیار سبک است، اما بطور کلی پدل بوردینگ در این جزیره در شرایط بادی توصیه نمی‌شود.

 

 

Cornwall

ساحل کرنیش با صخره‌های بلند، سواحل شنی و غارهایش یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های طبیعی انگلستان به شمار می‌آید. همچنین منابع آبی آن با پیچ و خم های کافی و مسیری طولانی و خلوت، آنرا به منطقه‌ای نوظهور برای پدل بوردینگ بدل کرده‌اند. می‌توانید برای این تفریح آبی، سفرهای چند روزه ای را به این سواحل دنج ترتیب دهید و نیز اردو بزنید و از مناظر وحشی اطراف نهایت لذت را ببرید. 

 

بخوانید: ۱۰ مدل سفر پر‌طرفدار در سال ۲۰۱۹

 

 

New Mexico

رودخانه وحشی مکزیک به طول 34 کیلومتر، یکی از بهترین مقاصد پدل بوردینگ در جهان به شمار می‌آید. در طول مسیر، شما از صخره‌های چند منظوره و ویرانه‌های باستانی آمریکای بومی و نیز رپیدهای مسطح و کلاس دو عبور خواهید کرد. همچنین برای استراحت و اقامت، می‌توانید در حاشیه رودخانه و در داخل دیواره‌های دره اردو بزنید.

 

 

Kenmare Bay

ایرلند، کشوری است که ذاتا با دریا پیوند دارد. بنابراین چه مقصدی بهتر از آن را می‌توان برای تجربه پدل بوردینگ یافت؟ خلیج قدرتمند Kenmare، مسیری بی‌خطر را برای سفر در مسافت‌های طولانی آب‌های آرام ترتیب می‌دهد. همچنین، در طول سفر می‌توانید از گشت و گذار در ویرانه‌های باستانی جزایر متروک اطراف و نیز غذاهای دلچسب ایرلندی لذت ببرید.اما آب های شگفت انگیز ایرلند آن را به یکی از بهترین نقاط دنیا برای قایق سواری هم تبدیل کرده است.

 

 

Islands Of The Caribbean

جزایر کارائیب را می‌توان بهشت روی زمین دانست. آب‌های شفاف و بیش از 7000 جزیره منحصر به فرد با سواحل ماسه‌ای نرم و بی‌نظیر، سلیقه هر گردشگری را پوشش خواهند داد. در عین حال باید گفت که آب های این جزایر، اغلب قابلیت بالایی برای پدل بوردینگ دارند. در ضمن می‌توانید در حین شنا روی قایقتان، چشم‌اندازی بی‌نظیر به صخره‌های مرجانی مسیر و جانوران دریایی نظیر لاکپشت‌ها، ماناتی‌ها و ایگواناها داشته باشید.

 

بخوانید: سفر به پربازدیدترین شهرهای دنیا

 

 

Hawaii

در هاوایی، بیش از 15 جزیره برای پدل بوردینگ وجود دارد. خلیج‌های آرام و صخره‌های مرجانی، سرزمین‌های سرسبز اطراف، آب‌های شفاف آبی و همچنین منظره‌ای از موجودات دریایی نظیر لاکپشت‌ها و نهنگ‌ها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. در این‌جا، گردشگران همیشه به دنبال فرصتی برای تجربه پدل بوردینگ و بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی هاوایی هستند.

 

 

در نهایت باید گفت که این تفریح آبی، قدمی چند هزار ساله در بسیاری از قاره‌ها دارد. اما شکل و محبوبیت فعلی آن، از در دهه 1900 در هاوایی سرچشمه گرفته است. در حال حاضر، تورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که سفرهای چند روزه‌ای را برای علاقمندان این ورزش تدارک می‌بینند. بنابراین اگر از این تفریح لذت می‌برید، درنگ جایز نیست! بهترین جاهای دنیا برای پدل بوردینگ شما را فرا می‌خوانند.

 

بخوانید: معرفی بهترین گالری‌های هنری دنیا

 

مطالب مرتبط