بهترین پارک‌های ملی دنیا، بخش دوم

فکر می‌کنید بهترین راه برای درک شگفتی‌های سیاره زمین چیست؟ پیشنهاد ما بازدید از پارک‌های ملی است. این مناطق، زیبایی های خیره‌کننده‌ای را به بشر هدیه می‌دهند و ما در ادامه مقاله قبلی قصد داریم به معرفی برخی دیگر از بهترین پارک های ملی دنیا بپردازیم.

 

Penada-Gerês

این مکان، تنها پارک ملی پرتغال است و در سال 1971 به دلیل سطح بالای تنوع زیستی، عنوان پارک ملی را دریافت کرد. چهار بخش کوهستانی بر این منطقه حاکم است که بیش از 80،000 هکتار از جنگل‌ها و مناظر گرانیتی صخره‌ای را در خود جای داده‌اند. در این جا اسب‌های وحشی و گرگ‌ها به زیبایی بر روی زمین پرسه می‌زنند، در حالی که عقاب‌ها در پهنه آسمان خودنمایی می‌کنند. در ضمن اینجا یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری دنیا را دارد که بین گردشگران بسیار پرطرفدارند.

 

 

Daintree

جنگل بارانی Daintree با 135 میلیون سال سن، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل های بارانی جهان است و زیست‌گاه بسیاری از گیاهان و حیوانات منحصر به فرد از جمله کاسوری‌ها در استرالیا به شمار می‌آید. برای رسیدن به این منطقه لازم است که حدود دو ساعت و نیم، از شمال شهر کنز به پیش بروید و با یک کشتی تفریحی از رودخانه پر از تمساح عبور کنید. پس از آن، با جنگل‌های بارانی و سواحل ماسه‌ای بی‌نظیری در این منطقه مواجه خواهید شد. در اینجا همچنین، امکاناتی برای کمپینگ و فرصت‌هایی برای کسب اطلاع از فرهنگ بومی منطقه وجود دارد.

 

بخوانید: زیبا‌ترین کشورها برای عاشق پیاده‌روی در طبیعت

 

 

Plitvice

وقتی صحبت از پارک‌های ملی به میان می‌آید، پارک ملی Plitvice در کرواسی یکی از محبوب‌ترین آنها برای گردشگران علاقمند به محیط زیست است. طبیعت سرسبز با مسیرهای شگفت‌انگیز در امتداد آب، منظره‌ها و آبشارهای دیدنی، همگی در این جا با یکدیگر درآمیخته‌اند. بعلاوه، این پارک دارای حیوانات متعددی از جمله خرس‌ها است. ویژگی دیگر این منطقه، حضور فصل‌های مختلف در آن است، به طوری که اگر در هر فصلی به اینجا بیایید با ظاهری متفاوت نسبت به سایر فصول مواجه خواهید شد.

 

 

Yellowstone

  این پارک که در سال 1872 تاسیس شده است، به عنوان قدیمی‌ترین پارک ملی در ایالات متحده شهرت دارد. این محدوده، دارای آتشفشانی است که هر ساعت فوران می‌کند. فعالیت زمین گرمایی در پارک، عاملی است که بسیاری از بازدیدکنندگان را به دیدن استخرها و چشمه‌های آب گرم مشتاق می‌کند. از دیگر مشخصه‌های بارز این پارک ملی، حیات وحش آن است. در این جا می‌توانید برای دیدن گله‌های گاومیش و خرس‌های وحشی آماده شوید و نیز از تماشای پرندگان نیز لذت ببرید.

 

بخوانید: ارزان‌ترین برنامه سفر برای چند مقصد

 

 

Sequoia

بزرگ‌ترین درختان جهان را می‌توانید در شمال کالیفرنیا؛ در پارک ملی Sequoia بیابید. قدم زدن در میان این غول‌های عظیم‌الجثه، مانند قدم زدن در دنیایی متفاوت است. بسیار توصیه می‌شود با یک راهنما از این پارک بازدید کنید که بتواند شما را با تاریخ اکولوژیک منطقه آشنا کند و دقیقا دلایل شگفتی‌های این درختان را برایتان روشن کند.

 

 

Fiordland

نیوزیلند سرشار از مناظر خیره‌کننده است و در این میان، پارک ملی Fiordland مانند نگینی باورنکردنی در این انگشتری است. این محدوده که دارای دو یخچال Doubtful Sound و Milford Sound است، برای سفرهای روزانه یا نیم روزه توسط کشتی قابل دسترسی است. این مکان همچنین، دارای مسیرهای متنوع پیاده‌روی با طول و دشواری مختلف است.

 

 

Göreme

در ترکیه، پارک‌های ملی متعددی وجود دارد و مقاله زیبا‌ترین پارک‌های ملی ترکیه ، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد. اما در مورد پارک ملی گروم، باید گفت که قدمت آن به قرن چهارم باز می‌گردد. اینجا یکی از قدیمی‌ترین بقایای تمدن بشری در جهان است. منظره‌ای سورئال از خانه‌های تروگلدی، شهرهای زیرزمینی و طرحی از غار بیزانس باستانی و پرواز بالن‌ها هنگام غروب آفتاب، آن را به یک منظره دیدنی تبدیل می‌کند.

 

 

Banff

این پارک ملی که در غرب کانادا واقع شده است، هم در زمستان و هم در تابستان از جذابیت‌های بی‌نظیری برخوردار است. این محدوده، بیشتر به خاطر وجود دریاچه‌های آبی فیروزه‌ای و کلبه‌های سنتی شهرت دارد و یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات خانواده‌ها و زوج‌ها به شمار می‌آید. در تابستان، قایقرانی یا پیاده‌روی در این جا طرفداران بسیاری دارد، در حالی که دریاچه‌ها در زمستان بهترین مکان برای اسکی هستند.

 

بخوانید: سفری رمانتیک به زیباترین کشورهای دنیا

 

 

Iguazu

اگر دوست دارید زیباترین آبشارهای دنیا را ببینید، اینجا مخصوص شماست.  این پارک ملی که به خاطر آبشارهایش در آرژانتین ستاره شده است، از زیباترین پارک‌های ملی دنیا به شمار می‌آید. پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی محدوده پارک برای کسانی که علاقه‌مند به کشف مجموعه‌ای از حیات وحش هستند، بسیار عالی است.

 

 

Lake District

برای یک استراحت کلاسیک در انگلیس، هیچ جایی بهتر از این پارک ملی وجود ندارد. این مکان با فضای سبز و زیبایش، مسیرهای پیاده‌روی فراوان و امکانات قایقرانی، محبوب بسیاری از گردشگران است و به خصوص در اواسط تابستان بسیار شلوغ می‌شود. علاوه بر این، طرفداران آثار بئاتریکس پاتر می‌توانند از خانه و باغ‌های وی در این محدوده دیدن کنند.

 

 

Serengeti

این مکان افسانه‌ای که در مرز تانزانیا و کنیا واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین اکوسیستم های جهان و بزرگ‌ترین مقصد برای مهاجرت حیوانات است. سفر به آفریقا بدون دیدن این جاذبه توریستی، کامل نخواهد بود. فقط مراقب شیرهای بزرگ، پلنگ‌ها، کرگدن‌ها، گاومیش‌ها و فیل‌ها باشید که در دشت‌ها و چمنزارها پرسه می‌زنند.

 

بخوانید: ۱۰ مدل سفر پر‌طرفدار در سال ۲۰۱۹

 

 

بازدید از پارک‌های ملی، یک فعالیت مسافرتی کلاسیک است. ما در این مقاله شما را با برخی از بهترین پارک‌های ملی دنیا به لحاظ وسعت و زیبایی، محبوبیت و یا تنوع زیستی آشنا کردیم. اگر به این نوع جاذبه‌ توریستی علاقمندید، می‌توانید خودتان نیز به کشف سایر گزینه‌های مناسب‌تان بپردازید. مادر طبیعت به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

مطالب مرتبط