بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در جهان

دوچرخه سواری در طی چند سال گذشته، به محبوبیت زیادی هم به لحاظ ورزش تفریحی و هم بعنوان روشی مطمئن برای حمل و نقل دست یافته است. مطمئناً، افزایش قیمت بنزین نیز به این محبوبیت کمک کرده است. در این مقاله، قصد داریم که با 10 مسیر از زیباترین مسیرهای دنیا برای دوچرخه سواری آشنا شویم. اگر به این ورزش علاقمندید و یا دوست دارید که برای گشت و گذار به نقاط مختلف دنیا از دوچرخه استفاده کنید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

The Great Ocean Road

این جاده که به دلیل منظره‌های شگفت‌انگیز خود در سراسر جهان شهرت دارد، در جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این مسیر، مناسب دوچرخه سواران متوسط تا پیشرفته است و طی یک آخر هفته طولانی می‌توان از آن عبور کرد. کسانی که به دنبال یک چالش اضافی هستند، می‌توانند مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی را که در جاده اصلی پنهان است پیدا کنند.

 

بخوانید: ۷ کوه در آسیا مناسب برای کوهنوردی

 

 

Carretera Austral

این مسیر، جاده‌ای طولانی و متروک است که از جنوب شیلی در پاتاگونیا می‌گذرد. لازم به ذکر است برخی از قسمت‌های این جاده، آسفالت نیست. در ضمن، این مسیر مملو از مناظر دیدنی و روستایی است. در این جاده چشم‌اندازهای متنوعی، از مناطق جنگلی دست نخورده گرفته تا وسعت وسیعی از دریاچه‌ها، مناظر سنگی کوه و نیز یخچال‌های طبیعی را خواهید یافت. این مسیر، یک تجربه دوچرخه سواری عالی را برای ماجراجویان به همراه دارد.

 

 

Udaipur  به Taj Mahal

دوچرخه سواران در مسیر بین روستای اودایپور تا تاج محل در ایالت راجستان هند، با مناظر رنگی و زیبایی از طبیعت مواجه خواهند شد. اودایپور به دلیل برخورداری از شبکه ای از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و نهرها به عنوان ونیز شرق یا شهر دریاچه نیز شهرت دارد. اما همچنین باید گفت که این منطقه پر از قلعه‌های قدیمی‌، معابد و کاخ های باستانی است که میتوانید همراه با تور هند از آنها دیدن فرمایید.

 

بخوانید: ۱۲ ساحل برتر دنیا از نگاه نشنال جئوگرافی

 

 

La Farola

La Farola، یک بزرگراه کوبایی است که از قله کوه‌های باراکوا به سمت سواحل جنوبی این کشور کشیده شده است. این مسیر، امکان سواری پر هیجان  35 مایلی را در مناطق گرمسیری و در کنار صخره‌های برجسته آهکی، دره‌های عمیق و امتداد اقیانوس فراهم می‌کند. البته وجود زمین کوهستانی، به این معنی است که سفر در این مسیر آسان نیست. در واقع این بزرگراه شامل پیچ‌های جاده‌ای متعدد، شیب‌ها و سرازیری‌های تند است. بنابراین دوچرخه سواری در این جاده، برای کسانی که به دنبال چالش و هیجان در سفرشان هستند بسیار مناسب است.

 

 

Otago Peninsula

مناظری که در طول این مسیر دوچرخه سواری در شبه جزیره اوتاگو نیوزیلند وجود دارند، بسیار خیره کننده هستند. این مسیر، از شهر Dunedin شروع شده و به جاده ای پر پیچ و خم در امتداد ساحل منتهی می‌شود. نیمه اول سواری به طور معمولی پیش می‌رود، اما در نیمه دوم، با جاده‌های وحشی و شیب‌دار مواجه خواهید شد که باید قدرت خود را حفظ کنید.

 

بخوانید: بهترین شهر‌های ساحلی دنیا برای سفر‌

 

 

Cabot Trail

این مسیر که در نوا اسکوشیای کانادا واقع شده است، به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری شهرت جهانی دارد. این مسیر 190 مایلی، چشم‌اندازی از منظره ساحلی شگفت‌انگیز، صخره‌ها، تپه‌ها و قله‌های عظیم دارد.  شما در این مسیر، می‌توانید از روستاهای بی‌نظیر ماهیگیری با ریشه‌های فرانسوی-اسکاتلندی عبور کنید و برخی از حیوانات وحشی محلی را ببینید. این جاده آسفالت، دارای نقاط چالش برانگیز نیز هست، اما برای دوچرخه سواران در سطح متوسط مناسب بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

 

North Sea Cycle Route

مسیر دریای شمال، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری است که از 8 کشور مختلف اروپا عبور می‌کند. این بخش به طور خاص، در حول و حوش دریای شمال می‌چرخد. طی کردن این مسیر که به طور تقریبی 4000 مایل طول  دارد، کار ساده ای نیست. شرایط جاده و آب و هوا، از مناطق کوهستانی نروژ گرفته تا بخش‌های پایین‌تر از سطح دریا در هلند متفاوت است. اما در کل، دوچرخه سواری در تابستان، در طول این مسیر با تجربه‌ای عالی همراه است.

 

بخوانید: با زیباترین دریاچه‌های دنیا آشنا شوید

 

 

دره Salzach

مسیر دره Salzach که طولی معادل 150 مایل دارد و در اتریش واقع شده است، یکی از بهترین جاها برای دوچرخه سواری است از کوه های Grossglockner، پارک ملی Hohe Tauern و بالاترین آبشار اروپا عبور خواهید کرد و از مناظر بی‌نظیر این منطقه لذت وافری خواهید برد. این مسیر، از گذرگاه Gerlos  شروع می‌شود و در Salzburg  خاتمه می‌یابد.

 

 

Doi Inthanon

کوه Doi Inthanon با داشتن 2565 متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین کوه تایلند به شمار می‌آید. مسیر 81 مایلی  دوچرخه سواری به طرف این کوه که با عبور از مزارع و جنگل‌ها و جاده‌های خاکی و آسفالت همراه است، فقط مناسب دوچرخه سواران حرفه‌ای است. در طی این مسیر، از چندین دهکده کوچک نیز عبور خواهید کرد. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید بهتر است برای آشنایی، مقاله بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند را نیز مطالعه کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین گردش‌های دریایی در سراسر دنیا

 

 

جزایر The San Juan

برای پیدا کردن جنگل‌های زیبا، غارها و چشم اندازهای ساحلی، از جاده‌های جذاب این جزایر در ساحل ایالت واشنگتن گذر کنید. این جزایر، مسیرهای دوچرخه سواری بی‌نظیری همراه با مناظری از تپه‌های سرسبز و اقیانوس آرام و همچنین امکان مواجهه با حیوانات محلی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

 

هر چند جاده‌های عالی بسیاری در سراسر دنیا، دوچرخه سواران را به سوی خود دعوت می‌کنند، اما ما در این مقاله به معرفی 10 مسیر از زیباترین مسیرهای دنیا برای دوچرخه سواری پرداختیم. در ضمن اگر با تور استانبول سفر می ‌نید و گذرتان به این شهر تاریخی افتاده است، مطالعه مقاله راهنمای دوچرخه سواری در استانبول خالی از لطف نیست.

مطالب مرتبط