۱۰ مدل سفر پر‌طرفدار در سال ۲۰۱۹

هر سال برای شکل‌های مختلف سفر، بعضی شهرها به قول معروف ترند می‌شوند. مثلا برای بلاگرها یا شخصیت‌های معروف اینستاگرام بعضی شهرهای خاص پیشنهاد می‌شود یا اینکه آن‌هایی که اهل موسیقی هستند به واسطه تورهای مختلف موسیقیایی، بعضی شهرها بیشتر بهشان پیشنهاد خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید در نیمه‌ی اول سال 2019 چه چیزهایی در این زمینه ترند شده، در ادامه‌ی نوشته همراه ما باشید.

 

  1. مقصد مناسب عروسی

دیگر مد نیست که عروسی‌ها را به هتل‌های پنج ستاره ببرند، این روزها بودن در بالی و گرفتن عروسی در سواحل این جزیره‌ی زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته نقاط ساحلی و جزایر خصوصی دیگری نیز هستند که در رادار چنین سفرهایی قرار می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد تور بالی و البته در قطع پرهزینه‌تر، مالدیو بیشترین طرفداران را دارند.

مقصد مناسب عروسی

 

  1. سفرهایی در شرف پدر مادر شدن

وقتی بسیاری از زوج‌ها دیگر به سفر ماه عسل نمی‌روند، سفر در زمان بارداری حالا به یکی از انتخاب‌های پرطرفدار بدل شده است. درست قبل از اینکه بچه به دنیا بیاید و سختی‌هایش را با خود برای پدر مادرها به همراه داشته باشد، زوج‌ها به سفر می‌روند و این رویه حالا به یکی از شکل‌های پرطرفدار سفر تبدیل شده است. عموما این سفرها به نقاط آرام دنیا و مسیرهای کم‌طرفدارتر انجام می‌پذیرد.

 

سفرهایی در شرف پدر مادر شدن

 

نقاط کمتر دیده شده در آسیا به گزارش سی‌ان‌ان

  1. سلبریتی‌های مجازی

سال 2019 اوج روزهای سلبریتی‌های مجازی و مخصوصا اینستاگرامی است. حالا سفر کردن و گرفتن تبلیغات در اینستاگرام به یک شغل واقعی و به شکل باورنکردنی، پر درآمد بدل شده است. اگر چه این سفرها به نقاط مختلفی از دنیا انجام می‌شود، اما کشورهای شرق آسیا، نیوزلند، شیلی و استرالیا از جمله پرطرفدارترین‌ها به حساب می‌آیند.

 

سلبریتی‌های مجازی

 

  1. آرامش و سلامت روان

طرفداران یوگا، آن‌هایی که از شلوغی‌های دنیای مدرن خسته شده‌اند و یا حتی آن‌هایی که دچار مشکلاتی در زندگی هستند، این روزها به سفرهایی می‌روند که برای آرامش روان آن‌ها توصیه شده است. بودن در هتل‌های ساحلی یا جنگلی، هتل‌هایی که دارای اسپا و برنامه‌های خاص درمانی و کلاس‌های یوگا هستند و جاهایی که چنین فعالیت‌هایی را پیشنهاد می‌دهند، بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند. از جمله مقاصد بسیار محبوب در این زمینه را می‌توان تور هند، جزایر تایلند و آفریقای شمالی به حساب آورد.

 

آرامش و سلامت روان

 

  1. سفر لاکچری

مهم نیست چقدر این سفرها پرهزینه باشند، روز به روز به طرفداران آن‌ها اضافه شده و به همین دلیل مراکز و خطوط هوایی بیشتری نیز امکانات مناسب چنین سفراهایی را پدید می‌آورند. به طور کلی مشخصه چنین سفرهایی، بلیط فرست کلس، هتل‌های 5 ستاره‌ی گران‌قیمت و رستوران‌های بسیار لوکس است و برای چنین منظوری کجا بهتر از دبی، لاس وگاس، باهاما یا مالدیو؟ البته نباید خرید از فروشگاه‌های گوچی، پرادا یا امثالهم را نیز در چنین سفری فراموش کرد!

 

سفر لاکچری

 

سفر به پربازدیدترین شهرهای دنیا

  1. سفرهای پزشکی

با توجه به سهولت حمل و نقل بین کشورها، سفرهای پزشکی نیز بسیار زیاد و پرطرفدار شده است. البته این سفرها تنها به واسطه وجود دکترهای خوب در کشوری خاص انجام نمی‌شود و گاهی نیز بعضی‌های به طب‌های سنتی روی می‌آورند و به همین خاطر چنین سفرهایی با تور چین و تور تایلند بسیار زیاد شده است.

 

سفرهای پزشکی

 

  1. اکوتوریسم

طرفداران طبیعت با ارزان شدن سفر، موقعیت بهتری برای رفتن به جاهایی پیدا کرده‌اند که تا پیش از آن رفتن به آن‌ها بسیار سخت بود. کوه‌های آتشفشانی بالی یا ژاپن، مناطق محافظت شده کاستا ریکا یا آفریقای جنوبی، پارک‌های ملی آمریکا یا کانادا یا خیلی جاهای دیگر حالا در دسترس این افراد قرار گرفته است.

 

اکو توریسم

 

سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

  1. سفر به قصد خرید

فکر می‌کنید چرا بانکوک یا هنگ کنگ مملو از مراکز خرید بزرگ است و شما در محله‌ای بیش از 3 یا 4 مرکز خرید مملو از انواع فروشگاه‌ها را کنار هم می‌بینید؟ چون تب خرید در سفر یا حتی سفر به قصد خرید در جامعه‌ی جهانی بسیار بالا گرفته است. این سفرها گاهی به قصد خرید اجناسی خاص انجام می‌شود و گاهی تنها تب خرید است و این خرید از بازارهای ارزان تا مراکز خرید گران‌قیت را شامل می‌شود.

 

سفر به قصد خرید

 

  1. آن‌ها که به دنبال هیجان هستند

فکر می‌کنید تنها شما هستید که دوست دارید به جایی بروید تا سقوط آزاد یا بانجی جامپینگ را امتحان کنید؟ سالانه میلیون‌ها نفر در کشور خودشان یا ورای مرزهای کشورشان سفر کرده تا بتوانند چنین هیجانی را تجربه کنند. سقوط آزاد در تور دبی، غواصی در تایلند، فیلپین یا دریای کارابی یا پارک‌های بازی هیچان انگیز ژاپن و چین و البته انواع فعالیت‌ها در نیوزلند از جمله مقاصد چنین سفرهایی به حساب می‌آیند.

 

آن‌ها که به دنبال هیجان هستند

 

  1. سفر تنهایی

و با توجه به اینکه امنیت کشورها و همچنین تجهیزاتی که به امنیت فردی کمک می‌کند، روز به روز بهتر می‌شود، سفرهایی که تنهایی انجام می‌شود، به شکل چشم‌گیری رشد کرده است. جالب اینکه این سفرها به شهرها و کشورهایی انجام می‌شود که در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسند. مثلا کشورهای حوضه قفقاز همچون تور گرجستان یا ارمنستان از جمله امن‌ترین جاها برای چنین سفرهایی هستند. شهرهای نوظهور همچون دبی هم هستند که از نظر امنیت محیطی عالی برای این چنین سفرهایی محسوب می‌شوند.

 

سفر تنهایی

مطالب مرتبط