معرفی شگفت‌انگیزترین آبشارهای دنیا

طبیعت زیبایی‌های خود را به شیوه‌های مختلفی به نمایش می‌گذارد که یکی از آن‌ها بی‌شک آبشارها هستند. در بی‌نظیرترین آبشارها صدها تن آب از لبه صخره به پایین می‌ریزد و صحنه‌ای بی‌نظیر و دیدنی به وجود می‌آورند. این آبشارها حتما نباید بلند‌ترین، وسیع‌ترین و یا حجیم‌ترین باشند تا به عنوان مقصدی گردشی در نظر گرفته شوند. ما در این پست به شگفت‌انگیزترین آبشارهایی خواهیم پرداخت که شما حداقل یک بار در عمرتان باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

پرو، آبشار کوگتا

 

 

پرو، آبشار کوگتا

 

 

کوگتا یکی از بلندترین آبشارهای پرو است که در نزدیکی شهر چاچاپویاس قرار گرفته است. این آبشار برای مدت‌ها ناشناخته مانده بود و فقط محلی‌ها از آن خبر داشتند تا این که در سال ۲۰۰۵ یک محقق آلمانی به نام استفان زیمندروف در حال کشف خرابه‌های اینکاها، این آبشار را پیدا کرد. امروزه به لطف توجه‌هات دولت پرو کل منطقه پیشرفت زیادی کرده و خود آبشار نیز مورد توجهات فراوان قرار گرفته است. کوگتا در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن آن به این منطقه می‌روند. همچنین هتل‌های کوچکی در آن حوالی تاسیس شده که با منظره رو به آبشار اقامتی دلچسب را برای مهمانان خود رقم می‌زنند.

 

 

نیوزلند، آبشار ساترلند

 

 

نیوزلند، آبشار ساترلند

 

 

این آبشار زیاد که در نزدیکی فلات میلفرد قرار گرفته یکی از نقاط برجسته گردشگردی نیوزلند محسوب می‌شود. با این همه تورهای گردشگری مسافران را به نزدیکی آبشار نمی‌برند و فقط نمایی از دور به آن نشان می‌دهند. اما اگر شما از عاشقان پیاده روی هستید و از مسیرهای ناهموار ابایی ندارید می‌توانید به سمت آبشار حرکت کنید و مناظر بسیار زیباتر و جذاب‌تری را از نزدیک ببینید. اگر از اولین پناهگاه عمومی یک پیاده‌روی ۹۰ دقیقه‌ای همراه با تور لیدر خود داشته باشید، می‌توانید چشمگیرترین مناظر پانورامای عمرتان را شاهد باشید.

 

 

آفریقای جنوبی، آبشار توگلا

 

 

آفریقای جنوبی، آبشار توگلا

 

 

کوه‌های Drakensberg در پارک ملی سلطنتی ناتال میزبان مجموع ۵ آبشار است که توگلا یکی بلندترین آبشارهای جهان نیز در بین آن‌ها قرار گرفته است. این آبشار باریک اما بلند از دیواری صخره‌ای پایین می‌ریزد و منظره‌ای زیبا و دیدنی به وجود می‌آورد. این آبشار که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود سالانه بازدیدکنندگانی را به خود می‌بیند که برای رسیدن به آن ۶ ساعت پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار را به جان می‌خرند تا آن برسند و از نزدیک شاهد سقوط سحرانگیزش باشند. بازدیدکنندگان ورزشکار مسیر را ادامه داده و به سمت بالا پیش‌روی می‌کنند تا با مناظر زیباتری روبرو شوند و بتوانند از هر ۵ آبشار دیدن کنند.

 

 

هند، آبشار نوهکالیکای

 

 

nohkalikai-falls

 

 

در نزدیکی شهر چراپونجی یکی از بارانی‌ترین مکان‌های این سیاره، تحت عنوان آبشار نوهکالیکای قرار گرفته است. این آبشار بلند که از لبه صخره‌های هیمالیا جاری شده اطراف خود را در مه و غبار آناشی از سقوط آب فرو برده است. نوهکالیکای که بلندترین آبشار نوع خود در هند است که توسط آب باران جمع شده در جنگل‌های فلات بالا تغذیه شده و در طول سال بسته به میزان بارش و فصل بارندگی حجم آب عبوری آن تغییر می‌کند. در طول فصل خشکی و بدون بارش حجم آب این آبشار به شدت کاهش یافته و همچون آبراهه‌ای باریک به استخر سبز پاییز می‌ریزد. در حالی که در موسم بارندگی حجم آب بالا بوده و هنگام سقوط حجم زیادی از آن به صورت مه و غبار محیط اطراف را در بر می‌گیرد. یکی از زیباترین مقاصدی طبیعی که در تور هند می‌توانید از آن بازدید کنید آبشار نوهکالیکای است.

 

 

دیدنی‌های هیجان‌انگیز آگرا و گوا را ببینید

 

 

ایسلند، آبشار دتیفوس

 

 

ایسلند، آبشار دتیفوس

 

 

دتیفوس به دلیل حجم بالای آبی که در تمام فصول از آن فرو می‌ریزد قدرتمندترین آبشار اروپا شناخته می‌شود. این آبشار که در هر دو طرف رودخانه جکولسا قابل مشاهده است در پارک ملی Vatnajökull در شمال شرقی ایسلند واقع شده است. قسمت شرقی رودخانه مناظر زیباتری داشته و امکانات بهتری همچون جای پارک ماشین ارائه می‌دهد. اما مسیرهای جذاب و ناهموار آن در فصل گردشگرپذیر شلوغ و پرجمعیت است و گردشگران زیادی برای بازدید از آبشار راهی این منطقه می‌شوند.

 

 

چین، آبشار هوانگشو

 

 

چین، آبشار هوانگشو

 

 

هوانگشو یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای آسیا و بخشی از ۱۸ آبشار دیگر است که به صورت گروهی در منطقه اطراف قرار گرفته‌اند. این آبشار ۷۷ متر ارتفاع و ۱۰۱ متر عرض داشته و به خاطر شکل طبیعی غار مانند آن، گردشگران کنجکاو و ماجراجو می‌توانند به نزدیکی آن بروند و حتی آبی که از آن جاریست را لمس کنند. بنابراین اگر به این منطقه سفر می‌کنید تا شاهد آبشاری بزرگ و عریض باشید، سعی کنید به نزدیک‌ترین حد ممکن بروید و به خوبی آن را لمس کنید.

 

 

کوهستان تیانمن؛ پرواز بر فراز لوکیشن اسرار آمیز فیلم آواتار در چین را ببینید

 

 

چین و ویتنام، آبشار دتیان

 

 

 

چین و ویتنام، آبشار دتیان

 

 

مجموعه آبشار دتیان بین مرز چین و ویتنام واقع شده و بعد از آبشارهای مرزی نیاگارا، ویکتوریا و ایگوازو، در جایگاه چهارمین آبشار بزرگ مرزی دنیا قرار دارد. با توجه به اختلافات مرزی گسترده این دو کشور بر سر منطقه، بازدید از آن برای گردشگران امکان‌پذیر نبود در حالی که به تازگی با توافقاتی که انجام گرفته گردشگران با تور چین می‌توانند از این مرزکشی جذاب بین دو کشور لذت ببرند.

مطالب مرتبط