بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان

اغلب اتفاق می‌افتد که حوصله بچه‌ها در سفر با بزرگسالان سر می‌رود. مکان‌هایی که والدینشان به آنجا می‌روند، برای آنها جالب نیستند. در عوض، آنها ترجیح می‌دهد سوار قایق‌های ساحلی شوند، در پارکها بدوند و از تجهیزات بازی شگفت‌انگیز در شهربازی لذت ببرد. به خرید اسباب بازی برومد و از خوردن هله هوله و غذاهای خوشمزه لذت ببرند.

بنابراین در حالی که برای سفر و تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنید، باید مطمئن شوید که این یک تعطیلات عالی برای اعضای کوچک خانواده‌تان نیز محسوب می‌شود. و اگر مردد هستید که به کدام شهرها و کشورها سفر کنید، ما در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان خواهیم پرداخت تا شما را در انتخابتان یاری کنیم.

 

اوآخاکا

این شهر رنگارنگ در مکزیک به اندازه‌ای کوچک، جذاب و سرگرم‌کننده است، که می‌توانید سرتاسر آنرا با پای پیاده همراه فرزندان بگردید. یک منطقه مرکزی در این شهر، فضای کافی برای کودکان و تفریح آنها فراهم می‌کند و یک بازار پر طرفدار نیز برای خرید در اینجا وجود دارد که می‌توانید مایحتاج خود و کودکتان را به راحتی پیدا کنید.

 

بخوانید: سفر با کودکان نوپا در جنوب شرق آسیا

 

 

استانبول

استانبول در ترکیه با بناها و معماری‌های جذاب، کاخ‌ها، موزه‌ها، بازارها، فرش‌های رنگارنگ، فروشگاه‌های موادغذایی بیشمار، کروز سواری در تنگه بسفر و چای سیب شیرین، کودکان از هر نظر مجذوب و مسحور خود می‌کند. شما می‌توانید ساعتها به همراه کودکتان، در آکواریوم‌های جذاب در استانبول و دلفیناریوم این شهر به گشت و گذاری هیجان‌انگیز بپردازید و یا در پارک مینیاتوری و سرزمین عجایب، لذتی بی‌اندازه را به آنها هدیه دهید. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از آن حتما به مطالعه مقاله راهنمای تفریح همراه کودکان در استانبول بپردازید.

 

 

لندن

اگر به دنبال یک سفر بین‌المللی راحت با بچه‌ها هستید، لندن انگلستان انتخاب خارق‌العاده ای است!

شما می‌توانید یک سال در لندن بمانید و هر 365 روز، چیز جالب توجهی برای کودکتان پیدا کنید. اما یادتان باشد اگر در تابستان به این شهر سفر کردید، از بازی در چشمه‌های خانه سامرست غافل نشوید. البته این مکان در زمستان نیز بهترین جا برای پاتیناژ است. گفتنی است که لندن دارای میلیون‌ها بازار و غذاکده خیابانی، پارک و زمین بازی رایگان، موزه و سایر جاذبه‌ها است که اغلب برای کودکان نیز جذابیت فراوانی دارند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پارک‌ها برای کودکان در آسیا

 

 

لس انجلس

این شهر؛ یک مقصد مناسب برای همه خصوصا نوجوانان است. آنها امکانات گردشگری متعددی نظیر انواع پارک‌ها، موزه‌های جالب و اقامتگاه‌های تفریحی را در پیش روخواهند داشت که از آن میان می‌توان به دیزنی لند، استودیوهای همگانی و سانتا مونیکا اشاره کرد. یادتان باشد که در فصل زمستان و هوای گرفته و بارانی به این شهر سفر نکنید، زیرا کودکان هوای گرفته و سرد این شهر را دوست ندارند.

 

 

ونکوور

ونکوور کانادا، اغلب به عنوان پرطرفدارترین شهر جهان شناخته می‌شود و یکی از کشورهای مناسب برای سفر همراه کودکان است. در اینجا آب و سواحل زیادی وجود دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به یک پارک بزرگ شهری (پارک استنلی)، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری اشاره کرد. علاوه بر این، جاذبه‌های کوه‌های راکی تنها 100 کیلومتر با این شهر فاصله دارند. می‌توان اطمینان داد که سفر به این شهر، برای کودک شما بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود.

 

 

لیسبون

این شهر پرتغالی با تراموایی که در یک قلعه گشت و گذار می‌کند، یک آکواریوم عالی و یک موزه دریایی جذاب، سواحل زیبا و جانوران دریایی جالب، بچه‌ها را مجذوب خود می‌کند. شهر افسانه‌ای سینترا نیز به راحتی با یک سفر کوتاه با قطار قابل دسترسی است. در واقع این شهر، یکی از بهترین مناطق اروپا برای خانواده‌ها است و سفر به آن بسیار مقرون به صرفه است.

 

بخوانید: بهترین نقاط آسیا برای سفر در سال 2020

 

 

کپنهاگ

کپنهاگ دانمارک، جذابیت‌های دنیایی قدیمی را با وجود یک مرکز شهر جمع و جور، تفریحات آبی و یک آبشار قدرتمند و مسیرهای پیاده‌روی بسیار، برای بزرگسالان و کودکان فراهم می‌آورد. سفرهای هیجان‌انگیز در باغ‌های تیوولی، یک کاخ سلطنتی و موزه‌هایی که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند، شما و فرزندتان را حسابی سرگرم می‌کنند.

 

 

سن دیگو

آب و هوای شگفت‌انگیز و بسیاری از جاذبه‌های خانوادگی، به سن دیگو کمک کرد تا در شمار بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان قرار گیرد. این شهر، سرشار از پارک، موزه و تفریحات آبی است. در ضمن می‌توانید یک روز کامل را در باغ وحش زیبای این منطقه بگذرانید و از تماشای پانداها، خرس‌ها، کوالاها و سایر حیوانات لذت ببرید.

نمایش دایناسورهای انیماترونیک در موزه تاریخ طبیعی TheNAT، نمایشگاه‌های علمی عجیب و غریب و نیز خانه حمل و نقل هوایی (جایی که می‌توان در آن لباس فضایی پوشید) در موزه هوا و فضای سن دیگو، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی زیبا در جنوب کالیفرنیا برای همه خصوصا کودکان هستند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین برنامه سفر برای چند مقصد

 

 

در نهایت باید بگوییم که اگر برای دیدن جاذبه‌های گردشگری در سفر برنامه‌ریزی  می‌کنید و زمان محدودی دارید، در برنامه‌تان علایق کودکانتان را نیز در نظر داشته باشید. به هر حال قرار نیست که هفته‌ها در شهر مورد نظر بمانید، پس مکان‌ها و فعالیت‌هایی مشخص و محدود را انتخاب کنید که فرزندتان هم بتواند پا به پای شما تفریح کند و از سفر لذت ببرد. 

مطالب مرتبط