معرفی آکواریوم‌های جذاب استانبول

استانبول شهری پر از جذابیت‌های گوناگون و متنوع برای تمامی سلیقه‌هاست. تجاربی که در این شهر و در یک قالب جمع شده‌اند گاها در سایه ویژگی‌های برجسته‌تر نادیده گرفته می‌شوند. از سواحلی گرفته که در فصل گرما میزبان مردم ساحل‌دوست می‌شوند تا آکواریوم‌های گم‌نامی که همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. سفر تا تور استانبول شانس بازدید از آکواریوم‌های بزرگ و کوچک استانبول را به شما می‌دهند. ما در اینجا به معرفی آکواریوم‌های گوشه و کنار شهر می‌پردازیم.

 

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول که در دو طبقه ساخته شده و 22 هزار مترمربع وسعت دارد، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست که از جاذبه‌های هیجان‌انگیز استانبول محسوب می‌شود. این آکواریوم که در سال 2011 افتتاح شده در قسمت جنوب غربی شهر قرار دارد. شما می‌توانید همراه فرزندتان به این آکواریوم جذاب بروید و از 1500 گونه مختلف آبزی دیدن کنید. این آکواریوم بزرگ شامل بخش‌های هیجان‌انگیزی است که هر کدام از دیگری برتری دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این آکواریوم بخش جنگل‌های استوایی آن است که سعی شده تا جنگل‌های آمازون در این بخش بازسازی شود. جنگل‌های استوایی با وجود انواع ماهی‌ها، مارهای سمی و تمساح‌ها از شگفتی‌های این بخش هستند. به علاوه شما می‌توانید با رفتن به یکی از دو سینمای 5 بعدی این مجموعه، فیلم‌هایی بر اساس عناصر آب و مه را با تجربه‌ای متفاوت کسب کنید. به نظر می‌رسد شما دست کم به دو ساعت زمان برای بازدید نیاز داشته باشید.

آدرس: Şenlikköy, Florya Caddesi, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: نکاتی برای خرید ماهی تازه در استانبول

 

 

SEA LIFE Centre Istanbul Aquarium

این آکواریوم که در واقع بخشی از مرکز فروم استانبول مال محسوب می‌شود و از آکواریوم‌های جذابی است که شاید بزرگ‌ترین در اروپا نباشد اما جایی عالی برای وقت‌ گذرانی خانوادگی برشمرده می‌شود، و یکی از تفریحات جذاب در استانبول مال بازدید از این مجموعه است. TurkuaZoo نام این آکواریوم که به Sealife هم شناخته می‌شود. اما آکواریوم مورد بحث ما بیش از یک تانک پر آب با موجودات دریایی ارزش دارد، این آکواریوم جاذبه‌ای دیدنی در شهر و مرکز پژوهش و تحقیقات جانوران دریایی هم هست. مرکز زندگی دریایی دارای بخش‌های جذاب گوناگونی است که پینهاد می‌کنیم بلیط سه بخش جذاب برای کودکان یعنی لگولند، آکواریم زندگی دریایی و موزه مادام Tussauds را تهیه کنید. رطوبت و تاریکی حاکم در داخل آکواریم به شدت جذاب و فریبنده است. بد نیست بدانید که مرکز زندگی دریایی اولین آکواریوم عمومی استانبول بوده است.

آدرس: Kocatepe, Paşa Cd 5/5, 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

 

 

آکواریوم امار

اگر قبلا با اسم اِمار روبرو شده باشید حتما می‌دانید که یکی از بهترین مراکز خرید در استانبول است. آکواریوم امار نیز به عنوان بخشی از مرکز خرید در آن واقع شده است. محیط امار به شدت جذاب، رویایی و زیباست. در واقع بچه‌ها تحت تاثیر هیپنوتیزم محیط عاشق آن می‌شوند. شما به راحتی تمام می‌توانید به اندازه 2 تا 3 ساعت زمان‌تان را با خانواده در آن سپری کنید. به علاوه چون این آکواریوم بخشی از مرکز خرید است پس می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و به کاوش و خرید هم بپردازید. مزیت دیگری که این آکواریوم دارد این است که نسبتا ارزان بوده و خیلی بزرگ نیست تا بچه‌ها از گردش در آن خسته شوند.

آدرس: Ünalan, Ayazma Cd. No:78, 34700 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: ماهیگیری تفریحی در استانبول را امتحان کنید

 

 

مرکز حیوانات خانگی آکواریوم آمازون

این مرکز بزرگ با آنچه که از آکواریوم انتظار دارید متفاوت است. شما در اینجا می‌توانید طیف زیادی از انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی جذاب و عجیب را پیدا کنید. اگر اهل نگه‌داری از آکواریوم هستید و یا خودتان در منزل یکی دارید می‌توانید انواع و اقسام غذاهای ارگانیک، تقویتی، گوشتی، ضد انواع بیماری‌ها و خیلی چیزهای متنوع دیگر مثل تزئینات داخلی را پیدا کنید. اگر روراست باشیم حمل یک موجود آبزی در ظرف حتی اگر مشکلات قانونی نداشته باشد باز هم سخت و دشوار است. اما هیچکس نگفته از تماشای این فروشگاه و یا خریدهای جانبی لذت نخواهید برد.

آدرس: Seyyid Ömer, Hekimoğlu Alipaşa Cd No:140-144, 34098 Fatih/İstanbul, Turkey

 

 

Sutopya

بحث از آکواریوم متفاوت شد به نظر رسید بد نباشد یکی دیگر از آکواریوم‌های جذاب استانبول را معرفی کنیم. سوتپیا هیچ ربطی به آب و ماهی ندارد این آکواریوم در اصل فروشگاه گل‌فروشی است که در آن انواع و اقسام آکواریوم‌های زیبا و جذاب طراحی و ساخته می‌شود. شما در اینجا می‌توانید درباره کارگاه‌های کوکداما، وابی-کوزا و همچنین تراریوم اطلاعاتی کسب کنید. اگر سلیقه و خلاقیت دارید در اینجا می‌توانید هر چیزی که لازم دارید را پیدا کنید. به علاوه قیمت‌های این فروشگاه مناسب است.

آدرس: Caferağa Mah Yusuf Kamil Paşa Sokak Çağdaş Apt. No:3 Dükkan:3D, 34710 Kadıköy, Turkey

 

بخوانید: بهترین نقاط استانبول برای ماساژ

 

 

مطالب مرتبط