عجیب ترین درمان‌های اسپا در جهان

اسپا و درمان‌های آبگرم که بر درد و آسیب‌های روحی تمرکز دارد، از دیرباز وجود داشته اما به صورت امروزی رایج نبوده و خیلی از مردم درباره آن‌ها و انواع‌شان اطلاعاتی نداشتند. اما به مرور و با رشد گردشگری و بالا رفتن سطح رفاه عمومی بسیاری از مراکز، هتل‌ها و ریزوت‌ها به ارائه خدمات درمانی و اسپا پرداختند. در حالی که این درمان‌های آبگرم دارای انواع مختلفی هستند بعضی از آن‌ها عجیب‌تر بقیه‌اند. ما در اینجا به عجیب‌ترین روش‌های درمانی سراسر دنیا نگاهی می‌اندازیم.

 

چین، یانگژو، بادکش درمانی

بادکش نوعی از درمان سنتی شرقی است که با قرار دادن لیوان‌های شیشه‌ای داغ معمولا بر پشت و کمر به منظور کاهش تنش، کاهش التهاب، تسکین درد یا افزایش احساس سلامتی انجام می‌دهند. شاید این روش در کشورهای غربی کم‌تر رایج باشد اما باعث می‌شود تا شرکت‌های خدماتی درآمد زیادی داشته باشند. این نوع درمان شاید در حال حاضر بیشتر از قبل رایج و شناخته شده باشد، اما چیز جدیدی نیست و تاریخ آن به فرهنگ‌های باستانی مصر، چینی و خاورمیانه باز می‌گردد. یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های درسی پزشکی جهان Ebers Papyrus، توصیف می‌کند که چگونه مصریان باستان استفاده از بادکش درمانی در 1.550 سال قبل از میلاد رگ‌های خونی را باز می‌کردند.

 

بخوانید: بهترین مراکز ماساژ و حمام در منطقه قفقاز

 

 

مغرب، حمام

حمام که ما معمولا به حمام ترکی می‌شناسیم شستشوی سنتی عموما با حوض‌های آب همراه است که بعد از آن ماساژ انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای بهترین حمام‌های ترکی در استانبول را مطالعه فرمایید. در واقع در حمام کسی با کاسه آب داغ را با شدت بر پشت و بدن شما می‌ریزد. در حمام فرایند کیسه کشیدن به عنوان اسکراب بدن هم انجام می‌شود که باعث برداشتن لایه‌های مرده و از بین رفته پوست می‌شود. برای ما که از کودکی با کیسه کشیدن آشنا بوده‌ایم این یک عملیات عادی است اما برای گردشگران غربی نوعی درمان غیرمعمول و شاید دردناک تلقی شود.

 

 

ژاپن، قنداق درمانی

در این درمان که بر اساس نظریات فروید ابداع شده شما به داخل یک پارچه سفید بسته می‌شوید تا با شبیه‌سازی آرامش رحم ذهن و روح به آرامش برسد و خالی از هر چیزی شود. یک ماما ژاپنی در سال 2015 این روش درمانی را اختراع کرد. عمل اوتوناماکی که به قفداق بزرگسالان ترجمه می‌شود، فرصت منحصر به فردی برای "تجربه ثقل صفر" و "تبدیل شدن به یک فرد متفاوت" و همچنین سایر مراقبه‌های وجودی در مورد هویت شما و وجود روح انسان، را وعده می‌دهد.

 

بخوانید: سالن‌های اسپای شاهانه در خاورمیانه

 

 

فیلیپین، ماساژ مار

انگیزه افرادی که این کار را می‌کنند متفاوت است. برخی به دنبال مقابله با ترس از مارها هستند برخی می‌خواهند آدرنالین را به خون‌شان پمپاژ کنند و برخی براساس اعتقادات مذهبی مار را حیوانی از بهشت می‌دانند که در باغ‌های آن زندگی می‌کند. هر دلیلی که باشد به هر حال ماساژ مار انجام می‌شود که طی آن به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت با مارها پوشیده می‌شوند. اما چرا این کار را می‌کنند؟ افرادی که قبلا ماساژ مار گرفته‌اند می‌گویند این مثل یک آغوش بزرگ است و حسی خوب و آرامشبخشی را القا می‌کند. این ماساژ عصب واگ را در بدن ما تقویت و تحریک می‌کند و باعث آزادسازی اندورفین‌ها و اکسی توسین می‌شود. بزرگسالانی که با مارهای بوآی سنگین وزن ماساژ گرفته‌اند می‌گویند حس به آغوش کشیده شدن در آن‌ها به حدی آرامشبخش بود که می‌توانستند همان‌جا بخوابند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین برنامه سفر برای چند مقصد

 

 

یونان، پدیکور ماهی

آیا از اگزما در پا و بین انگشتان در رنج هستید؟ پس ماهی درمانی را امتحان کنید. گارا روفا که به ماهی پزشک شناخته می‌شود بومی کشور ترکیه و چندین کشور خاورمیانه از جمله سوریه، ایران و عراق است. این ماهی‌ها تقریبا به صورت انحصاری برای ماهی درمانی استفاده می‌شوند. این ماهی‌ها برای تغذیه از قسمت‌های مرده پوست تغذیه می‌کنند و ناهنجاری‌ها را درمان می‌بخشند. قیمت این درمان در جاهای مختلف متفاوت است اما می‌توانید مبلغی بین 45 تا 95 دلار را انتظار داشته باشید. آیا می‌توانید حدود 100 ماهی را اطراف پاهای خود در حال لغزیدن تصور کنید؟

 

بخوانید: معرفی توریستی ترین مراکز تخصصی اسپا در آسیا

 

 

استرالیا، درمان با اسب

در هنر ریکی ژاپنی انرژی شفابخش از پزشک به مشتری منتقل می‌شود و عدم تعادل جسمی و عاطفی را اصلاح می‌کند. در Free Rein Australia 12 اسب، کار درمان را انجام می‌دهند. این اسب‌ها آزادانه در 90 هکتار پرسه می‌زنند و می‌توانند ارتعاشات سطح پایین مشتری را با میدان الکترومغناطیسی بالاتر خود جایگزین کنند. فرایند درمان در اینجا بسیار جالب است. مشتری بر روی یک تخت ماساژ امن دراز می‌کشد و و اسب‌ها در میان خود تصمیم می‌گیرند که چه کسی درمان را انجام می‌دهد و نقاط گره انرژی را پیدا کند. گاهی وقت‌ها به صورت تیمی برای درمان عمل می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین هتل اسپاهای دنیا برای اقامتی رویایی

 

مطالب مرتبط