آرامش در دریاچه‌های زیبای آسیایی

طبق یافته‌ها بودن در محیطی که آب آن را احاطه کرده و شنا باعث کاهش تنش‌ها و آرام شدن روح و روان می‌شود. خوشبختانه آسیا با موقعیت جغرافیایی خود دارای دریاچه‌های چشم‌نواز و بسیار زیبایی است. برای افرادی که می‌خواهند از شلوغی شهر دور شوند و به دامان طبیعت پناه ببرند، رفتن کنار دریاچه‌ها انتخابی عالی است. در این مقاله تصمیم داریم چند دریاچه خلوت آسیا را برای سفر بعدی‌تان معرفی کنیم.

 

اندونزی، دریاچه توبا

دریاچه توبا در یک آتشفشان خفته در سوماترا شمالی واقع شده و بخاطر چشم‌اندازهای زیبا از کوه‌های مرتفع و آب‌های شفاف کریستال محبوبیت پیدا کرده است. هوای خنک اطراف دریاچه و محیط سرسبز منطقه باعث شده تا حاشیه دریاچه به شدت آرامشبخش و تنش‌زدا باشد. به غیر از پیک‌نیک در اطراف دریاچه می‌توانید به آبشارهای بینانگالوم که یکی از شگفت انگیزترین آبشارهای دنیا است بروید، فرهنگ غنی مردم باتاک را کشف کنید، و حتی برای برخی از مناظر زیبا کمی پیاده‌روی کنید.

بهترین زمان برای بازدید: ماه می تا سپتامبر

 

 

مالزی، دریاچه کنییر

این دریاچه مصنوعی که به دست بشر ایجاد شده از مناطق محبوب بین مسافران تور مالزی و مردم مالزی است. اگرچه این دریاچه که در ترانگانو واقع شده از مرکز شهر کوالا ترنگانو فاصله زیادی دارد اما یکی از جاهای واقعا زیبایی است که در تور مالزی باید از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این منطقه باید از سازمان حیات وحش در اطلاعات گردشگری مجوز ورود بگیرید.

بهترین زمان برای بازدید: ماه مارس تا سپتامبر

 

بخوانید: زیباترین دریاچه‌های رنگی دنیا

 

 

چین، دریاچه Wuhua Hai

دریاچه Wuhua Hai که به دریاچه پنج گل هم شناخته می‌شود، یکی از بسیار گنجینه‌های دره Jiuzhaigou است. تغییر مداوم رنگ دریاچه از آبی تیره، به آبی دریایی، آبی، سبز، زرد و قرمز، چیزی است که جدا از شفافیت آن، دریاچه را به زیبایی طبیعی تبدیل کرده است. این دریاچه کی از عجیب‌ترین دریاچه‌های توریستی در دنیا محسوب می‌شود. به علاوه در اینجا می‌توانید از منظره خیره کننده شاخه‌های شکسته و درختی که روی دریاچه شناور شده‌اند لذت ببرید. قدم زدن در اطراف دریاچه، عکاسی و گوش سپردن به صدای روح نواز جنگل شما را از تمام افکار زندگی روزانه دور خواهد کرد.

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

 

 

هند، دریاچه پیچولا

دریاچه پیچولا واقع در راجستان در واقع یک دریاچه آب شیرین دست ساخت بشر است که در سال 1362 توسط پیچو بانجارا ساخته شد و بعد بعدا توسط ماهارانا اودای سینگ دوم توسعه یافت. آب‌های آرام دریاچه پیچولا منظره‌ای از تپه‌های مرتفع را ارائه می‌دهد و دارای چندین جزیره، معابد و حتی کاخ‌ها است. به دلیل وجود آب‌های کم عمق، دریاچه معمولا در دوره کم آبی خشک می‌شود، بنابراین از بازدید از این مکان با تور هند در فصول بسیار گرم خودداری کنید.

بهترین زمان بازدید: اواخر سپتامبر تا مارس

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌ها در کنار زیباترین دریاچه‌های دنیا

 

 

سنگاپور، دریاچه جورُنگ

و بلاخره موردی که بهتر از آن را نمی‌توانید پیدا کنید. بازدید از دریاچه جورنگ بر هر کسی که در سنگاپور حضور دارد واجب و ضروری است. این دریاچه در حقیقت مخزن آب شیرین سنگاپور است که در اثر سدسازی به وجود آمده است. امروزه رفتن به این دریاچه و جنگل‌های اطرافش به تفریحی محبوب و خانوادگی تبدیل شده است.

 

 

چین، دریاچه کاراکول

این دریاچه که در دامنه کوهستان پامیر در کاشگار شهری در ژینجیانگ واقع شده حقیقتا یکی از زیبایی‌های چشم‌گیر چین است. انعکاس کوه‌های بلند در آب به شدت زیبا و دیدنی است و احساس ماجراجویی منقل می‌کند. بنابراین می‌توانید لوازم مناسب بیاورید و در کنار دریاچه کمپ بزنید.

بهترین زمان برای بازدید: ماه می تا سپتامبر

 

بخوانید: سفر با کودکان نوپا در جنوب شرق آسیا

 

 

ژاپن، دریاچه بیوا

به طور کلی ژاپن دارای طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی است که در طول سال با درختان رنگی پر شده است. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، حتما باید یک روز را برای بازدید از بزرگ‌ترین دریاچه این کشور، واقع در نزدیکی کیوتو، اختصاص دهید که به شدت زیبا و تماشایی است. در اینجا شما نه تنها منظره‌ای از کوه‌های مرتفع را در پس زمینه دریاچه خواهید داشت بلکه تعدادی مکان فرهنگی با معماری‌های خیره کننده مانند معبد بودایی قرن هشتمی و یک قلعه هیکونه قرن هجدهمی احاطه شده است. در اینجا می‌توانید ضمن تماشای درختستان گیلاس در کانال بیوا نیز قدم بزنید. شما می‌توانید خیلی راحت از کیوتو سوار قطار شوید و به بیوا برسید. در حالی که اینجا در بهار با زیبایی شکوه درختان گیلاس رنگ آمیزی می‌شود پاییز به بومی هزار رنگ تبدیل می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

 

 

قزاقستان، دریاچه بالخاش

دریاچه بلخاش یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آسیا و پانزدهمین دریاچه بزرگ در جهان است. به علاوه این دریاچه محل زندگی بیش از 100 گونه از پرندگان است که آن را تبدیل به جایی محبوب برای عکاسان و پرنده دوستان کرده است. این دریاچه به طور منحصر به فردی از دو بخش مجزا از آب شیرین و آب شور ساخته شده، در حالی که اولی قسمت شرقی دریاچه را تشکیل می‌دهد، دومی بخش غربی را پر کرده است.

 

بخوانید: گرم‌ترین مقاصد آسیا برای سفر در بهار 99

 

مطالب مرتبط