معرفی عجیب‌ترین سواحل دنیا

طبیعت با بسیاری از عجایب دیدنی و زیبایی که دارد گاهی هراس‌انگیز شده است. مردم با توجه به روحیه و سلیقه‌ای که دارند نقطه‌ای از طبیعت را انتخاب می‌کنند.. سواحل یکی از بزرگ‌ترین مقصدهای مشترک بیشتر مردم دنیاست. همه از بودن در ساحل لذت می‌برند و قدم زدن در امتداد آن را دوست دارند. مخصوصا کودکان عاشق شن بازی و شنا هستند. در حالی که همه سواحل پودری ماسه سفید را مد نظر دارند و دلشان می‌خواهد در آب‌های کریستالی شنا کنند برخی سواحل در دنیا هستند که با ظاهر عجیب‌شان از چیزی که در ذهن‌ها نقش بسته فاصله دارند. در این مقاله عجیب‌ترین سواحل دنیا را معرفی خواهیم کرد.

 

هند، ساحل چاندیپور

در حالی که بهترین سواحل هند بیشتر در گوا یافت می‌شود، در اودیشا ساحل باور نکردنی چاندیپور را پیدا خواهید کرد که یکی از برترین سواحل دنیا است. به خاطر وجود آب دریا در ساحل به چاندیپور ساحل ناپدید هم می‌گویند. در اینجا شما دریا را می‌بینید که کم کم به سمت افق جلو می‌رود و صحنه‌ای به شدت تماشایی را به وجود می‌آورد. بعد از این که دریا پایین می‌رود همه چیز شامل صدف‌ها، خرده چوب‌ها، خرچنگ و ستاره دریایی را پشت سر خود جا می‌گذارد. سپس ماهی‌گیران به ساحل می‌روند و ماهی‌های تازه از آب بیرون مانده را جمع‌آوری می‌کنند.

 

 

ایسلند، Reynisfjara

در حالی که سواحل سیاه ویژگی جزایر آتشفشانی است، معروف‌ترین ساحل ایسلند باید ساحل Reynisfjara باشد که در ساحل جنوبی درست در کنار شهر ماهیگیری ویک یافت می‌شود. این ساحل ناآرام و غیرمعمول با وجود صخره‌های ستون شکل شبیه به جوهری هستند که در آب فرو رفته‌اند. در میان غبار دریا شما می‌توانید سه ستون عظیم در نزدیکی ساحل ببینید که Reynisdrangar نامیده می‌شوند. به اعتقاد مردم محلی ایسلند این ستون‌ها، جن‌هایی بودند که با تابش نور آفتاب تبدیل به سنگ شدند. برای داشتن زیبایی این ساحل وابسته به هوای ابری و یا آفتابی نیست، اما وجود مه می‌تواند منظره آن را دراماتیک‌تر کند. در حالی که این دریا خطرناک است و توصیه می‌شود در آن شنا نکنید، اما یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید شبی زمستانی به همراه تابش شفق قطبی است.

 

بخوانید: بهترین سواحل خاورمیانه برای تعطیلاتی رویایی

 

 

هاوایی، ساحل Papakolea

در حالی که برخی هاوایی را به زیباترین سواحل دنیا با استراحتگاه‌های لوکس فراگیر، نوشیدنی‌های گرمسیری که در نارگیل‌ها سرو می‌شوند می‌شناسند، اما این جزایر چیزهای بیشتری برای اکتشاف دارند. اینجا تنها ساحل سبز آمریکا و یکی از 4 نمونه موجود در دنیا است که در هاوایی واقع شده است. شما می‌توانید این ساحل را در زیر مائونا لوآ در جزیره بیگ، بزرگ‌ترین آتشفشان زمین که در سال 1984 فوران کرده پیدا کنید. فوران‌های این آتشفشان باعث شده که ساحل به رنگ سبز در بیاید.

 

 

نیوزلند، ساحل آب گرم

در جزیره شمالی نیوزلند در امتداد ساحل شرقی شبه جزیره کروماندل ساحل آب گرم را پیدا خواهید کرد. برای لذت بردن از اسپای ماسه‌ای در این ساحل خودتان را به آن برسانید. البته گودال‌های آب خیلی عمیق نیستند اما آرامشبخش‌اند. این یک تجربه آب گرم متفاوت است که با نمای صخره های Pohutukawa توامان شده است.

 

بخوانید: ارزان‌ترین سواحل دنیا برای یک سفر خانوادگی

 

 

اسپانیا، ساحل Cathedral

این ساحل که در امتداد ساحل گالیسیا در اسپانیا قرار دارد و با یک سری تشکیلات زمین شناسی غیرمعمول پر شده است و از نظر زیبایی یکی از اینستاگرامی‌ترین سواحل در دنیا است. قوس‌های سنگ طبیعی یادآور کلیساهای گوتیک هستند. نام رسمی ساحل Praia de Augas Santas به معنی ساحل آب های مقدس است. با این وجود، می توان به راحتی آن را ساحل کلیسای جامع (Cathedral Beach) خواند. آب در این ساحل روزی دو بار عقب نشینی کرده و تشکیلات دیدنی سنگی را نمایان می‌کند. در میان طاق‌ها قدم بزنید تا غارها، نهرها و سازه‌های صخره‌ای زیادی را کشف کنید. آب شفاف دریا در اینجا یادآور منطقه کارائیب است.

 

 

ایرلند، ساحل بزرگراه غول‌پیکر

بزرگراه غول‌پیکر در ایرلند یکی از شگفتی‌های طبیعی در کل جزیره بریتانیا است. حدود 40 هزار قطعه بازالت سیاه و سفید 6 ضلعی در این ساحل کاملا شبیه منبت کاری طبیعی هستند. ستون‌ها شبیه به پله‌های سنگی هستند که از صخره‌های سیاه آتشفشانی به دریا منتهی می‌شوند. در مورد این ساحل منحصر به فرد افسانه‌های زیادی وجود دارد که بین مردم نقل می‌شود. اما حقیقت این است که در حدود 60 میلیون سال پیش بر اثر فعالیت‌های شدید آتشفشانی و ریختن مواد مذاب به دریا این پدیده طبیعی به وجود آمد.

 

بخوانید: عاشقانه‌ترین سواحل آسیا برای جشن عروسی رمانتیک

 

 

پرتقال، ساحل غار دریایی بناگیل

این ساحل زیبا در غرب آلگاروه است. این صخره آهکی که در اثر فرسایش طبیعی به وجود آمده در نزدیکی روستای کوچک ماهیگیری واقع شده و منظره‌ای جذاب و منزوی به وجود آورده است. رسیدن به این ساحل کمی دشوار است به همین دلیل بازدید از آن برای خیلی‌ها در حد آرزو باقی مانده. شما می‌توانید از راه دریا و با کمک قایق به این ساحل برسید.

 

بخوانید: آشنایی با شلوغ‌ترین سواحل دنیا

 

مطالب مرتبط