زیبا‌ترین کشورها برای عاشق پیاده‌روی در طبیعت

بسیاری از مسافرینی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، به این جهت عازم کشوری جدید می‌شوند تا بتوانند در طبیعت کشوری دیگر و در سرزمینی متفاوت قدم زده و با دیدنی‌هایی متفاوت آشنا شوند. آن‌ها به جای خرید در مراکز خرید، لباس مناسب پوشیده و به دل جنگل‌ها و بیابان‌ها می‌زنند یا از کوه‌ها بالا می‌روند و از بالا به همه چیز می‌نگرند. کشورهایی که در مقاله امروزمان لیست کرده‌ایم، بهترین مقاصد برای این دسته مسافران است.

 

 

 آمریکا

 

 

usa

 

 

آن‌ها که به جای نیویورک قصد گردش در پارک‌های ملی آمریکا را می‌‌کنند، شگفتی‌های زیادی را به چشم خواهند دید. شگفتی‌هایی که تمامی نداشته و بارها سفر برای دیدن تمامی زیبایی‌های این کشور لازم است. بسیاری نقاط مهم این کشور همچون گرند کنیون یا جنگل ردوود، پارک‌های ملی محسوب شده و به همین سبب کاملا محافظت شده هستند. مسیرهای این کشور نیز بسیار متنوع‌اند و از جنگل‌های زیبایی که در دنیا منحصر به فرد هستند تا مناطق خاص زمین شناسی که از شگفتی‌های این کره خاکی محسوب می‌شوند را شامل می‌شوند.

 

 

 شیلی

 

 

 شیلی

 

 

خیلی از عاشقان طبیعتی که به شیلی سفر می‌کنند یک جمله معروف دارند: "ما دوباره به شیلی بر می‌گردیم". مسیر بسیار معروف به طول ۸۴ کیلومتر در پارک ملی پاتاگونیا وجود دارد که معروف به W است. مسیری فوق‌العاده که زیبایی‌هایش باعث شده خیلی‌ها در نوبت‌های مختلف تمام این مسیر را طی کنند. اما این تنها نقطه‌ی خاص این کشور برای پیاده‌روی در طبیعت نیست بلکه شیلی با داشتن مناطق کوهستانی و جنگلی متعدد و زیبا، از بهترین نقاط دنیا برای پیاده‌روی در طبیعت محسوب می‌شود.

 

 

بهترین مقاصد جنوب شرقی آسیا برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی

 

 

نروژ

 

 

نروژ

 

 

نروژ تنوع مکان‌های خاص برای پیاده‌روی در طبیعت را به حد متفاوتی رسانده است. از جنگل‌های انبوهی که بخش زیادی از این کشور را پوشانده تا مسیرهای منتهی به قطب، نروژ چیزهای بسیاری دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. اما در نهایت مهم‌ترین مسیرهای مهم در نروژ مسیرهای قطبی هستند. شاید تنها در کشورهایی همچون روسیه امکان رفتن به چنین مسیرهایی وجود دارد اما در نروژ امکان دیدن زیباترین نقاط در مسیرهایی بسیار مناسب  و راحت را خواهید داشت.

 

 

گرجستان

 

 

georgia

 

 

طبیعت فوق‌العاده زیبا در تور گرجستان از نظر تنوع زمین‌شناسی فوق‌العاده‌ است. این کشور از دشت‌های سرسبز تا کوهستان‌های قفقاز مناطق متعددی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. یکی از نکات مهم در مورد گرجستان این است که شما در مسیرهایی که در کوهستان‌های مختلف واقع شده، می‌توانید کلیساهای خاصی را نیز در دل این طبیعت بکر ببینید و از آن لذت ببرید. مسیرهای پیاده‌روی در گرجستان، عموما به واسطه دسترسی راحت بسیار ساده هستند و می‌توان به راحتی در آن‌ها به گردش و کند و کاو بپردازید و حتی بعضی مناطق را به صورت خانوادگی طی کنید.

 

 

هتل‌های جذاب جنوب شرقی آسیا برای ماه عسل

 

 

نپال

 

 

نپال

 

 

نپال نیز به واسطه وجود هیمالیا، مسیرهای پیاده‌روی جذابی در دل کوهستان دارد. اما در مجموع نپال از نظر کلی به چند بخش تقسیم می‌شود؛ کوهستان، تپه‌ها و دشت‌های بزرگ. البته باز هم در جزییات نپال بیش از این‌ها دارای نقاط زیبا و متفاوت برای پیاده‌روی است. یکی از بهترین مسیرها که بیشتر گردشگران از آن استفاده می‌کنند، مسیر پیاده‌روی Ghorepani Poon است که خیلی سخت نیست و البته دیدنی‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد.

 

 

نیوزلند

 

 

نیوزلند

 

 

نیوزلند یکی از زیباترین نقاط دنیا است. جایی که بخش جنوبی آلپ را می‌توانید در آن ببینید و همچنین در معدود جنگل‌های کائوری در دنیا گردش کنید. بخش جنوبی نیوزلند بسیار پرطرفدار است و عاشقان طبیعت دنیا هر ساله در مهلت‌های مناسب به این منطقه می‌آیند تا در بیش از ۵۰۰ مسیر پیاده‌روی از زیبایی‌های این کشور استفاده کنند. بخش جنوبی آلپ مناطق آب و هوایی متفاوتی دارد که باعث شده بخش‌های متفاوتی نیز از جمله چندین جنگل بارانی در آن شکل بگیرد.

 

 

سفر به زیبا‌ترین شهر‌های سال ۲۰۱۹

 

 

کانادا

 

 

کانادا

 

 

کوهستان راکی، برکه‌های کریستالی، مناطق قطبی و بسیاری جاهای مختلف در کانادا وجود دارد که طبیعت گردان بتوانند هر مسیری که دوست دارند را انتخاب کنند و دل به آن بزنند. نکات بسیار زیادی در مورد کانادا وجود دارد اما مهم‌ترین چیز این است که اگر به این کشور سفر می‌کنید، به سراغ پارک‌های ملی بروید و در مسیرهای مخصوص پیاده‌روی آن حرکت کنید. در این مسیرها می‌توانید با کایاک به دل برکه‌ها بزنید، از مسیرهای کوهستانی  بگذرید یا در دشت‌های بزرگ چرخ بزنید. یکی از معروف‌ترین این مسیرها "کانادا ترنس" است که مسیری بسیار طولانی‌ست و تورهای مربوط به آن از نقاط مختلفی به این مسیر ورود می‌کنند.

 

 

سوییس

 

 

سوییس

 

 

بخش مهمی از آلپ در سوییس واقع شده است. جایی که می‌‌توانید در هر فصلی تجربه‌ای متفاوت در این کشور داشته باشید. از زمستان‌های برفی بی‌‌نهایت زیبا تا دشت‌های سرسبز تابستانه باعث شده سوییس یکی از بهترین نقاط دنیا برای طبیعت گردان است. یکی از خوبی‌های گردش در طبیعت سوییس، مسیرهای متنوعی است که از راه‌های بسیار ساده برای خانواده‌ها تا مسیرهای حرفه‌ای را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط