معرفی شهرهایی شبیه ونیز با کانال‌های آب زیبا

ونیز شهری زیبا در دنیاست که به واسطه جاری بودن کانال‌های آب در محیطش شهرت دارد. همین جریان آب بی‌وقفه در میان خانه‌ها و مغازه‌ها این مکان را به عنوان یکی از برترین شهرهای توریستی جهان شناسانده است. اگر چه هیچ شهری ونیز نمی‌شود، اما شهر‌هایی هستند که شباهت‌هایی به ونیز دارند و برای سفر مناسب هستند.

 

 

آمستردام؛ هلند

 

 

آمستردام؛ هلند

 

 

بسیاری آمستردام را "ونیزِ شمال" می‌نامند. پایتخت هلند یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا به حساب می‌آید که کانال‌های آبی آن از قرن ۱۷ به جا مانده و به شهر جلوه‌ای متفاوت داده است. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای گشت زدن در آمستردام و عکاسی از بخش زیبای این شهر، دوچرخه سواری در مسیرهای سنگ‌فرش کنار این کانال‌ها، یا سواری بر روی قایق‌هایی است که گردشگران به وسیله‌ی آن‌ها در آب به گردش می‌پردازند. تورهای قایق‌سواری و دیدن از مراکز دیدنی شهر نیز به صورت یک روزه در شهر برپا می‌شود که آن‌ها نیز گزینه‌ی خوبی برای گشتن در آمستردام هستند.

 

 

بانکوک؛ تایلند

 

 

بانکوک؛ تایلند

 

 

در تور تایلند با نگاه اول شاید بانکوک آنقدر که فکر می‌کنید شبیه به ونیز نباشد، اما بخش زیادی از شهر به واسطه‌ی کانال‌های در هم تنیده شده، تقریبا روی آب بنا شده‌اند. بازارهای شناور یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری این روزهای کانال‌های آبی بانکوک است. اما معابد پیرامون آن‌ها، زندگی شهری مردم اطراف بانکوک و البته غذاهای خیابانی که روی قایق پخته می‌شوند، از دیگر دیدنی‌هایی است که گردشگران می‌توانند به سراغشان بروند. بهترین راه برای دیدن از این مکان نیز تورهای نیم روزه به مقصد یکی از بازارهای شناور خواهد بود که در آن شما به دیدن باقی جاهای کانال نیز برده خواهید شد.

 

 

مکان‌هایی با تم هری‌پاتر و برای طرفداران آن در آسیا

 

 

بروژ؛ بلژیک

 

 

بروژ؛ بلژیک

 

 

اگر یک بار به بروژ سفر کرده باشید، بدون شک کانال‌های آبی و خیابان‌های سنگ‌فرشی که از دوران قرون وسطا به جا مانده‌اند را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. این شهر شبیه به روایت‌هایی است که از قصه‌ها بیرون آمده، با برج‌های ناقوس و کالسکه‌هایی که با صدای سم اسب از کنارتان رد می‌شوند. بهترین راه برای دیدن از کل شهر نیز، گشتن با پای پیاده است تا بتوانید با جزییات کامل از معماری و کانال‌های آبی آن دیدن کنید. البته تورهای قایق سواری بسیار خوبی نیز برای گردشگران گذاشته می‌شود که می‌‌تواند یک نیم روز شما را به شکلی مفرح در بروژ پر کند.

 

 

استکهلم؛ سوئد

 

 

استکهلم؛ سوئد

 

 

استکهلم چیزهای بسیار بیشتری از کوفته‌های معروفش و مبلمان دارد. این شهر که در واقع مجموعه‌ای از ۱۴ جزیره به هم‌ چسبیده است، ۷۰۰ سال تاریخ باشکوه را به دوش می‌کشد که این تاریخ را می‌توانید در موزه‌ها و گالری‌های هنری این شهر به خوبی ببینید. در میان شکل‌های مختلف گردش در این شهر، حتما باید سوار شدن بر کشتی‌های کروز را تجربه کنید تا بتوانید هم در آب گردش کنید و هم از یک زاویه‌ی بسیار جذاب به نمای این شهر زیبا و رنگارنگ نگاه بندازید.

 

 

بهترین مقاصد جنوب شرقی آسیا برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی

 

 

گانوی؛ بنین

 

 

گانوی؛ بنین

 

 

گانوی یکی از بسیاری جهات، شهری خاص و در نوع خودش زیباست. جایی که ۲۰ هزار نفر جمعیتش در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که بر روی آب بنا شده و از این جهت آن را ونیز آفریقا می‌نامند. اگر چه ممکن است شهری کوچک در بنین از منظر بسیاری، جایی مناسب برای سفر نباشد، اما گردشگران بسیاری هر ساله خود را به این گوشه از کشوری آفریقایی می‌رسانند تا بتوانند از گانوی دیدن کنند، جایی که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

 

 

آنسی؛ ونیز

 

 

آنسی؛ ونیز

 

 

این شهر زیبا در دامنه‌های آلپاین مملو از قلعه‌ها و کلیساها و خانه‌های رنگارنگ است که همگی بر روی مجموعه‌ای از کانال‌های به هم چسبیده ساخته شده‌اند و به دورشان برکه‌هایی که از رودهای کوهستانی نشات می‌گیرند، شهر را در بر گرفته‌اند. شهری بسیار زیبا که به آن نیز لقب ونیز فرانسوی را داده‌ و به خاطر همین زیبایی‌ها، گردشگران بسیار زیادی هر ساله از آن دیدن می‌کنند. از نظر معماری، بناهای تاریخی و فرهنگ متفاوت مردم، آنسی یکی از بهترین نقاط اروپا برای مسافرت است و برای دیدن جاذبه‌هایش می‌توانید دوچرخه‌ کرایه کنید و آرام در میان بازارها و خانه‌ها رکاب زده از کنار آب به هر جای شهر که خواستید سرک بکشید.

 

 

کلیساهای منحصر به فرد چوبی در سراسر دنیا

 

 

آلپی؛ هند

 

 

آلپی؛ هند

 

 

آلپی را نمی‌توان به آن شکل یک شهر کامل حساب کرد، چون بخش‌های زیادی از آن مناطق محافظ شده‌ای برای حیوانات و پرندگان است. اما در کانال‌های پر آب آن، خانه‌های قایقی متحرکی حرکت می‌کنند که گردشگران در تور هند آن‌ها را اجاره کرده تا روزهایی را بر روی آب و در میان محیط زیبای این منطقه از هند بگذرانند. البته با کمی فاصله از آب، می‌توانید به دهکده‌ها سر زده و از غذاهای خوشمزه‌شان سفارش دهید. از مهم‌ترینِ این دهکده‌ها، دهکده‌ی کارامودی است که جایی بسیار زیبا محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط