بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

آیا برنامه سفرتان برای سال جدید را چیده‌اید؟ اگر هنوز خبری از برنامه سفر نیست و حسابی سر در گم هستید ما برای شما پیشنهاداتی داریم. البته همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. آیا دوست دارید به سواحل گرمسیری سفر کنید، یا تجارب بیابانی را مد نظر دارید، و یا شاید هم حیات وحش غنی، شهرهای شلوغ و هیجان‌انگیز و یا نقاط تاریخی برای شما مناسب باشد. بیایید با هم نگاهی بهترین مقاصد سال جدید بیاندازیم.

 

 

تانزانیا؛ زنزیبار

 

 

تانزانیا؛ زنزیبار

 

 

این مجمع‌الجزایر که در قسمت شرقی ساحل آفریقا قرار گرفته سواحل بسیار زیبا و شگفت‌انگیز و موقعیت‌های گردشی متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در اینجا با سواحل زیبا، سفید و گرم، فرهنگ غنی، بازارهای خیابانی، و غذاهای محلی خوشمزه‌ای را پیدا خواهید کرد. این جزایر با آب‌های آبی شفاف و گرم، صخره‌های مرجانی و طیف گسترده‌ای از زندگی دریایی محصور شده‌اند که باعث شده تا این منطقه برای تفریحات زیر آب مثل غواصی و غواصی کم‌عمق  ایده‌آل شود. شما در این جزایر انواع مختلفی از استراحتگاه‌ها از هتل‌های لوکس آنچنانی با بوتیک هتل‌های ارزان ساحلی را در دسترس دارید.

 

 

بهترین مقاصد گرمسیری دنیا برای سفر در تمام طول سال

 

 

سریلانکا

 

 

سریلانکا

 

 

معمولا وقتی صحبت از مقاصد محبوب سفر می‌شود سریلانکا در میان و یا بالای فهرست خودنمایی می‌کند. حالا که این کشور بیش از پیش به ثبات رسیده و در سال‌های اخیر تبدیل به مقصد گرمسیری محبوبی شده به نظر می‌رسد سفر به آن در سال ۲۰۱۹ ایده خوبی باشد تا فرهنگ ۲ هزار ساله این مرز و بوم را کاوش کنید. خرابه‌های باستانی و پارک‌های ملی با حیات وحشی غنی و حیواناتی مثل پلنگ‌ها، فیل‌ها، تمساح و گونه‌های مختلف پرندگان، و همچنین مراتع سرسبز از برجسته‌ترین نقاطی هستند که در این کشور دل شما را می‌برند. اگر هم اهل جنگل‌گردی نیستید و از تماشای چنین حیواناتی واهمه دارید تنها می‌توانید به رفتن به سواحل زیبای پودری و درخشان بسنده کنید و در آب‌های آبی و نیلگون به تفریح و شنا بپردازید، در جشن و پایکوبی‌ها شرکت کنید و در بازارهای محلی و ارزان غوطه‌ور شوید.

 

 

پاناما

 

 

پاناما

 

 

گرچه پاناما کشوری کوچک به نظر می‌رسد اما با همان وسعت کم نیز دارای جاذبه‌های بی‌شماری است. شما در این کشور می‌توانید جنگل‌های بارانی گرمسیری را تجربه کنید و در سواحل ماسه‌ای تفریح کنید، در فرهنگ بومی کاوش کنید و در شب‌زنده‌ داری‌ها شرکت کنید. شهر پاناما در سال ۲۰۱۹ میزبان جشن تاریخ ۵۰۰ ساله خواهد بود که از طرف سایت‌های گردشگری برای سفر در سال جاری بسیار توصیه شده است. اما اگر دوست دارید از شلوغی به دور باشید می‌توانید به جایی مثل سواحل Bocas del Toro جایی که جزایر بهترین موقعیت برای غواصی را ارائه می‌دهند بروید. حتی اصلا مهم نیست کجا بروید زیرا همیشه می‌توانید نقاط ارزانی را پیدا کنید.

 

 

هتل‌های رمانتیک آسیا برای سفری عاشقانه در ماه عسل

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

از زمانی که فیلم Crazy Rich Asians در سنگاپور ضبط شده حتی از قبل هم این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. تعداد بسیار زیادی هتل‌های درجه یک و جاهای دیدنی در این کشور وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. شما می‌توانید از ساختمان‌های دوره استعماری تا آسمان خراش‌های شگفت‌انگیز دیدن کنید، در مناطق طبیعی و سنتی کاوش کنید و از غذاهای بومی بسیار لذیذ و رنگی امتحان کنید. سعی کنید حتما وقتی برای دیدن باغ‌های گیاه‌شناسی، موزه‌های جذاب و کشف معابد باستانی در نظر بگیرید.

 

 

گرجستان؛ تفلیس

 

 

گرجستان، تفلیس

 

 

تا مدت‌ها گرجستان جزو مقاصد ناشناخته دنیا بود که کم‌تر کسی به آن سفر می‌کرد. تا این که آنتونیو بوردین مشهور به این کشور سفر کرد و در وصف آن گفت: "گرجستان کشور شگفت‌انگیزی است که حتما باید از آن بازدید کرد" و به این ترتیب بود که توجه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیش از پیش به تور گرجستان معطوف شد. دیری نپایید که گرجستان در فهرست مقاصد روی بورس گردشگری تبدیل شد. در بین تمام شهرها و نقاط طبیعی این کشور جایی که حتما باید به آن سفر کنید تفلیس است. در طی کاوش‌های باستان‌شناسی و بقایای انسانی به نظر می‌رسد قدمت این شهر به ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح نیز برسد. خیابان‌های سنگفرش، ساختمان‌های دوره استعماری، حمام‌های آبگرم، غذاهای فوق‌العاده لذیذ و همچنین هتل‌های لوکس چیزهایی هستند که در این شهر کشف خواهید کرد.

 

 

شهر‌های جادویی دنیا برای سفر‌‌های رمانتیک

 

 

آلمان؛ برلین

 

 

آلمان؛ برلین

 

 

امسال در برلین دو رویداد مهم برگزار می‌شود که می‌تواند موقعیت خوبی برای سفر فراهم کند. یکی صد سالگی Bauhaus و دیگری ۳۰ سالگی سقوط دیوار برلین. البته Bauhaus از ۱۶ تا ۲۴ ژانویه برگزار می‌شود که اگر نتوانسته‌اید به آن برسید هنوز دلایل زیادی برای سفر به این شهر دارید. برلین دارای مناطق تاریخی مهم و همچنین مکان‌های تازه ساخت و پیشرفته است. یکی از مهم‌ترین جاهای تاریخی دروازه براندنبورگ، تنها دروازه باقی مانده و نماد سرزمینی برلین است که به عنوان نشان صلح بین شرق و غرب این شهر بعد از چند دهه نیز شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط