شهر‌های جادویی دنیا برای سفر‌‌های رمانتیک

خیلی از مردم پرمشغله دنیا تمایل دارند تا از شهرهای بزرگ دور شده و تعطیلاتی آرام و راحت را سپری کنند. برعکس اینستاگرامی‌ها عاشق کلان‌شهرها و زرق و برق‌های دنیای مدرن هستند تا بتوانند تا مدت‌ها خوراک صفحه شخصی‌شان را ذخیره کنند. اما همه ما می‌دانیم هیچ چیز به اندازه نقاط زیبا و آرام درمان مردم پر کار و خسته قرن بیست و یکم مناسب نیست. بیایید نگاهی به مقاصد متفاوت و سحرانگیز دنیا بزنیم که حتما باید بک بار به آن‌ها سفر کنید.

 

 

مراکش، شفشاون

 

 

مراکش، شفشاون

 

 

این روستای زیبا و آبی آسمانی که در بین کوه‌های شمال غربی مراکش واقع شده یکی از جذاب‌ترین مقاصد آرام و فوق‌العاده زیبایی است که باید حتما از آن دیدن کنید. این روستا در ابتدا به عنوان یک قلعه دفاعی ساخته شد تا جلوی حمله پرتغالی‌ها بایستد و از پیش‌روی آن‌ها به داخل خاک جلوگیری کند. اما امروزه این روستای زیبای آبی یکی از نقاطی است که در سایت‌های گردشگری به عنوان مقصدی افسون کننده شناخته می‌شود.

 

 

چین، یانگشو

 

 

yangshuo

 

 

در تور چین می توانید به شهر یانگشو سفر کنید؛ مطمئنا مرکز شهر به نظر کمی توریستی و شلوغ باشد اما تنها با یک دوچرخه سواری و یا قایق‌سواری کوتاه می‌توانید به منطقه‌ای زیبا و تماشایی برسید که جادوی واقعی را پیش چشمانتان به تصویر کشد. در این قسمت شما کوه‌های فرو رفته در مه و ابر را پیدا می‌کنید که با زیبایی خیره‌کننده‌ای هر چشمی را به خود مشغول نگه می‌دارد. اما از آن جذاب‌تر مردان شکارچی با ریش‌های بلند و کلا‌های مخروطی هستند که در چنین پس زمینه‌ای به دنبال شکار پرنده و ماهی هستند.

 

 

مشهورترین میدان‌های اجتماعی دنیا

 

 

اتیوپی، لالیبلا

 

 

لالیبلا

 

 

البته برخلاف تصوری که از این کشور داریم اما باز هم می‌توان در آن جاذبه دیدنی یافت. سرزمین عجایب باستان شناس، کلیساهای سنگی یکپارچه لالیبلا ست که یکی از بی‌نظیرترین نمونه‌های ممکن شناخته می‌شود. این سازه‌های مقدس کاملا از سنگ ساخته شده‌اند. مجموعه‌ای از مکان‌های زیارتی باستانی هویتی عرفانی به شهر بخشیده‌اند.

 

 

یونان، سانتورینی

 

 

یونان، سانتورینی

 

 

سانتورینی با ساحل ماسه‌ای زیبا، دریای آبی چشمگیر و ساخت و سازی سفید، نگین جزایر یونان شمرده می‌شود. با وجود جمعیت زیاد گردشگرانی که هر سال از این شهر کوچک دیدن می‌کنند اما هنوز هم می‌توان در فهرست نقاط جادویی و متفاوت‌مان جا داد.

 

 

۷شهر تمیز در آسیا؛ شهرهایی که برق می‌زنند

 

 

فرانسه، مونت سنت میشل

 

 

فرانسه، مونت سنت میشل

 

 

مونت سنت میشل بخشی از یک جزیره تاریخی است که با صومعه‌ای قرون وسطایی محاصره شده است. در این قسمت تنها ۴۴ ساکن قدیمی مدرسه زندگی می‌کنند. مونت سنت میشل یکی از زیباترین سکونتگاه‌های پا برجای زمین است که شانس بازدید از آن را دارید. در تور فرانسه تنها به یک نگاه حس می‌کنید وارد قصه پریان شده‌اید و وظیفه‌تان کاوش در ساختمان‌ها است.

 

 

پرو، هواکاچینا

 

 

پرو، هواکاچینا

 

 

آیا موارد بالاتر نظرتان را جلب نکردند؟ آیا به چیزی متفاوت‌تر مانند نقطه‌ای کویری نیاز دارید؟ خودتان را آماده کنید، هواکاچینا واحه‌ای در دل کویر است که ممکن است سراب به نظر برسد اما در کمال ناباوری حقیقت محض است. زیبایی، جذابیت، فسون‌گری و آرامش چیزهایی است که شانس لمس‌شان را در این آبادی کوچک خواهید داشت. پس کوله بارتان را جمع کرده و به این مقصد متفاوت سفر کنید.

 

 

۷ نقطه‌ی عالی در دنیا برای علاقه‌مندان به ماهیگیری

 

 

بلژک، بروژ

 

 

بلژک، بروژ

 

 

اروپا پر از روستاهای قرون وسطایی زیبا است که افسانه‌ها را جلوی چشمان‌تان می‌آورند. با این همه کم‌تر نامی توانسته نظر زیبایی و افسون‌گری با بروژ رقابت کند. این شهر تاریخی با ساختمان‌های سنگی رنگی، کانال آب، غروب‌های دل‌انگیز و معماری‌های تماشایی همچون پوسترهای زنده، مقابل چشمان‌تان خودنمایی می‌کند. حتی اگر یک اینستاگرامی هم نباشد باز می‌توانید ده‌ها عکس برای آینده ذخیره کنید تا با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 

 

برزیل، آلتر دو چاو

 

 

alter-do-chao-brazil

 

 

آیا معتقدید زیباترین جزیره‌های گرمسیری در وسط آمازون ولقع شده‌اند؟ بهتر است به این جمله باور داشته باشید زیرا بعد از دیدن جنگل‌های بهشتی آلتر دو چاو دیگر حتی فرصت پلک زدن هم نخواهید داشت.

 

 

اتریش، هالستات

 

 

اتریش، هالستات

 

 

هرچه درباره زیبایی‌های اروپا می‌دانید و شنیده‌اید دور بریزید. هالستات با قرار گرفتن در کنار دریاچه‌ای درخشان، زیبایی عجیبی خلق کرده کم‌تر کسی تنها با دیدن عکس بتواند واقعی بودن آن را تایید کند. اگر به دنبال منطقه‌ای آرام و جادویی می‌گردید هالستات به عنوان یکی از منحصر به فردترین مقاصد زمین گزینه پیش روی شماست.

 

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط اروپا برای عاشقان عکاسی

 

 

کرواسی، دوبرونیک

 

 

کرواسی، دوبرونیک

 

 

دوبرونیک در حالت کلی به خاطر قلعه‌های چشمگیر، آب‌های شفاف و کریستالی دریای آدریاتیک و کوه‌ها و صخره‌های سرسبزش در دنیا شناخته می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که لوکیشن سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت، نگین گردشگری تاج کرواسی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط