بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین آکواریوم‌های اروپا در سال ۲۰۱۸

بهترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا در مقایسه با آسیا که بیشترین تعداد آکواریوم‌ها را در خود جا داده است و یا حتی ایالات متحده آمریکا، خیلی قابل توجه نیستند. اما هنوز هم برای گردش‌های خانوادگی و دیدن انواع جانوران دریایی جذاب و دوست داشتنی‌اند. مخصوصا بچه‌ها که عاشق رفتن به آکواریوم‌ها هستند. حالا Oceanograafic، بهترین آکواریوم اروپا را با تحقیقی کامل و با در نظر گرفتن اندازه مخزن‌های آب، تعداد جانداران و بزرگی آن‌ها برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است.

 

 

اسپانیا، والنسیا؛ Oceanografic

 

 

oceanografic

 

 

اشنگرافیک که در یک مجموعه فرهنگی واقع شده بخشی از پروژه هنر و علم این شهر است. این آکواریوم توسط معمار برجسته اسپانیا Félix Candela طراحی شده و در آن ۹ برج زیبا به کار رفته که برخی از مهم‌ترین زیستگاه‌های آبی را میزبانی می‌کنند. به این ترتیب نه تنها آکواریوم بلکه ساختمان هم ارزش بازدید را دارد. با ۷ میلیون لیتر آب، یک تونل دنیای زیر آب ۳۵ متری و حدود ۵۰۰ گونه مختلف جانوری اعم از کوسه‌ها، دلفین‌ها، اره‌ ماهی‌ها، ماهی خاویار، شیرهای دریایی، پنگوئن ها، لاک پشت‌ها و عروس‌های دریایی سعی شده تا بزرگی اقیانوس به تصویر کشیده شود. بلیط ورودی برای بزرگسالان ۲۹ یورو است.

 

 

پرتغال، لیسبون؛ Oceanário de Lisboa

 

 

پرتغال، لیسبون

 

 

این آکواریوم که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده توسط معمار معروف آمریکایی پیتر چرمایف کسی که آکواریوم Kaiyukan را در اوزاکا ژاپن طراحی کرده، ساخته شده است. نمایش اصلی این آکواریوم بر عهده یک تانک آب ۷ در ۷ متر مربعی با گنجایش ۵ میلیون لیتر گذاشته شده است. یکی از جذابیت‌های مشاهده مخزن اصلی از زوایای مختلف، عبور از یک مسیر بازدید ۸ دوره در دو طبقه است. شما در این آکواریم می‌توانید پنگوئن‌ها، سمور دریایی، سفره‌ ماهی‌ها، عروس‌های دریایی، کوسه‌ها، هشت پاهای عظیم و بسیاری از انواع دیگر موجودات آب‌زی را تماشا کنید. این ساختمان که به روی آب ساخته شده با یک اسکله قابل دسترسی است. بلیط ورودی برای بزرگسالان ۱۶٫۲۰ یورو به ازای هر نفر است.

 

 

جذاب‌ترین هتل‌های عجیب در آسیا

 

 

روسیه، مسکو؛ Moscow Oceanarium

 

 

oceanarium

 

 

این آکواریوم که به مسکواریوم هم شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و با ۲۵ میلیون لیتر گنجایش به جایگاه دوم اروپا رسیده است.  بخش اصلی این آکواریوم به دلفیناریوم اختصاص داده شده است. این آکواریوم میزبان ۸ هزار آب‌زی از ۵۰۰ گونه مختلف مانند کوسه‌های سه متر، دلفین‌ها، ماهیان خاویاری روسیه و انواع دیگر است. در تور روسیه و بازدید از مسکواریوم می بینید که اینجا یکی از معدود آکواریوم‌های دنیاست که هنوز از نهنگ قاتل نگه‌داری می‌کند. فعالان حقوق حیوانات اعتراض‌های گسترده‌ای نسبت به نگه‌داری این ماهی عظیم و زیبا در محیط خارج از اقیانوس داشته‌اند. با این که مسکواریوم در فاصله خیلی دوری از ایستگاه مترو قرار نگرفته اما خوشبختانه اتوبوس‌هایی هستند که شما را به آکواریوم ببرند.

 

 

ترکیه، آنتالیا؛ آکواریوم آنتالیا

 

 

ترکیه، آنتالیا؛ آکواریوم آنتالیا

 

 

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی مرکز شهر و یک پیاده‌روی کوتاه از ساحل واقع شده و دومین تونل بزرگ دنیای زیر آب با طول ۱۳۱ متر در جهان را ارائه می‌دهد. آکواریوم شانگهای در رده نخست این ویژگی قرار دارد. هزینه ورودی برای بزگسالان ۱۲۳ لیر در حدود ۴۳ یورو است.

 

 

شگفت‌انگیزترین کانال‌های آبی و باستانی دنیا

 

 

ترکیه، استانبول؛ آکواریوم زندگی دریایی استانبول

 

 

آکواریوم زندگی دریایی استانبول

 

 

این آکواریوم که سابقا آکواریوم Turkuazoo شناخته می‌شد، داخل تالار بزرگ استانبول مال واقع شده است. این آکواریوم ۸۳ متر تونل دنیای زیر آب ارائه می‌دهد. این آکواریوم میزبان مجموعه بزرگی از کوسه‌ها همچون کوسه ببرها، کوسه‌های پشت سیاه، کوسه‌های پشت سفید و انواع دیگری است. در تور استانبول شما می‌توانید به صورت کاملا مستقیم از ایستگاه متروی Kocatepe به آکواریوم دسترسی داشته باشید. قیمت بلیط برای بزرگسالان ۴۰ لیر است.

 

 

ایتالیا، جنوا؛ Acquario di Genova

 

 

Acquario di Genova

 

 

آکواریوم جنوا برای Genoa Expo '۹۲ طراحی شد. این آکواریوم توسط معمار برجسته و مشهور Renzo Piano و همکاری پیتر چرمایف ساخته شد. این آکواریوم برجسته شامل ۷۰ تانک آب و ۱۵ هزار آب‌زی از ۵۰۰ گونه مختلف می‌شود. در بین تمامی آن‌ها می‌توان به دلفین‌ها، پنگوئن‌ها، ماهی‌های استوایی، عروس‌های دریایی و انواع دیگر اشاره کرد. در تور ایتالیا هزینه ورودی این آکواریوم برای بزرگسالان ۲۵ یورو است.

 

مطالب مرتبط