بهترین بازارهای کریسمس دنیا را بشناسید

کریسمس یکی از زیباترین رویدادهای تقریبا سراسری در دنیاست که چهره تمام نقاط را تغییر داده و بازار خرید و سفر را داغ می‌کند. در این زمان حتی کشورهایی که تقویم خودشان را دارند هم به تزئین شهرهای بزرگ روی آورده و به نوعی با دنیا هم‌صدا می‌شوند. اما بهترین بازارهای کریسمسی برای عاشقان خرید در کجاها واقع شده است؟ با هم نگاهی به گوشه و کنار دنیا می‌اندازیم.

 

 

آلمان، بازار Cologne

 

 

آلمان، بازار Cologne

 

 

بیشترین جذابیت بازار مربوط به Am Dom، ۱۶۰ غرفه‌ای می‌شود که مقابل مناره‌های مخروطی کلیسای جامع شهر برپا می‌گردد. غرفه‌ها با انواع لواز تزئینی و دکوری دستساز، شیرینی‌ها و آبنبات‌ها درخت کریسمس رنگی‌ و غول‌پیکری که در مرکز میدان قرار گرفته است را احاطه کرده‌اند. بعد از این که شیرینی‌ها و آبنبات‌های فراوانی خوردید به قلب شهر قدیمی و به Alter Markt بروید. اینجا نقطه‌ایست که تمام خاطرات کودکی شما با انواع تئاترهای عروسکی خیابانی زنده می‌شود.

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

این سرزمین عجایب زمستانی در مرکز بوداپست برپا می‌شود پناهگاهی عالی برای عاشقان غذا شناخته می‌شود. نان‌‌های تازه سنتی در کوره‌های خشکی پخت می‌شوند و انواع غذاهای خوشمزه و رنگی عملا باعث گیج و سردرگمی شما می‌شود. آیا دوست دارید از همه آن‌ها امتحان کنید؟ به علاوه با هر غذایی که در این فروشگاه‌ها می‌خورید یک ماگ رایگان کریسمسی هم هدیه می‌گیرید. در این قسمت ۲۴ هنرمند به اجرای برنامه‌های جذاب می‌پردازد و هر روز یکی از آن‌ها روزهای مانده به کریسمس را اعلام می‌کند.

 

 

اتریش، وین

 

 

اتریش، وین

 

 

کلبه‌های چوبی با پاپ کرن‌های داغ و خوشمزه شما را بر آن می‌دارند تا به برنامه‌های جذاب Christkindlemarkt در میدان اصلی و مقابل ساختمان شهرداری بپیوندید. در میان درختان تزئین شده قدم بزنید و از لحظات رمانتیک لذت ببرید. در بین این غرفه‌های کلبه‌ای بگردید و از اجناس زیبا و کریسمسی دیدن کنید. آیا چیزهایی برای سوغاتی نیاز دارید؟ میان لوازم را کاوش کنید.

 

 

گران‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های دنیا بر اساس راهنمای میشلین

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

ایتالیا، ونیز

 

 

در تور ایتالیا می‌بینید که بازار کریسمسی ونیز جایی فوق‌العاده برای پیدا کردن لوازم متفاوت دوست داشتنی است. شما در این بازار می‌توانید انواع لوازم جذاب از جمله ماسک‌های بالماسکه، جواهرات شیشه‌ای و سنگی پیدا کنید. به غیر از این لوازم، بخشی از بازار به عرضه غذاهای ایتالیایی بسیار لذیذ و خوشمزه اختصاص دارد. شما می‌توانید انواع شیرینی‌های سنتی و کرمی را که با خمیرهای تازه و باکیفیت تهیه شده‌اند با قیمت خوبی در این قسمت تهیه کنید.

 

 

سنگاپور، بازار جشنواره سرزمین عجایب کریسمس

 

 

سنگاپور، بازار جشنواره سرزمین عجایب کریسمس

 

 

وقتی دنیا در سرما و برف فرو رفته در سنگاپور آفتابی، بهترین چیز سرزمین عجایب زمستانی کریسمسی است. با تور کوالالامپور + سنگاپور می توانید در این برنامه که از ۱ تا ۲۶ دسامبر برگزار می‌گردد شرکت کنید که شامل برنامه‌های مختص کارناوال، اجراهایی برای فستیوال و همچنین تجربه خریدهای زیبا و دلنشین از غرفه‌های عجیب و غریب می‌شود.

 

 

آلمان، برلین

 

 

آلمان، برلین

 

 

برلین یکی از بهترین نقاط دنیا برای همراه شدن با خریدهای کریسمسی، لذت بردن از تماشای هنرهای هنرمندان خیابانی، اسکیت‌بازی روی یخ و سرودهای کریسمسی است. بیشتر کافه‌های اطراف بازارها دارای صندلی‌هایی در فضای باز همراه با پتو و سیستم گرمایش هستند و به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر و بیشتر حس و حال زمستانی روزهای پایانی سال را لمس کنید.

 

 

باورنکردنی‌ترین شهرهای صخره‌ای دنیا

 

 

بانکوک، بازار کریسمس Magnifique

 

 

بانکوک، بازار کریسمس Magnifique

 

 

شما می‌توانید تجربه بازارهای کریسمسی اروپایی را در بازار کریسمس Magnifique سوخمویت بانکوک در تور تایلند کسب کنید. در این بازار انواع غذاهای دریایی، برنامه‌های مخصوص جشن و کریسمس، و شیرینی‌های تازه و وسوسه‌انگیز انتظار گروه‌های خانوادگی و دوستانه را در این بازار می‌کشد. قیمت‌ها از ۲۶۰۰ بات برای هر نفر شامل نوشیدنی‌ها و آبمیوه شروع می‌شود. به علاوه ده درصد تخفیف هم شامل اولین خریداران می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید چیزهایی بخرید بهتر است زودتر به بازار بروید.

 

 

دانمارک، کپنهاگ

 

 

دانمارک، کپنهاگ

 

 

بازار کریسمسی جادویی کپنهاگ در باغ‌های تیولی و در بین صدها درخت کریسمس و هزاران چراغ رنگی چشمک زن برگزار می‌گردد. دریاچه اصلی باغ به میدان یخی بزرگ و جذابی برای اسکیت سواران بدل می‌شود. در این بازار تا دلتان بخواهد غذاهای خوشمزه و خوش عطر و بو وجود دارد که روح از بدن‌تان جدا می‌کنند. دامبلینگ‌های داغ سیب یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های گرم بازار برای فرار از سرما است. اگر تا به حال از این نوع دامبلینگ‌ها امتحان نکرده‌اید حتما چندتایی خریداری کرده و نوش جان کنید.

 

 

استونی، تالین

 

 

استونی، تالین

 

 

در طول ایام کریسمس هیچ نقطه دنیا به اندازه تالین حس و حال داستانی با پری‌های رنگی به خود نمی‌گیرد. میدان اصلی شهر با آن ساختمان‌های قرن ۱۵امی و کافه‌های پر شمع، جایی عالی و دنج برای خوردن بهترین شکلات‌ داغ‌های دنیا هستند. خرید کریسمسی در تالین کمی متنوع‌تر از دیگر جاهاست. مثلا شما می‌توانید در بین غرفه‌ها انواع لباس‌های پشمی، روسری، کلاه‌های روسی، شکلات‌های دستساز، جواهرات کهربا و گردنبند پیدا کنید.

مطالب مرتبط