۱۵ موزه‌ی گران‌قیمت دنیا برای دیدن برترین آثار باستانی و هنری

قیمت ورودی موزه‌ها در بیشتر کشورها، به قدری پایین است که عموما نیازی به جستجو و در نظر گرفتن آن‌ها در هزینه‌های سفر الزام‌آور نخواهد بود. در واقع دولت‌ها به نوعی این موزه‌ها را اداره می‌کنند که همه با هر توان مالی بتوانند از آن‌ها استفاده کرده تا نمایشی فرهنگی از پیشینه‌ی کشورشان در نگاه گردشگران داشته باشند. البته این موضوع همیشه و همه جا صدق نمی‌کند. موزه‌های بسیار معروفی در دنیا هستند که آثاری که در آن‌ها به نمایش در می‌آید با هر جای دیگری متمایز است. این موزه‌ها قیمت زیادی دارند که باعث می‌شود آن‌ها را در لیست خود بگنجانیم و آن‌ها را گران‌ترین موزه‌های جهان بنامیم. لیستی از ۱۵ موزه‌ی گران‌قیمت دنیا در ادامه با ما مرور کنید.

 

 

۱- موزه و گالری هنری متروپولیتن، نیویورک؛ آمریکا

 

 

متروپولیتن

 

 

۶ مورد از ۱۰ مکان ابتدایی لیست ما به موزه‌های آمریکا اختصاص دارد، اما موزه متروپولیتن گران‌ترین ورودی در بین تمام موزه‌ها را داراست. ۲۵ دلار هزینه‌ی ورود به این موزه و گالری می‌شود که در آن می‌توانید آثاری از ونگوک، ادگار دگاس، مونه و بسیاری دیگر از هنرمندان مطرح را مشاهده کنید.

آدرس: 1000 5th Ave, New York

 

 

۲- انستیتوی هنر شیکاگو، شیکاگو؛ آمریکا

 

 

 انستیتوی هنر شیکاگو، شیکاگو؛ آمریکا

 

 

انستیتوی هنر شیکاگو نیز برای تو  کامل موزه و گالری‌اش، مبلغی معادل ۲۵ دلار از بازدیدکنندگان می‌گیرد. بخش زیادی از این گالری مربوط به آثار نقاشی از صده‌های مختلف می‌شود، آثاری از پیر تا ادوارد هوپر و مونه. اما بخش جذابی از آثار تاریخی این موزه مربوط به دوره‌ی آزتک‌ها می‌باشد که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید نمونه‌ی آن‌ها را پیدا کنید.

آدرس: 111 S Michigan Ave, Chicago, IL

 

 

مشهورترین میدان‌های اجتماعی دنیا

 

 

۳- موزه گوگنهایم، نیویرک؛ آمریکا

 

 

موزه گوگنهایم، نیویرک، آمریکا

 

 

از همان ساختمان این موزه، همه چیز با دیگر موزه‌هایی که تا به حال دیدید متفاوت است. به غیر از آثار بسیار ارزشمندی که در این موزه‌ی نیویورکی برای بازدید عموم تهیه دیده شده، برنامه‌های هنری از جمله کنسرت، نمایش لباس و کارگاه‌های آموزشی نیز، بخش‌های جدایی ناپذیر موزه گوگنهایم به حساب می‌آید. این موزه نیز برای تور کامل ۲۵ دلار هزینه در بر خواهد.

آدرس: 1071 5th Ave, New York, NY

 

 

۴- موزه هنرهای مدرن، نیویورک، آمریکا

 

 

موزه هنرهای مدرن، نیویورک، آمریکا

 

 

باز هم موزه‌ای دیگر از نیویورک و باز هم مبلغ ۲۵ دلاری که البته این آخرین موزه‌ی لیست ما برای این مبلغ خواهد بود. همانطور که از اسم این موزه پیداست، بخش زیادی از آثار این مکان مربوط به آثار مدرن یا آثاری است که تاثیر به سزایی در شکل گیری هنر مدرن مخصوصا در امر نقاشی است.

آدرس: 11 W 53rd St, New York, NY

 

 

۷شهر تمیز در آسیا؛ شهرهایی که برق می‌زنند

 

 

۵- موزه کونستهاوس، زوریخ، سوییس

 

 

موزه کونستهاوس، زوریخ، سوییس

 

 

هزینه حضور در موزه‌ی بسیار ارزشمند کونستهاوس برای بازدیدکنندگان حدود ۲۳ دلار خواهد بود. در این موزه کلکسیونی از آثار برجسته از دوره‌های مختلف تاریخی مخصوصا از دوران قرون وسطا به نمایش گذاشته می‌شود. آثار هنرمندان مطرح سوییسی همچون هودلر نیز در این نمایشگاه بوده که دیدنشان خالی از لطف نیست.

 

 

۶- کلکسیون فریک، نیویورک، آمریکا

 

 

کلکسیون فریک، نیویورک، آمریکا

 

 

این موزه‌ و گالری بسیار معروف، در کنار آثار نقاشی، مجموعه‌ای گران‌بها از کتاب‌ها، صفحات موسیقی و همچنین ماکت‌ها بناهای مهم جهان را به نمایش می‌گذارد. (۲۲ دلار)

 

 

۷- موزه هنر ویتنی، نیویورک؛ آمریکا

 

 

موزه هنر ویتنی، نیویورک، آمریکا

 

 

یکی دیگر از موزه‌های هنر نیویورک که بیشتر به ارائه آثار هنرمندان آمریکایی اختصاص دارد که تعداد زیادی از آن‌ها به هنرهای تجسمی مدرن و آثاری در قالب کارهای انتزاعی تخصیص دارند. (۲۲ دلار)

 

 

 

مکان‌های شگفت‌انگیز اروپایی که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد

 

 

۸- موزه ریجکس، آمستردام؛ هلند

 

 

موزه ریجکس، آمستردام، هلند

 

 

آثار کلاسیک ارزشمند موزه ریجکس آمستردام، این مکان را در زمره ارزشمندترین موزه‌های جهان قرار می‌‌دهد. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های آمستردام در کنار زیبایی‌های شهری این نقطه از اروپا موزه ریجکس است. (۱۹ دلار)

 

 

۹- موزه آرمیتاژ، آمستردام؛ هلند

 

 

 موزه آرمیتاژ، آمستردام؛ هلند

 

 

دیگر موزه بسیار مهم آمستردام نه تنها به واسطه کارهای نقاشی، بلکه به خاطر مجسمه‌ها و نقش‌برجسته‌هایی که در محیط موزه به نمایش می‌گذارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. (۱۹ دلار)

 

 

عاشقانه‌ترین سواحل آسیا برای جشن عروسی رمانتیک

 

 

۱۰- موزه ونگوک، آمستردام؛ هلند

 

 

 موزه ونگوک، آمستردام؛ هلند

 

 

دوباره‌ موزه‌ای در هلند که به اسم نقاش معروف این کشور، ون گوک نام‌گذاری شده است. جدا از طراحی بسیار جذاب بنای موزه، دیدن آثار این هنرمند برای هر کس که کوچک‌ترین علاقه‌ای به نقاشی دارد، ارزشمند خواهد بود. (۱۸٫۵ دلار)

 

 

۱۱- گالری هنر ونکوور؛ کانادا

 

 

گالری هنر ونکوور؛ کانادا

 

 

گالری هنر ونکوور از آن مکان‌هایی است که شما از آثار گران‌بهای قدیمی تا آثار پست مدرن را در قالب‌های مختلف هنرهای تجسمی، می‌توانید به نظاره بنشینید. (۱۷٫۵ دلار)

 

 

۱۲- موزه واتیکان، رم؛ ایتالیا

 

 

موزه واتیکان، رم؛ ایتالیا

 

 

باور اشتباهی است که این موزه را تنها مختص به مسیحیان بدانیم، این موزه سرشار از آثار حیرت انگیز نقاشی و پیکر تراشی است، آثاری که هم در بطن این بنا هم به صورت جدا به نمایش گذاشته شده و هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند. (۱۷٫۵ دلار)

 

 

۱۳- موزه‌ پاردو، مادرید؛ اسپانیا

 

 

موزه‌ پاردو، مادرید؛ اسپانیا

 

 

موزه پاردو را باید مهم‌تین موزه اسپانیا در نظر گرفت، جایی که آثار بسیار مهمی از نقاشی‌ها و پیکر تراشی‌های هنرمندانی همچون رافائل، آنجلیکو، ولازکوئز و بسیاری دیگر در آن به نمایش گذاشته شده است. (۱۶٫۵ دلار)

 

 

۱۴- موزه لوور، پاریس، فرانسه

 

 

موزه‌ پاردو، مادرید؛ اسپانیا

 

 

معروف‌ترین موزه جهان و مهم‌ترین موزه اروپا یکی از ارزشمندترین نقاط دنیا برای تماشای آثار هنری به حساب می‌آید. جایی که دلیل بسیاری برای سفر به پاریس محسوب می‌شود. (۱۵ دلار)

 

 

۱۵- سنتر پمپیدو، پاریس؛ فرانسه

 

 

pompidou

 

 

یکی دیگر از مهم‌ترین موزه‌های اروپا که آثار متفاوتی از دوره‌های مختلف از جمله آثار مدرن در دسته‌بندی‌های مختلف هنرهای تجسمی در آن به نمایش گذاشته شده است. (۱۴ دلار)

مطالب مرتبط