بهترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

وقتی می‌خواهید برای سفر به جایی برنامه‌ریزی کنید به ویژگی‌هایی همچون پارک‌های ملی زیبا و نقاط دیدنی توجه می‌کنید. برای انتخاب مقصدی درست همیشه پارامترهای مختلفی مثل فرهنگ، هنر، نقاط تاریخی، زندگی مدرنیته، و صد البته ارزش ارزی دخیل بوده و صرف نظر از هر کدامشان می‌تواند به نوعی چالش تلقی شود. در این فهرست همه چیز از جمله پارک‌های ملی تا شهرها با جاذبه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 

 

 سریلانکا

 

 

 سریلانکا

 

 

سریلانکا با آب و هوای استوایی و آفتابی یکی از مقاصد عالی دنیا برای تعطیلاتی شگفت‌انگیز و تغییراتی سریع شمرده می‌شود. در حال حاضر سریلانکا یکی از مقاصد محبوب گردشگران آسوده با مخلوطی از ادیان مختلف، فرهنگ‌ها، معابد بی انتها، حیات وحشی غنی، صحنه‌های گشت و گذار و پیشرفت‌های مدنی است. در حال حاضر بیش از هر گروهی خانواده‌ها، جستجوگران آدرنالین، طبیعت‌گردان، طرف‌داران یوگا و خدمات درمانی و مسافران کم هزینه به این کشور سفر می‌کنند. حتی در بخش‌های شمالی و شرقی که در دست قبیله‌های دور از تمدن بود نیز امروزه به روی دنیا باز شده و امکان اکتشافات جدید را فراهم آورده است.

 

 

آلمان

 

 

آلمان

 

 

آلمان مدت زیادیست که خانه قدرت اختراع و نوآوری در زمینه صنایع چاپ، ماشین، دارو و چیزهای دیگر بوده و آن‌ها را به سایر نقاط دنیا صادر کرده است. حدود ۱۰۰ سال پیش مدرسه‌ای کوچک در حومه شهر Thuringian حرکتی زیباشناختی راه انداخت که تا امروزه ادامه پیدا کرده است. به جشن سالیانه مدرنیسم ملحق شوید که در سال ۱۹۱۹ ویمار تاسیس شد و در دسائو به اوج رسید و توسط نازی‌ها در برلین در سال ۱۹۳۳ لغو شد. موزه‌های نوپای این سه شهر به روی مردم وا شده و برنامه‌ها و نمایشگاه‌های جذابی در موضوعات مختلف مربوط به سراسر آلمان برپا می‌کنند.

 

 

۶ مقصد ارزان دنیا برای گردش و خرید

 

 

 قرقیزستان

 

 

 قرقیزستان

 

 

زمانی اسم قرقیزستان به عنوان مقصدی گردشی در دنیا بر سر زبان‌ها افتاد که نامزد برگزاری بازی‌های جهانی ۲۰۱۸، مسابقات سنتی آسیای مرکزی شد. هیچ وقت تا حالا زمانی بهتر از این برای بازدید از قرقیزستان فراهم نبود. حالا ۲۷۰۰ کیلومتر جاده نشان شده نیز به مسیرهای کشور افزوده شده است. در سراسر کشور تورهای گردشی تاسیس شده و سیستم بزرگراه ملی نیز مورد بازسازی قرار داده شد. حالا طی برنامه ساده‌ای توریست‌های ۶۰ کشور دنیا می‌توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند. جمع تمامی این موارد باعث شده تا قرقیزستان به سرعت تبدیل به مقصدی محبوب شود.

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی به همان اندازه که گسترده است تور بالی هم جاذبه‌های دیدنی فراوانی  دارد. اقامتگاه‌های ساحلی منحصر به فرد که مرزهای هتل‌داری را جا به جا کرده‌اند از نمونه بارز نقاط مورد علاقه گردشگران هستند. بیش از ۱۷ هزار جزیره کوچک و بزرگ با فرهنگ‌ها و ادیان مختلف به شما پکیجی متنوع از تجارب مختلف را ارائه می‌دهد که می‌توانید هر سبکی را دوست داشتید تجربه کنید. زلزله‌های اخیر اندونزی کوه‌های آتشفشانی را نیمه فعال کرده به طوری که اقدامات زیر ساختی زیادی در حال انجام هستند. اما بیشتر کشورهای توریستی و نیمه پیشرفته برای گردشگران امن هستند. حالا حمل و نقل هوایی و دریای هم پیشرفت‌های چشمگیری کرده و اتباع ۱۶۹ کشور دنیا می‌توانند به راحتی و بدون مشکل به این کشور گرمسیری آسیایی سفر کنند.

 

 

در سفر‌ از زیباترین کاخ‌های دنیا بازدید کنید

 

 

بلاروس

 

 

بلاروس

 

 

برای کسانی که به دنبال اخذ ویزای بدون دردسر هستند بلاروس یکی از مقاصدی است که این روزها به آرامی تبدیل به مقصدی پرطرفدار می‌شود. مینسک با ویزای رایگان ۳۰ روزه یکی از مقاصد تفریحی برجسته‌ایست که حتما باید یک بار از آن دیدن کنید. این شهر قدیمی که روی بازسازی‌های گسترده را به خود دیده حالا پر از کافه‌ها و رستوران‌های دلچسب و نقاط دیدنی است. به علاوه این شهر میزبان بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ نیز خواهد بود. بنابراین نه تنها به عنوان شهری توریستی بلکه میزبان اتفاقات و رویدادهای جهانی هم می‌توان از آن نام برد.

 

 

جردن

 

 

جردن

 

 

آیا دوست دارید به جایی با طعم ماجراجویی سفر کنید؟ شما می‌توانید به مسیر ۶۵۰ کیلومتری جدید وارد شده و ۳۶ روز بی وقفه و ۴۲ روز با استراحت و توقف را در آن بگذرانید. شما در این مسیر بین دره‌ای از صخره و چشم‌اندازی بسیار دیدنی از دره‌های باریک و تو در تو، دریای خشک شده، و فاجعه‌ای که در کتاب مقدس آمده قرار می‌گیرید. شما می‌توانید در این کشور به ماجراجویی خودتان بپردازید و از زیباترین نقاطی دیدن کنید که مسافران عادی هرگز برای بازدیدشان نمی‌روند.

 

 

گران‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های دنیا بر اساس راهنمای میشلین

 

 

زیمباوه

 

 

زیمباوه

 

 

زیمباوه شاید جزو برترین‌های گردشی دنیا نباشد اما همیشه گردشگران را با ویژگی‌های منحصر به فردش غافلگیر می‌کند. این کشور که یکی از مقاصد امن آفریقایی است پر از پارک‌های جنگلی محافظت شده، ویرانه‌های باستانی، میراث‌های جهانی، کوه‌های جنگلی، و صد البته آبشارهای ویکتوریا است. شما می‌توانید در سافاری‌های طبیعت‌گردی شرکت کنید و به دیدن حیواناتی بروید که آن‌ها را تنها از پشت شیشه تلوزیون دیده‌اید.

مطالب مرتبط