معرفی ۹ بازار مهم و جذاب در دنیا

بازارها بخش جدایی‌ ناپذیر از هر شهری هستند، اما برخی از این اماکن که برای خرید و فروش ساخته شده بودند، رفته رفته به یک مکان فرهنگی یا جایی برای جذب گردشگران بدل شدند و از همین رو دیگر تنها یک بازار نیستند. به همین خاطر ما امروز به سراغ معرفی ۹ بازار مهم و زیبای دنیا رفته‌ایم تا شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

 

 

بازار آخر هفته چاتوچاک؛ بانکوک، تایلند

 

 

بازار آخر هفته چاتوچاک؛ بانکوک، تایلند

 

 

چیزی که بازار چاتوچاک در بانکوک را تا این اندازه معروف و محبوب کرده، بزرگی و تنوع بیش از اندازه آن است که در زمینی به وسعت ۳۵۰ هزار متر مربع واقع شده. بیش از ۱۵ هزار غرفه‌ی مختلف در این بازار شرکت می‌کنند که در هر آخر هفته ۲۰۰ هزار نفر از جمله افراد محلی بانکوک و گردشگران تور تایلند را به خود جذب می‌کنند.

 

 

بازار بزرگ؛ استانبول، ترکیه

 

 

بازار بزرگ؛ استانبول، ترکیه

 

 

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ‌ترین و البته قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در تمام دنیا است. اگرچه استانبول دارای چندین و چند مرکز خرید بزرگ و مدرن است، اما بازار بزرگ با ۶۱ مسیر و بیش از ۳ هزار فروشگاه، بزرگ‌ترین محل برای خرید در تمام ترکیه محسوب می‌شود. جدا از وجهه خرید این بازار که به میلیون‌ها میلیون جنس متنوع ختم می‌شود، این بازار از نظر تاریخی نیز از اهمیت بالایی برای گردشگران تور استانبول برخوردار بوده و از همین حیث هر روز بیش از ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند.

 

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

بازار جما ال فنا؛ مراکش

 

 

بازار جما ال فنا؛ مراکش

 

 

یکی از مهم‌ترین نقاطی که در سفر به مراکش باید از آن دیدن کرد، میدان جما ال فنا و بازاری است که به دور آن ساخته شده. این مکان شرایطی خاص دارد که از دیرباز به این شکل بوده، در روزها دور تا دور آن را ماربازها و غرفه‌داران پر می‌کنند، به غروب که نزدیک می‌شوید به جمعیت حاضر در آن اضافه شده و قصه گویان و تردست‌ها و دست فروش‌های بیشتری اضافه می‌شوند و شب هنگام این محل مملو از دکه‌های غذاهای خیابانی می‌شود. این میدان از جمله معروف‌ترین میدان‌های جهان است که بازار آن نیز به همین خاطر تا این حد معروف شده.

 

 

بازار ملکه ویکتوریا؛ ملبورن، استرالیا

 

 

بازار ملکه ویکتوریا؛ ملبورن، استرالیا

 

 

ملبورن مراکز دیدنی بسیار دارد، اما این بازار که در مساحتی به وسعت ۷ هکتار ساخته شده، یکی از گردشگرپذیرترین نقاط این شهر بوده و تعداد زیادی از مسافران به ملبورن از آن دیدن می‌کنند. بازار ملکه ویکتوریا به واسطه همین وسعتی که به آن اشاره کردیم، بزرگ‌ترین بازار روباز نیم‌کره‌ی جنوبی نیز محسوب می‌شود.

 

 

بهترین هتل اسپاهای دنیا برای اقامتی رویایی

 

 

بازار کامدن لاک؛ لندن، انگلستان

 

 

بازار کامدن لاک؛ لندن، انگلستان

 

 

شاید باورش سخت باشد، اما پربازدیدترین بازار لندن با ۱۰۰ هزار بازدید در هر آخر هفته، چهارمین جاذبه‌ی گردشگری پربازدید این شهر نیز محسوب می‌شود. این بازار قدیمی لندن از مجموعه‌ی بسیار شلوغی از خرده فروشی‌ها تشکیل شده که عموما لباس، صنایع دستی و زیورآلات و البته خوراکی به فروش می‌رسانند.

 

 

بازار چاندی چوک؛ دهلی، هند

 

 

بازار چاندی چوک؛ دهلی، هند

 

 

چاندی چوک نام خیابانی بسیار قدیمی در دهلی است که با وجود بازارها و دست‌فروش‌های بسیاری که دارد، بیش از ۳۰۰ سال به عنوان بازار اصلی شهر شناخته می‌شود. این بازار بسیار بزرگ که مملو از فروشگاه‌های مختلف است را شاید خیلی از گردشگران در تور هند نه به واسطه اجناسی که خریده‌اند بلکه به واسطه غذاهای خیابانی که در آن خورده‌اند بشناسند. البته اگر در شلوغی سرسام‌آور آن تاب ماندن پیدا کنند.

 

 

معرفی شهرهایی شبیه ونیز با کانال‌های آب زیبا

 

 

بازار شبانه خیابان معبد؛ هنگ کنگ

 

 

بازار شبانه خیابان معبد؛ هنگ کنگ

 

 

وقتی شب از راه می‌رسد، این خیابان از ترافیک و عبور و مرور ماشین‌ها خالی شده و جای آن را غرفه‌های جور واجوری پر می‌کنند که مملو از اجناس مختلف هستند. این بازار رنگارنگ و جذاب در هنگ کنگ، با وجود مراکز خرید بزرگ و متعدد، گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند.

 

 

بازار شبانه شیلین؛ تایپه، تایوان

 

 

بازار شبانه شیلین؛ تایپه، تایوان

 

 

بازار شبانه شیلین در بین بازارهای پرتعداد تایپه، با ۶۰۰ فروشگاه مختلف، بزرگ‌ترین بازار این شهر محسوب می‌شود. بازار بسیار شلوغی که مغازه‌های آن به فروش لباس، زیورآلات و ... می‌پردازند. البته بحث غذاهای خیابانی و خرید مواد غذایی نیز به شدت در شیلین داغ است و در این مکان می‌توانید انواع غذاهای مختلف را بچشید.

 

 

بازار ریالتو؛ ونیز، ایتالیا

 

 

بازار ریالتو؛ ونیز، ایتالیا

 

 

 بازار تاریخی ریالتو از قرن ۱۱ میلادی در کنار کانال آبی بزرگ شهر واقع شده است و به خاطر هم جواری با پل ریالتو که از معروف‌ترین پل‌های جهان است، به این اسم شناخته می‌شود. این بازار به خاطر قدمت تاریخی، تنوع اجناس و قیمت‌ بسیار مناسب اجناسش به شدت در بین گردشگران معروف است.

مطالب مرتبط