مکان‌هایی با تم هری‌پاتر و برای طرفداران آن در آسیا

شاید وقتی رولینگ کتاب‌های هری‌پاتر را می‌نوشت، باور نمی‌کرد روزی نه تنها از روی آن‌ها فیلم‌های زیادی ساخته شود، بلکه مکان‌های بی‌شماری در دنیا بر اساس کتاب‌های او ساخته شده که طرفداران پرتعداد هری‌پاتر از آن‌ها بهره ببرند. از تم‌پارک‌های بزرگ تا رستوران‌ها و کافه‌های کوچک، بر اساس هری‌پاتر جاهای زیادی هستند که در این مقاله، می‌خواهیم به مکان‌های برتر این مجموعه در آسیا اشاره کنیم.

 

 

۱- تور دنیای جادوگری هری پاتر، اوساکا

 

 

اوساکا

 

 

اگر به پارک یونیورسال استودیوی اوساکا بروید، بعید است به راحتی بتوانید حضور در این تور جذاب را از دست بدهید. در این تور شما سوار بر ترن‌هوایی شبیه به موجودات هیپوگریف می‌شوید و می‌توانید از برکه‌ی بزرگ و خانه‌‌ی هاگرید دیدن کنید. همچنین دیدن از مدرسه هاگواردز، ترن جادویی این منطقه، پوستر متحرک سیریوس بلک و بسیاری جاهای دیگر که معرف طرفداران هستند، از مهم‌ترین جاذبه‌های این تور در تم‌پارک یونیورسال استودیو به حساب می‌آید.

 

 

۲- حضور در پنت‌هاوسی به سبک مدرسه هاگواردز، سنگاپور

 

 

worthington

 

 

اگر برای سه و نیم ساعت، تور خاص اقامتگاه‌های Worthington را تهیه کنید، به پنت‌هاوسی اختصاصی در سنگاپور برده خواهید شد تا تجربه‌ای جذاب از حضور در کلاس‌های مدرسه هاگوادرز و البته صرف غذا در این کلاس‌های جالی است. در کنار تم بسیار عالی و لباس‌ها و چوب‌های جادویی که به شرکت‌کنندگان داده می‌شود، غذاها نیز شکلی هری‌پاتری دارند و به گفته کسانی که در این برنامه شرکت کرده‌اند خوشمزه هم هستند. البته هزینه‌ی این برنامه کمی بالاست اما به تجربه آن می‌ارزد، مخصوصا اگر استیک‌های خارق‌العاده آن را سفارش دهید.

 

 

هتل‌های جذاب جنوب شرقی آسیا برای ماه عسل

 

 

۳- تجربه‌ای جذاب در Platform ۱۰۹۴، سنگاپور

 

 

platform

 

 

اگر نتوانستید در Worthington جایگاهی برای خود رزرو کنید، Platform ۱۰۹۴ جایگزین خوبی در تور سنگاپور برای شما خواهد بود. البته اگر خیلی انتظار بالایی از تم هری پاتری نداشته باشید، همه چیز در این رستوران برایتان مهیاست و سعی شده با نمایی چوبی و المان‌های دنیای جادوگری، یک تجربه ارزان‌ قیمت اما جذاب را برایتان به ارمغان بیاورد. اما این ظاهر Platform ۱۰۹۴ نیست که باید روی آن تکیه کنید، بلکه نوشیدنی‌ها و دسرهای آن است که از مهم‌ترین دلیل حضور در این رستوران محسوب می‌شود. تجربه نوشیدنی‌های رنگارنگی که آتش از آن‌ها شعله می‌کشد یا دسرهایی به شکل چوب‌دستی و کتاب‌های جادویی یا دیگر المان‌های دنیای هری‌پاتر، برای طرفداران این سری واقعا لذت‌بخش است به نوعی که انگار در یک لایو‌اکشن از مجموعه هری‌پاتر شرکت کرده‌اید.

 

 

۴- CONTEXT؛ موزه‌ی هری‌پاتر در شرق‌دور، هنک‌کنگ

 

 

museum-contex

 

 

Andrew McRae که صاحب یکی از موزه‌های مخصوص دنیای هری‌پاتر در ایدنبورگ است، یک موزه‌ی جذاب با نام CONTEXT را در هنک‌گنگ بازگشایی کرده. یک موزه‌ی هنرهای معاصر و مردمی که اگر بی‌هوا به آن وارد شوید، فکر می‌کنید که وارد فروشگاهی از دنیای هری پاتر شده‌اید. بخشی از این موزه کاملا شبیه به کلاس پروفسور فلیت ویک و احسا بسیار خوبی به علاقه‌مندان واقعی به سری هری‌پاتر القا می‌کند.‌ البته چیزهایی برای خرید از این مجموعه نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها در ساک‌های مخصوص با نشان‌های مختلف هری‌پاتر بگذارید.

 

 

بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

 

 

۵- کافه ۹، هنگ کنگ

 

یکی دیگر از جاهای بسیار جذابی که در هنگ کنگ می‌توانید به دیدنش بروید، کافه ۹ است که از همان در ورودی می‌توان نشانه‌های هری ‌پاتر را داخلش دید و وقتی هم که به آن ورود می‌کنید، با نمایی همچون کتابخانه هاگواردز مواجه خواهید شد. نوشیدنی‌های بسیار خوب و جالبی در این مکان سرو می‌شود که شبیه به معجون‌های جادویی هستند و اگر هم بخواهید دسر یا غذا بخورید، انتخاب‌های فراوانی خواهید داشت. این کافه جوی گرم و دوست داشتنی دارد و نزد طرفداران هری‌پاتر بسیار معروف است.

 

 

۶- باشگاه هواداران هانویی در کافه "همیشه"، هانویی

 

درست در قلب شهر، کافه‌ای وجود دارد که از در و دیوارش تابلوها و نقاشی‌ها و عکس‌ها و پرچم‌های مخصوص هری‌پاتر آویزان است. از پرچم‌های تیم‌هایی که در مسابقات کوییدیش شرکت می‌کردند تا تصویر پروفسورهای کلاس‌های مختلف. کافه‌ای نسبتا جمع و جور که اکثرا جوانان به آن مراجعه می‌کنند.

 

 

۷- قلعه جادویی، ویتنام

 

 

قلعه جادویی، ویتنام

 

 

تم پارک سویی تین یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی در ویتنام است که چندین مکان در آن برای طرفداران هری‌ پاتر ساخته شده. البته واقعیت این است که بخش‌هایی از این قلعه به اسم‌هایی که در سری مجموعه وجود داشته همچون دامبلدور یا کوییدیش نام‌گذاری شده، اما آنقدرها هم سعی نشده که همه چیز کاملا شبیه باشد. اما در نهایت جو بسیار مفرح این پارک به همراه المان‌های سری، باعث می‌شود تا طرفداران از حضور در این مکان، مسرور باشند. در مجموع نقاط کوچک و بزرگ زیادی هستند که در آسیا می‌توانید به دیدنشان بروید، اما متاسفانه آنقدری که کافه‌ها و رستوران‌های هری‌پاتری در آسیا و اروپا زیاد هستند، در آسیا از آن تعداد خبری نیست.

مطالب مرتبط