بهترین مقاصد جنوب شرقی آسیا برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی

بیشتر مردم از گذراندن تعطیلات در حاشیه دریا و شنا و قایق‌سواری لذت می‌برند. مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند همیشه سعی می‌کنند اسباب تفریح افراد کم سن را هم در نظر بگیرند. اما علاقه به تفریحات آبی چیزی فراتر از این‌هاست. بیشتر ورزش‌های آبی نیازمند شرایط آب و هوایی مناسب مثل امواج خروشان، باد و یا سواحل امن نیاز دارد. به لطف گسترش گردشگری در جنوب شرقی آسیا، این منطقه اکنون به صورت سالانه میزبان ورزش دوستان زیادی است.

 

 

اندونزی؛ باتام، ویک‌بردینگ یا کابل اسکی

 

 

اندونزی؛ باتام، ویک‌بردینگ یا کابل اسکی

 

 

شما می‌توانید با این ورزش در سراسر دریاچه اسکی کنید و به واسطه کابلی که از این سر تا آن سر دریاچه کشیده شده به گشت‌زنی بپردازید. شما می‌توانید در تور باتام شرکت کرده و از گردش، ناهار، تجهیزات آبی و آموزش توسط مربیان استفاده کنید و  شما می‌توانید در باتام مثل یک مقصد کامل گردش کنید. البته برای غیر حرفه‌ای‌ها خدمات ارزان‌تری وجود دارد تا بتوانند با هزینه کم‌تر تفریح کنند و هر چقدر که می‌توانند در آب فرو روند.

 

 

تایلند؛ رایلی، صخره‌نوردی بر آب (Deep Water Soloing)

 

 

Deep Water Soloing

 

 

به طور مستقیم نمی‌توان این ورزش را آبی دانست. البته این ورزش از ترکیب بلدرینگ و صخره‌نوردی در فضای آزاد بدون هیچ کابل و حفاظی درست شده است. شاید فکر کنید این ورزش کمی خطرناک است اما اشتباه نکنید، خیلی‌ها طناب‌های محافظ را دست و پاگیر می‌دانند و دوست دارند آزادانه حرکت کنند. آن‌ها آنقدر ادامه می‌دهند تا از صخره بالا بروند و یا درون آب می‌افتند. شما با این ورزش خودتان را با صخره‌نوردی دز فضای آزاد به چالش می‌شوید. در واقع رایلی در تور تایلند یکی از مناطق بسیار مشهور این کار است که البته بدون تجهیزات بلدرینگ می‌تواند کمی سخت و دشوار باشد. اما پس زمینه طبیعی آنچنان چشمگیر است که ارزش سختی را دارد. به هر حال اگر موفق به صعود کامل شوید می‌توانید شاهد زیباترین مناظر دیدنی جزیره باشید و موقعیت‌های عکاسی بی‌نظیری را به دست بیاورید. شما حتی می‌توانید از موسسه‌های خصوصی با پرداخت ۲۵ دلار این ورزش را بیاموزید.

 

 

بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

 

 

مالزی؛ برنئو، رفتینگ رودخانه خروشان

 

 

مالزی؛ برنئو، رفتینگ رودخانه خروشان

 

 

این ورزش در تور مالزی یکی از آن فعالیت‌های هیجان‌انگیزی است که آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌زند. البته بیشتر مردم دوست دارند تنها آن را تماشا کنند. اگر دست جمعی با دوستان خود به مالزی رفته‌اید می‌توانید با سوار شدن در قایق‌های بادی بزرگ در رودخانه‌های خروشان با شتاب بروید و از هیجان و سرعت لبریز شوید. شما در حین پیش رفتن در رودخانه بارها و بارها ۱۸۰ درجه بر می‌گردید و به این طرف و آن طرف پرت می‌شوید بنابراین خودتان را آماده یک هیجان واقعی کنید. یکی از بهترین نقاط مالزی برای رفتینگ برنئو است. رفتینگ به سمت پایین رودخانه پاداس به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت داشتن زمان کافی، آرام‌تر حرکت کنید و مزه واقعی این ورزش را بچشید و بهتر محیط اطراف‌تان را تماشا کنید. در طول پایین رفتن ازرودخانه شما از کنار پارک ملی کوتا کینبالو عبور می‌کنید و می‌توانید نگاهی اجمالی به حیات وحش آن بندازید.

 

 

ویتنام؛ خلیج ها لنگ، کایاکینگ

 

 

ویتنام؛ خلیج ها لنگ، کایاکینگ

 

 

البته تنها برای کایاک مجبور نیستید به ویتنام بروید زیرا آن را می‌توانید هر جایی انجام دهید. اما تفاوت ویتنام و جاهای دیگر در تجربه است. که بی‌شک از بهترین تجربه‌های کایاک را در خلیج ما لنگ به دست خواهید آورد. پدال زدن در کانال‌های طبیعی، بازدید از غارهای پنهانی، تالاب‌ها و سواحل ماسه سفید درخشان از موهبت‌های طبیعی این خلیج است که به دست می‌آورید. البته این‌ها کم‌ترین چیزهاییست که می‌توانید به دست بیاورید. هزاران جزیره‌ای که در اطراف وجود دارد باعث شه تا آب منطقه آرام باشد و جریان سنگینی شکل نگیرد. شاید خیلی‌ها دنبال هیجان بیشتر باشند اما هیچ چیز به اندازه غوطه‌ور شدن در جریانات آرام در اینجا لذت بخش نیست. این خلیج که یکی از مکان‌های میراث فرهنگی یونسکو در ویتنام بوده حدود ۲ هزار جزیره را در خود جا داده و سالانه میزبان خیل زیاد مسافران است.

 

 

بهترین مقاصد آسیا برای سفر در ایام کریسمس

 

 

تایلند؛ کوه سامویی، پدال ایستاده

 

 

تایلند؛ کوه سامویی، پدال ایستاده

 

 

این روزها پدال ایستاده تبدیل به یکی از ورزش‌های آبی محبوب شده که گردشگران تمایل به امتحان کردن آن دارند. در این ورزش شما باید بر روی یک برد بایستید و با پدالی بلند به جلو پارو بزنید. نکته مهم در این ورزش ایجاد تعادل مناسب است. اما چرا می‌گوییم سامویی برای این ورزش عالیست؟ زیرا غرفه‌های زیادی با قیمت مناسب تجهیزات آن را کرایه می‌دهند و مدرسان متعددی هم هستند تا به شما آموزش بدهند. حتی مربی‌های یوگا برای ایجاد تعادل این وزرش را آموزش می‌دهند. مخصوصا این که در غالب مواقع جریانات آبی در سامویی آرام بوده و امتیازی مثبت برای مبتدیان در نظر گرفته می‌شود.

مطالب مرتبط