زیباترین جنگل‌های بارانی دنیا را بشناسید

جنگل‌های بارانی به عنوان ریه زمین نقش مهم‌تری به جز زیبایی ایفا می‌کنند. گرچه هنوز تعریف دقیقی برای این سبک از جنگل‌ها ارائه نشده اما همه بر اهمیت و زیبایی آن اتفاق نظر دارند. جنگل‌های بارانی معمولا زیباترین و نفس‌گیرترین مناظر پانورامای ممکن را در کنار حیوانات عجیب و کمیاب ارائه می‌دهد. لازم نیست حتما گیاه‌شناس و یا جانورشناس باشید تا بتوانید زیبایی‌های این جنگل‌ها را درک کنید، بنابراین اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید بیایید نگاهی به زیباترین جنگل‌های بارانی دنیا بیاندازیم.

 

 

چین، یانودا

 

 

چین، یانودا

 

 

جنگل بارانی یانودا در ایالت جزیره‌ای در نزدیکی شهر سانیا در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است. سانیا گردشی‌ترین مقصد جزیره است که در جنوبی‌ترین شهرستان آن واقع شده است که می توانید با تور چین به آنجا برسید. بخشی از محبوبیت این منطقه به خاطر مناظر خیره‌کننده‌ایست که یانودا ارائه می‌دهد. از ۱۲۳ کیلومتر مربع، ۴۵ کیلومتر آن در اختیار منطقه توریستی جنگل‌های یانودا قرار گرفته که دولت به صورت انحصاری بر روی آن نظارت و حفاظت دارد و در رتبه بندی زیبایی منظره به آن AAAAA، بالاترین رتبه ممکن را داده است. دولت چین ۴ میلیارد یوآن برای گسترش این منطقه سرمایه‌گذاری کرده است و تا امروز ۲ میلیارد برای توسعه دره جنگل بارانی و دره دریم‌ورلد هزینه کرده است. این منطقه گردشی به شما اجازه می‌دهد تا ۱۸ کیلومتر را توسط جاده‌های مارپیچ، پله‌ها و جاده‌های مسطح به اعماق جنگل بروید. شما می‌توانید با استفاده از پله‌ها و پل‌های چوبی به بازدید آبشارها، گیاهان و درختان و انواع جانوران بروید. شما می‌توانید با تهیه بلیط و از طریق شاتلی که بین یانودا و سانیا رفت و آمد می‌کند، برای فعالیت‌های مختلف در پارک بروید و از بسته‌های مختلف ناهار و ماجراجویی استفاده کنید.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

سریلانکا، سینهاراجا

 

 

سریلانکا، سینهاراجا

 

 

سینهاراجا پارک بزرگ بارانی در تور سریلانکا است که بیشتر فعالیت‌ها و مناطق آن به خاطر حفاظت از گونه‌های نادر خارج از دسترس گردشگران شده است. در سال ۱۹۷۸ هم یونسکو این پارک را به خاطر ذخیره عظیم زیستی به ثبت میراث جهانی رسانید. امروزه جنگل‌های بارانی پر از تپه گنجینه‌ای گل و گیاهان بومی سریلانکایی و جانداری است. این جنگل ۲۱ کیلومتر خط ساحلی را از سمت غرب تا شرق و ۸ کیلومتر به سمت جنوب در اشغال خود در آورده است. با این که حیات وحش اینجا همانند یالا نیست اما حدود ۱۵ پلنگ سریلانکایی، میمون پوزه دراز، طوطی، انواع میون‌ها، گیاهان سرسبز و پرندگان و موجودات دیگر زندگی می‌کنند. این درختان انبوه حدودا ۴۰ متر ارتفاع داشته و در بعضی موارد به ۵۰ متر هم می‌رسند.

 

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی سریلانکا

 

 

شیلی، جنگل بارانی والدیویان

 

 

شیلی، جنگل بارانی والدیویان

 

 

جنگل بارانی والدیویان در میان مهم‌ترین نقاط زیستی زمین قرار گرفته و تقریبا ۹۰ درصد از گونه‌های گیاهی و ۷۰ درصد از گونه‌های نایاب جانوری را در خود جا داده است. آب و هوا و شرایط جوی باعث شده تا جنگل‌های بارانی و کوه‌های سرسبز در این منطقه به وجود بیایند. شما می‌توانید از طریق پیاده‌روی می‌توانید از جنگل‌های بارانی دیدن کنید و بعد کم کم به سمت کوه‌های ساحلی بروید. در طول راه با درختان بلند، میمون‌ها، موش‌ها، انواع قارچ‌ها، و حتی گوزن‌های وحشی روبرو خواهید شد.

 

 

آلاسکا، پارک ملی تُنگاس

 

 

آلاسکا، پارک ملی تُنگاس

 

 

تنگاس بزرگ‌ترین پارک ملی آمریکاست که تا جنوب شرقی آلاسکا را پوشش می‌دهد و تا برخی از جنگل‌های معتدل ادامه می‌یابد. شما با رفتن به این پارک جنگلی می‌توانید به دیدن خرس‌ها، عقاب‌ها و نهنگ‌ها بروید و از سورتمه‌سواری با سگ‌های گله‌ای لذت ببرید. به ماهی‌گیری بپردازید و از مسیرهای سرد یخچالی عبور کنید. به دیدن آبشارها بروید و مناظر دیدنی کمتر دیده‌شده را به ذهن‌تان بسپارید. البته شما فقط به منظور استفاده از هوای تازه و سرد از کابین فاصله خواهید گرفت پس سعی کنید بدون امکانات و راهنما خیلی در اطراف پرسه نزنید.

 

 

اندونزی، جزیره سوماترا

 

 

اندونزی، جزیره سوماترا

 

 

در جزیره سوماترا جنگلی بارانی به وسعت ۹۸٫۸۸۸ هکتار وجود دارد که حدود ۲۰ درصد از جنگل‌های کل سوماترا را به خود اختصاص داده است. این جنگل پناهگاه ببرهای خطرناک سوماترایی، گردن‌ها، و۳۰۰ نوع پرنده مختلف است. بسیاری از بخش‌های جنگل به خاطر خطرات بالقوه در دسترش شما نیست اما می‌توانید با تور بالی بین محیط‌های در دسترس و بین ۴ مسیر پیاده‌روی یکی را بگردید و یا در سافاری شرکت کنید و یا اگر تمایل دارید کمپ‌های شبانه را امتحان کنید. با این که جنگل سوماترا یکی از مناطق برتر دنیاست اما در معرض خطر قرار گرفته و دولت سعی کرده تا با برنامه‌های تشویقی کاشت ۱ میلیون درخت را تضمین کند. شما هم می‌توانید درخت خودتان را در این منطقه بکارید.

 

 

بهترین غذاهای ارگانیک و گیاه‌خواری را در کجای بالی بخوریم؟

 

 

هند، کوه‌های گات غربی

 

 

هند، کوه‌های گات غربی

 

 

کوه‌های گات غربی میزبان نه ۱، ۲ تا جنگل بلکه میزبان ۴ جنگل بارانی است. این جنگل از گوجارات در جنوب شرقی تا کارناتاکا جایی که آبشارهای جوگا که دومین آبشار بزرگ هند است گسترش می‌یابد. صندوق جهانی حیات وحش ۱۳ منطقه حفاظت شده را در این جنگل تعیین کرده است. همه این مناطق با هم حدود ۵ درصد از جنگل‌های منطقه را به خود اختصاص داده‌اند. این منطقه بین ساعات ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز بوده و شما می‌توانید با تور هند به فعالیت‌هایی مثل کمپینگ، قایق‌سواری، قایق‌سواری در رودخانه خروشان، قایق پارویی و پیاده‌روی انجام دهید. در این جنگل بسیاری از گونه‌های خزندگان، چرندگان و ببرهای هندی زندگی می‌کنند که بر اهمیت منطقه می‌افزایند.

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

مطالب مرتبط