۴ پیشنهاد خاطره‌انگیز در استانبول، بخش اول

تور استانبول، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که صدها آثار باستانی، دیدنی و جاذبه گردشگری را در خود جای داده است. به همین دلیل هم شاید حتی با چند بار سفر با تور ترکیه، بازهم این شهر زیبا، دیدنی‌هایی دارد که ممکن است فرصت دیدن‌شان را نداشته باشید. به همین دلیل هم شاید در سفر یک روزه به این شهر، فرصت زیادی برای بازدید از این شهر نداشته باشید؛ چرا که با توجه به وسعت کلان شهر استانبول، باید مدت زمان زیادی را در مسیر سپری کنید.

به همین دلیل هم اگر فرصتی برای‌تان پیش آمده است که می‌توانید سفر کوتاه یک روزه‌ای به استانبول زیبا داشته باشید، بهتر است به خوبی برنامه‌ریزی کنید، تا از این زمان محدود خود برای بازدید از این شهر گردشگری، به خوبی استفاده کنید. آویسا، در ادامه چهار بسته پیشنهادی به شما ارایه داده است که می‌توانید بر اساس سلیقه خود، مناسب‌ترین گزینه را برای سفر یک روزه‌تان به استانبول، انتخاب کنید.

 

پیشنهاد اول: استانبولِ خوشمزه و خوش عطر و بو را امتحان کنید

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استانبول، تجربه بهترین غذاهای ترکیه، غذاهای خیابانی، نوشیدنی‌ها و دسرهای این شهر است. برای اینکه بتوانید تمام این عطر و طعم‌ها را در سفر یک روزه خود به استانبول تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم، از این دستورالعمل پیروی کنید:

  • کجا شکم‌گردی کنیم؟

تور شکم‌گردی خود را از محله بی اوغلو آغاز کنید. سپس با گذر از گالاتای زیبا، به بازار ماهی کادیکوی می‌رسید. در این مسیر هم فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی خواهید دید که به خوبی از شما میزبانی می‌کنند و هم در مسیر پل گالاتا، به مرکز غذاهای خیابانی استانبول خواهید رسید که حال و هوای جذابی دارد.

 

بخوانید: آشنایی با موزه کاریه استانبول

 

 

  • چه چیزهایی نوش جان کنیم؟

پیشنهاد آویسا به شما این است که بدون تجربه این طعم‌ها، استانبول را ترک نکنید. پیش از هر چیز، حتما روز خود را با یک صبحانه کامل ترکی همراه با نان مخصوص سیمیت و یک لیوان چای ترکی آغاز کنید. اگر در هتل نمی‌مانید، بازهم نگران نباشید، در بسیاری از کافه‌های ساحلی استانبول، با این ترکیب بی‌نیر برای صبحانه از شما پذیرانی خواهد شد.

 

 

صبحانه، چای و قهوه ترک: علاوه بر صبحانه و چای ترکی، فراموش نکنید که خودتان را باید به یک فنجان قهوه اصیل ترک دعوت کنید. شما وقت این را ندارید که به قهوه‌خانه‌ها یاکافه‌های لوکس شهر بروید پس در مسیر پیشنهادی، هرجا عطر قهوه را استشمام کردید، فرصت را غنیمت بشمارید.

 

بخوانید: ۴ مکان برای موج سواری در ترکیه

 

 

بستنی و باقلوای ترک: بستنی اصیل ترکی، که یک دسر شیرین، پرانرژی و نسبتا متفاوت با بستنی‌های ایرانی است را فراموش نکنید. این بستنی بافت ژله مانندی دارد که در سراسر جهان شهرت زیادی کسب کرده‌ است، پس در سفر خود به استانبول، آن را امتحان کنید. در دسته دسرها، باقلوای ترکی را هم بگنجانید. می‌توانید برنامه میل کردن باقلوا در بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول برای وعده عصرانه خود همراه با چای ترکی، در نظر بگیرید.

 

 

ساندویچ ماهی و صدف شکم پر: و در پایان، غذاهای خیابانی استانبول را حتما امتحان کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای این کار غذافروشی‌های خیابانی زیر پل گالاتا هستند. در این منطقه می‌توانید ساندویچ مخصوص ماهی استانبولی که با ماهی تازه تهیه می‌شود را نوش جان کنید و یا به سراغ صدف‌های شکم پر (midye dolma) بروید که نام‌شان در صدر لیست غذاهای خیابانی استانبول قرار دارد.

 

 

پیشنهاد دوم: سفری کوتاه در زمان داشته باشید

استانبول، علاوه بر غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های محبوب، آثار گردشگری باستانی و سازه‌های تاریخی و موزه‌های زیادی دارد، که دلیل اصلی سفر گردشگران به این شهر هستند. پس شما هم در این سفر کوتاه خود به استانبول، نباید فرصت بازدید از این جاذبه‌های گردشگری را از دست بدهید. برای این کار می‌توانید با یکی از تورهای یک روزه شهری همراه شوید و یا خودتان دست به کار شده و برنامه سفر در زمان خود را مدیریت کنید.

  • مسیر تاریخی استانبول

می‌توانید تور تاریخی خود را از اول روز آغاز کنید و پس از سرو صبحانه برای حرکن در مسیر تاریخی استانبول آماده شوید.

کلیسای جامع ارتودکس: سفر تاریخی خود را از این نقطه آغاز کنید. این مکان که روزگاری محل عبادت اقلیت‌های غیر مسلمان بود، اکنون تغییر کاربری داده است. بازدید از این سازه تاریخی می‌تواند یکی از به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های این سفر کوتاه شما به استانبول باشد. برای یک بازدید کلی از این کلیسا، حدودا به پانزده دقیقه زمان نیاز دارید.

 

بخوانید: جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه

 

 

کلیسای سنت استفان بلغارستان: این کلیسا در نزدیکی کلیسای جامع ارتودکس واقع شده است. کلیسای سنت استفان بلغارستان در استانبول یک گوهر معماری عجیب و غریب است که حتما باید از آن دیدن کنید. برای یک بازدید کلی از این کلیسا، حدودا به ده دقیقه زمان نیاز دارید.

 

 

مسجد سلیمانیه: تا در این محدوده هستید، خوب است که با یک پیاده‌روی کوتاه خودتان را به مسجد سلیمانیه برسانید. این مسجد یکی از مهمترین اماکن دیدنی مذهبی در سطح شهر است که با پنجره‌های شیشه‌ای رنگ آمیزی شده، از شما دل‌ربایی می‌کند. برای یک بازدید کلی از این مسجد، حدودا به ده دقیقه زمان نیاز دارید. فراموش نکنید که از داخل این مجموعه می‌توانید منظره‌ای خیره کننده از برج گالاتا و باغ‌های اطراف را تماشا کنید.

 

 

موزه تاریخی باسیلیکا: با ادامه دادن همان مسیر، می‌توانید به موزه تاریخی باسیلیکا در استانبول برسید. این موزه زیرزمینی، افسانه‌ها و داستان‌های زیادی را در خود جای داده است که بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان، پیش از آنکه راهی شوید، درباره آن‌ها مطالعه کنید. برای بازدید کوتاه از این موزه حدودا به پنج  تا ده دقیقه زمان نیاز دارید.

 

 

ایاصوفیه: سفر به استانبول، حتی اگر سفری یک روزه باشد، بدون بازدید از موزه ایاصوفیه، یک سفر ناتمام است. به طوری‌که اگر فقط برای بازدید از یک مکان دیدنی در استانبول فرصت داشته باشید، باید زمان خود را به ایاصوفیه اختصاص دهید. برای بازدید از این مجموعه و موزه ایاصوفیه، حدودا به بیست تا سی دقیقه زمان نیاز دارید.

 

بخوانید: آشنایی با زیباترین شهرهای ترکیه

 

 

قصر موزه توپکاپی در استانبول: پس از ایاصوفیه، نوبت به توپکاپی زیبا می‌رسد. برای کاوش کامل این قصر موزه به حداقل نیم روز زمان نیاز دارید، اما در این سفر کوتاه و برای آشنایی کلی با آن، کافی است پانزده تا بیست دقیقه از زمان خود را به بازدید از این مکان تاریخی پر زرق و برق اختصاص دهید.

 

 

مسجد سلطان احمد: مسجد سلطان احمد نیز در نزدیکی توپکاپی و ایاصوفیه واقع شده است. این مسجد، برای قرن‌ها بزرگترین مسجد استانبول بود، پس خوب است که حتما از آن دیدن کنید. معماری این مسجد از آن دیدنی‌هایی است که همیشه در خاطرتان ثبت خواهد شد. البته برای بازدید از این مسجد باید لباس مناسب به تن داشته باشید. برای بازدید از مسجد سلطان احمد به حدود بیست دقیقه زمان نیاز دارید.

 

بخوانید: بازدید از مسجد رستم پاشا در استانبول

 

مطالب مرتبط