۴ پیشنهاد خاطره‌انگیز در استانبول، بخش دوم

استانبول، از آن دسته شهرهایی است که باید از هر فرصتی برای بازدید از آن استفاده کنید؛ حتی اگر این فرصت، یک بازدید یک روزه کوتاه از این شهر زیبای گردشگری باشد. با این حال، از آن‌جایی که استانبول، شهری با صدها فرصت تفریحی و گردشگری است، شاید برنامه‌ریزی برای بازدید یک روزه از آن کار چندان ساده‌ای نباشد. به همین دلیل هم آویسا، در این راهنمای سفر یک روزه به استانبول، پیشنهادهای متنوعی را برای شما مطرح کرده است تا کار را برای‌تان آسان کند.

تجربه تور استانبول خوشمزه و خوش عطر و بو و سفر در زمان دو پیشنهادی بودند که در قسمت نخست این مطلب به آن‌ها پرداختیم و حالا نوبت به پیشنهادهای عکاسی و راهنمای خرید در استانبول رسیده است.

 

پیشنهاد سوم: استانبولِ دیدنی را در قاب اینستاگرام ثبت کنید

مگر می‌شود به استانبول سفر کرده باشید، بدون آنکه عکس‌ها و تصاویر خاطره‌انگیزی از این شهر گردشگری را برای خود ثبت کرده باشید؟ پس در ادامه پیشنهادهای هیجان انگیز برای سفر یک روزه به استانبول، آویسا برای شما پیشنهادهایی دارد که با آن‌ها می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی از زیباترین نقاط استانبول ثبت کرده و در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید.

 

 

چه زمانی را به عکاسی اختصاص دهیم؟

واقعیت این است که از لحظه‌ای که پای خود را به این شهر می‌گذارید، سوژه‌های زیادی برای عکاسی خواهید دید، اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، این پیشنهادها را دنبال کنید. استانبول شهری است که نسبتا دیر بیدار می‌شود و این یعنی شما در ساعت‌های اول صبح، می‌توانید از مشهورترین دیدنی‌های استانبول، عکس‌هایی زیبا و به دور از شلوغی را ثبت کنید. پس خوب است طوری برنامه‌ریزی کنید که برای تماشای طلوع آفتاب و گرفتن نور صبح زود خودتان را به ساحل اروپایی بسفر رسانده باشید. بهترین زمان برای گرفتن عکس یادگاری از مسجد بزرگ شهر و پلی که قاره‌ها را به هم وصل می‌کند هم سحرگاه در میدان اورتاکی استانبول است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

سوژه‌های اینستاگرامی در استانبول

صبحانه رنگارنگ: خوب است که پروژه عکاسی از این سفر را که از اول صبح آغاز کرده‌اید، با ثبت تصاویر صبحانه ترکی خود ادامه دهید. همان‌طور که در بخش خوشمزه‌های استانبول گفتیم، صدها مکان در این شهر وجود دارد که یک صبحانه ترکی سنتی به شما ارایه خواهند داد که برخی از آن‌ها برای عکاسی مناسب‌تر هستند، پس هنگام انتخاب رستوران، کافه و یا خیابانی صبحانه خود، به این موضوع هم توجه کنید.

 

 

برج گالاتا: هنگامی که در حال پیگیری برنامه شکم‌گردی در شهر هستید، خوب است که زمانی را هم به عکس گرفتن از بالای برج گالاتا در استانبول اختصاص دهید. روش‌های بسیاری برای گرفتن عکس از بالای این برج وجود دارد اما حتما در عکس‌های خود به زاویه‌ای که از آن‌جا می‌توانید پل و آثار باستانی دیگر شهر را ببینید هم توجه کنید.

 

 

اسکله‌های دو سوی پل گالاتا: بندرهای مسافری و اسکله‌هایی که در هر دو سوی  پل گالاتا هستند را به دقت ببینید. همان مکان‌هایی که بسیاری از تورهای دریایی بسفر از آن‌جا آغاز می‌شوید. در این ساحل اروپایی می‌توانید تصاویر به یاد ماندنی زیادی را به ثبت برسانید. این منطقه بهترین زاویه‌ها را برای عکاسی از عمارت‌های چوبی کنار دریا و پل‌هایی که دو قاره را به هم وصل کرده‌اند، در اختیارتان می‌گذارد.

 

بخوانید: پیشنهاد یک سفر رمانتیک در استانبول

 

 

عکاسی از شهر قدیمی: اگر گذرتان به مرکز شهر و قسمت سنتی استانبول می‌افتد، حتما زمانی را به عکاسی از بازار ادویه مصری‌ها در استانبول و بازار بزرگ استانبول اختصاص بدهید. در این بازارها، می‌توانید تصاویر رنگارنگی از فروشگاه‌های قدیمی شهر که هنوز هم پر جنب و جوش هستند، ثبت کنید.

 

 

عکاسی از غروب استانبول: عکس گرفتن از غروب خورشید در استانبول می‌تواند اندکی چالش برانگیز باشد، اما تردید نکنید که وقت گذاشتن برای آن بسیار باارزش است. می‌توانید این لحظه دیدنی را سوار بر یک کشتی شهری بر روی بسفر ثبت کنید. محلی که می‌توانید چشم‌انداز تاریخی شهر را پیشِ روی خود داشته باشید. اما کار ساده‌تر این است که خودتان را به یکی از کافه تراس‌های شهر برسانید و از پشت‌بام مشغول عکاسی از غروب شوید.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های محله گالاتا در استانبول

 

 

پیشنهاد چهارم: فرصتی کوتاه برای خرید و خوش‌گذارنی در استانبول

بخش جدانشدنی دیگر در سفر به استانبول، خرید کردن است. البته در یک سفر یک روزه، شاید منطقی نباشد که وقت زیادی را به خرید کردن اختصاص بدهید، اما اگر خرید برای شما یک اولویت است، می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

نخست آنکه خوب است تصمیم بگیرید که به دنبال خرید چه اقلامی هستید؟ این یعنی هوشمندانه و هدفمند خرید کنید. مثلا به دنبال خرید سوغاتی و خوراکی هستید و یا می‌خواهید به سراغ کفش و کیف و لباس بروید؟ نکته دیگر آن‌که می‌خواهید در چه سطح قیمتی خرید کنید؟ به دنبال کالاهای لوکس هستید و یا یک خرید مقرون به صرفه و اقتصادی می‌خواهید؟

 

 

در استانبول از کجا خرید کنیم؟

پس از آنکه درباره نوع اقلام مورد نظر خود تصمیم گرفتید، نوبت به انتخاب محل مناسب خرید می‌رسد. برای صرفه‌جویی در زمان، بهترین کار این است که محلی را انتخاب کنید که به محل اقامت شما، یا فرودگاه مد نظرتان نزدیک‌تر است. به عنوان مثال اگر در هتل‌های میدان تکسیم مستقر هستید، بهترین مکان برای خرید، خیابان استقلال است. بلافاصله راهی فرودگاه شوید، می‌توانید مستقیم به سراغ مرکز خرید اوت لت ایپورت استانبول بروید. و یا اگر میخواهید صرفا سوغاتی بخرید بهتر است از اول سراغ بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول بروید. 

 

 

خیابان استقلال: برای خرید لباس، کیف، کفش، سوغاتی، اکسسوری‌های زینتی و حتی بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول، می‌توانید روی خیابان استقلال حساب ویژه‌ای باز کنید. بسیاری از برندهای مشهور ترکیه مانند ال سی وایکیکی (LC Waikiki)، دیفکتو (Deacto) و کوتون (Koton) در این خیابان شعبه‌های فروشگاهی بزرگی دارند. بسیاری از برندهای عطر و لوازم آرایشی نیز در خیابان استقلال فروشگاه‌های معتبری دارند که با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. با این حال برای خرید خوراکی و سوغاتی‌های متفرقه، بهتر است با دقت بیشتری تصمیم بگیرید.

 

 

اوت لت ایپورت (outlet airport istanbul): مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول که یکی از بهترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌آید، در منطقه اتاکوی واقع شده است. برای خرید سوغاتی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی خوب است که به این مرکز خرید سری بزنید. این مجموعه، 116 فروشگاه بزرگ و مغازه را در خود جای داده است. اوت لت ایرپورت استانبول، مغازه‌های زیادی دارد که می‌توانید انواع لباس، سوغاتی، خوراکی و لوازم آرایشی و اکسسوری‌ها را با قیمت خوبی خریداری کنید. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید، در بیشتر ایام سال، اجناس خود را با تخفیف‌های زیاد عرضه می‌کنند.

 

بخوانید: هتل‌های اطراف گرند بازار استانبول

 

 

مطالب مرتبط