جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه

ساحل دریای سیاه ترکیه با کوه های مرتفع و زیبا‌، مراتع کوهستانی و دریاچه‌های آرام، احاطه شده توسط جنگل‌های انبوه و بهشتی واقعی برای دوستداران طبیعت است. دریای سیاه، درست در کنار استانبول واقع شده است. بنابراین اگر با تور استانبول سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه را از دست ندهید.

 

کوه‌های Kaçkar

این ارتفاعات که بالای ساحل دریای سیاه واقع شده‌اند، منظره‌ای چشمگیر و الهام بخش داشته و همچنین یکی از بهترین مقاصد برای پیاده‌روی در ترکیه هستند. اما لازم است که قبل از برنامه‌ریزی سفر، راهنمای کوهنوردی در این ارتفاعات را تهیه کنید.

 

 

صومعه Sumela

مطمئناً یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های تاریخی ساحل دریای سیاه، صومعه سوملا است که در کوه‌های پونتیک واقع شده است. این صومعه که در سال 386 میلادی بنا شد، دارای کلیسای سنگی چشمگیر و چندین نمازخانه است که کنکاش و گشت و گذار در همه آنها آزاد است.

 

بخوانید: راهنمای گردش در محله کاراکوی استانبول

 

 

Uzungöl

اوزون گل، دهکده‌ای است که در ساحل دریای سیاه و در میان منطقه کوهستانی واقع شده است. رفتن به این مکان یکی از بهترین تجربه‌ها در سفر به ترکیه خواهد بود. این دهکده، یک مکان بسیار محبوب برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت است. البته اگر به دنبال فعالیت و هیجان بیشتری هستید، می‌توانید در مسیر کوهستانی بسیار عالی این ناحیه به پیاده‌روی بپردازید.

 

 

Ayder Yaylası

این منطقه، یکی از محبوب‌ترین مراتع بوده که در سواحل دریای سیاه و در ناحیه کارادنیز واقع شده است. این مکان، به کلبه‌های چوبی زیبایش که در بالای دره سبز عمیق واقع شده‌اند شهرت دارد. جالب است بدانید که این محدوده، در ارتفاع حدود 1،350 متری قرار دارد و شاخ و برگ‌های بسیار سبز، هوای تازه و چشمه‌های آب گرم که باعث تقویت سلامتی می‌شوند از مشخصه‌های آن به شمار می‌آیند.

 

 

Fırtına Deresi

این رودخانه که از میان دره‌ای سرازیر می‌شود، به داشتن 20 پل از دوران عثمانی مشهور است که می‌توان آنها را در طول مسیر آبی رودخانه یافت. این رودخانه، همچنین برای قایقرانی و رفتینگ در تمام طول سال بسیار محبوبیت دارد.

 

 

Pokut

حتی اگر درختان به طور معمول قادر به زندگی در ارتفاع 1800 متری نباشند، این مرتع کوهستانی که در چنین ارتفاعی واقع شده است، به دلیل وزش باد خفیفی که موجب رشد جنگل‌های سرسبز کاج شده است، بسیار سرسبز است. یکی از نکات برجسته در هنگام بازدید از این منطقه، این است که شما در فضای سبز آن و از بالا می‌توانید به تماشای ابرهای شناور در ارتفاعات پایین‌‌تر بپردازید.

 

بخوانید: جنگل بلگراد؛ بهشت سبز استانبول برای گردشگران

 

 

Karagöl

این دریاچه زیبا که در آرتوین واقع شده است، توسط جنگل‌های کاج بزرگ احاطه شده و این باعث می‌شود که در میان طبیعت دست نخورده امتداد یابد و مسیری طولانی داشته باشد. کاراگول هنوز بعنوان مکانی توریستی چندان شناخته شده نیست، اما به هر حال جاذبه‌ای عالی برای کاشفانش به شمار می‌آید.

 

 

Rize Kalesi

این قلعه تا حدی مخروبه و قرون وسطایی، از یک ارگ تشکیل شده است که گمان می‌رود در زمان حکومت امپراتور بیزانس، جاستینین اول ساخته شده باشد. پیاده‌روی در این محدوده، منظره‌ای شگفت‌انگیز و تاریخی را پیش رویتان خواهد گشود.

 

بخوانید: به محبوب‌ترین شهرهای ترکیه سفر کنید

 

 

Zilkale

این بنا، یک قلعه قرون وسطایی بسیار چشمگیر در وسط دره است، که توسط قله کوهه‌ای اطرافش احاطه شده است. این قلعه افسانه‌ای که در قرن 14 یا 15 ساخته شده، یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی Çamlıhemşim است.

 

 

Samistal

این مرتع کوهستانی واقع در بین دره‌های Palovit و Kavrun، به خانه‌های سنگی تاریخی خود شهرت دارد که کاملاً با محیط طبیعی مطابقت دارند. شما با رفتن به این منطقه، به چشم اندازی عالی دست می‌یابید و متوجه می‌شوید که روی ابرها قرار گرفته‌اید. برای رسیدن به این مرتع، ناگزیرید که در مسیر موجود به پیاده‌روی بپردازید، زیرا هیچ گزینه راحت‌تری وجود ندارد.

 

بخوانید: ۴ برکه‌‌ی زیبا و رویایی استانبول را بشناسید

 

 

Karaca Mağarası

غار کاراکا در واقع، شبکه‌ای از غارها است و به دلیل سازندهای زیرزمینی‌اش بسیار خیره کننده است. بازدیدکنندگان در داخل غار، می‌توانند منظره‌ای بی‌نظیر از استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها و تراورتن‌های شگفت‌انگیز و همچنین استخرهای بزرگ را تماشا کنند.

 

 

Gito

یکی از بهترین مراتع کوهستانی آلپی برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز، این مرتع است که در ارتفاع 2100 متر واقع شده و چشم انداز بی‌نظیری دارد. با بودن در این محدوده، احساس می‌کنید که ابرها تمام منظره‌های اطراف را در آغوش گرفته‌اند. در ضمن، می‌توانید برای رفتن به این منطقه از دوچرخه استفاده کنید.  

 

 

Anzer Yaylası

این منطقه، نیز یکی دیگر از مراتع زیبای آلپی است و به اندازه Ayder Yaylası محبوبیت دارد، به این معنی که بازدیدکنندگان می‌توانند تصاویر حقیقی روستایی را در ارتفاعات، تجربه و بازدید کنند. Anzer همچنین به دلیل داشتن عسل طبیعی و عالی بسیار شهرت دارد.

 

بخوانید: معرفی کاخ زیبا و شاهانه ییلدیز در استانبول

 

 

Haldizen

این ناحیه که همچنین به عنوان Demirkapı Yaylası نیز شناخته می‌شود، یک مرتع کوهستانی است که در کوهپایه کوه‌های Haldizen قرار دارد و به همین دلیل توسط دریاچه‌های کوهستانی زیبا احاطه شده است. این مرتع کاملاً بکر که هیچ انسانی در آن اقامت ندارد، بسیار مناسب پیاده‌روی در یک فضای طبیعی است. نزدیک‌ترین منطقه‌ای که دارای اقامت‌گاه و رستوران است، روستای زیبای پنهان اوزون گول (در حدود 20 کیلومتری) آن است.

 

 

دوست‌داران طبیعت، هرگز در سفر به ترکیه ناامید باز نخواهند گشت. جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه و مناطق اطراف فراوان بوده و مادر طبیعت در این بخش از کره زمین با سخاوت فراوان عمل کرده است. همانطور که اشاره شد، این مناظر زیبا، بسیار نزدیک استانبول واقع شده‌اند. بعلاوه اگر به طبیعت گردی علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله زیباترین پارک‌ها و نقاط سرسبز استانبول را مطالعه کنید.

 

مطالب مرتبط