۴ مکان برای موج سواری در ترکیه

ترکیه سرشار از جاذبه‌های گردشگری است، اما برخی از این جاذبه‌ها نسبت به سایرین ناشناخته مانده‌اند. در رابطه با موج سواری باید گفت هر چند که ترکیه چندان در این زمینه شهرت ندارد، اما علاقمندان به موج سواری و ورزش‌های آبی، می‌توانند نهایت لذت را از تفریح در آب‌های شفاف مدیترانه یا امواج دریای سیاه ببرند و از محبوبترین تفریحات آبی در ترکیه لذت ببرند. اگر شما نیز به این ورزش‌ها علاقه‌ مندید، بهتر است قبل از رزرو سفرهای تفریحی در این کشور، بهترین مکان‌ها برای موج سواری در ترکیه را بررسی کنید.

 

موج سواری درآلاچاتی

به دلیل وزش باد شدید در مناطق معینی از ترکیه، موج سواری و کایت سواری در تابستان به ورزش‌های بسیار محبوب در این کشور تبدیل شده است. آلاچاتی، مطمئناً با داشتن مسابقات حرفه‌ای که بطور منظم در این شهر ساحلی کوچک برگزار می‌شوند و به دلیل خانه‌های سنگی تاریخی و آسیاب‌های بادی شهرت فراوان دارد. در واقع این منطقه، محبوب‌ترین مکان برای موج سواری و کایت سواری است.

 

بخوانید: تفریح در بهترین کلاب‌های استانبول

 

 

موج سواری درآلانیا

این شهر که در جنوب ترکیه واقع شده است، در واقع از ماه دسامبر تا آوریل، یکی از محبوب‌ترین نقاط برای موج سواری به شمار می‌آید. درجه حرارت این شهر در این زمان‌ها، عمدتا در حدود 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) بوده و دمای آب در حدود 18 تا 21 درجه سانتیگراد (64-70 درجه فارنهایت) است. این دما، کاملاً دلپذیر و مناسب ورزش‌های آبی است.

 در سفر با تور آلانیا، برخی از بهترین سواحل آلانیا برای موج سواری عبارتند از Damlataş و Keykubat، که دارای امواج مناسب هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌های‌ها هستند. ساحل Damlatas، امواج لولایی توخالی را ارائه می‌دهد و ساحل Keykubat امواجی با رشد طولانی‌تری را دارد که مناسب برای موج سواری طولانی و با برد کوتاه هستند. متوسط ارتفاع موج در آلانیا، بین 2 تا 12 فوت (تا 3.6 متر) متغیر است. در فصولی غیر از فصل‌های موج سواری، سواحل عمدتا خلوت و خالی از گردشگران هستند.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به استانبول

 

 

موج سواری در دریای سیاه

یکی از بهترین مکانها برای موج سواری، دریای سیاه است که درست در کنار استانبول واقع شده است. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و علاقمند به ورزش‌های آبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این ناحیه نیز سفر کنید. هر چند که مطالعه مقاله معرفی ۳ دریاچه با تفریح ساحلی در استانبول نیز به شما بسیار کمک خواهد کرد.

در استانبول، انواع کلاس‌های آموزشی دررابطه با موج سواری وجود دارند که می‌توانید در آنها شرکت کنید و از تجهیزات و مهارت کافی برای این ورزش آبی برخوردار شوید. به هر حال باید گفت که ساحل دریای سیاه عمدتا در حوالی Rumeli Feneri، به دلیل خط ساحلی بیش از 600 مایل (965.6 کیلومتر) یکی از بهترین مکان‌های تفریحی است که امواج بسیار خوبی نیز دارد. این منطقه هم محبوب گردشگران و هم افراد محلی برای موج سواری است. 

 

 

موج سواری در کرپ

این شهر کوچک توریستی که در ساحل دریای سیاه واقع شده است، به دلیل صخره‌های زیبا و آب‌های فیروزه‌ای شهرت دارد. سالهاست که کرپ، مکانی عالی برای علاقمندان به موج سواری در ترکیه است و همچنین در این منطقه گروه‌های آموزشی را نیز در این رابطه خواهید یافت. برخی از این آکادمی‌ها، تجهیزات موج سواری، امکانات تمرین و حتی خوابگاه نیز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. همچنین این شهر، دارای فروشگاهی است که دارای انواع تخته موج سواری و لباس‌های مناسب این کار است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

در این مقاله، به معرفی بهترین مکان‌ها برای موج سواری در ترکیه پرداختیم. اگر به دنبال هیجان بیشتر در سفرتان به این کشور بی‌نظیر هستید و به آب و ورزش های آبی علاقمندید، برای بازدید از این مکان‌ها تردید نکنید. در واقع باید گفت که اگر قبلا موج سواری نکرده‌اید اما مایلید آنرا تجربه کنید، ممکن است ترکیه تنها مکان ایده آل برای یادگیری باشد. به این دلیل که آب خطرناک نیست و هیچ تهدیدی را برای مبتدیان ایجاد نمی‌کند.

 جالب اینجاست که ترکیه یکی از معدود نقاط موج سواری در جهان است که دارای آب نیمه شیرین است. این امر منجر به پایین آمدن سطح رانش و شناوری می‌شود. به این بدان معنی است که نیاز نیست که موج سوار حرفه ای باشید و با کمی تمرین به راحتی می‌توانید تخته موج سواری خود را روی آب تنظیم و کنترل کنید. بعلاوه زمان مناسب برای سفر به ترکیه و لذت بردن از موج سواری، تا حد زیادی بستگی به این دارد که به شمال ترکیه سفر می‌کنید یا به جنوب آن. اما بطور کلی بهترین زمان برای موج سواری در ترکیه، زمستان و بهار خواهد بود. .

 

بخوانید: سفر به استانبول فرصتی برای خریدهای فصلی

 

مطالب مرتبط