نکاتی برای سفر به کاپادوکیا: بخش دوم

انبوه جاذبه‌های گردشگری در کاپادوکیای ترکیه، شما را مجبور می‌کند که حداقل یک هفته را به گشت و گذار و نیز کشف مسیرهای پیاده‌روی متنوع در این منطقه تاریخی در ترکیه بگذرانید. از این رهگذر می‌توانید دره‌های باستانی را کاوش کنید، سوار بالن‌ها شوید و برفراز دشت‌های رنگارنگ به پرواز درآیید و با انبوهی از بناهای غار شکل مواجه شوید. در ادامه مقاله قبل، در اینجا نیز برخی از چیزهایی که باید قبل از سفر به کاپادوکیا بدانید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا به برنامه‌ریزی بهتر سفر شما کمک کنیم.

 

از موزه زیرزمینی Derinkuyu غافل نشوید

آیا می‌دانید کاپادوکیا دارای شهرهای زیرزمینی است؟ جالب است بدانید که شهر زیرزمینی Derinkuyu، یکی از عمیق‌ترین آنهاست. این شهر، یک مجموعه چند طبقه است که به عمق 60 متری زیر زمین می‌رسد و می‌تواند تا 20،000 نفر، و همچنین همه دام‌های آنها را در خود جای دهد. در این شهر کلیساها، محل نگهداری دام‌ها، سیستم‌های تهویه، چاه‌ها و غیره تعبیه شده‌اند تا مردم بتوانند در زیر زمین زنده بمانند. برای رسیدن به اینجا، کافی است از گورمه سوار اتوبوس‌هایی به مقصد Derinkuyu شوید. این مسیر، 45 دقیقه به طول خواهد انجامید..

 

بخوانید: بی‌نظیرترین مکان‌های تاریخی استانبول

 

 

از گشت و گذار در سوگانلی لذت ببرید

سوگانلی یک منطقه دوست داشتنی با صومعه‌های صخره‌ای قدیمی است و مکانی زیبا برای وقت گذرانی و گردش به شمار می‌آید. متأسفانه تنها راه رسیدن به آن، با ماشین یا تور است. با تورهای پیاده‌روی، شما در حدود 45 دقیقه راه خواهید رفت، اما این پیاده‌روی اصلا مشکل نخواهد بود و مسیر بسیار هموار است.

 

 

برای اقامت در یک هتل غار برنامه‌ریزی کنید

گرومه در کاپادوکیا، یک منطقه دنج و امن است و دارای هتل غارهای بسیاری است. اقامت برای یک شب، از 50 تا 100 یورو هزینه خواهد داشت. اغلب آنها از امکانات کافی و حتی لوکس برای پذیرایی از مهمانانشان برخوردارند. مقاله بهترین هتل غارها در کاپادوکیا، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهد داد تا برای سفر با تور ترکیه و شهر کاپادوکیا، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

 

 

سفر به کاپادوکیا بدون بالن سواری معنا ندارد!

در این منطقه، همیشه با منظره‌ای بی‌نظیر از پرواز ده‌ها بالن در آسمان مواجه خواهید شد. اینجا یکی از جذابترین نقاط دنیا برای عکاسی است و در این رابطه به شهرتی جهانی رسیده‌اند. این بالن‌ها، اغلب تا ارتفاع  1.500 پا از زمین فاصله می‌گیرند و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت و مناظر کاپادوکیا ارائه می‌دهند. قیمت‌ها برای بالن سواری از 200 دلار شروع می‌شود، اما اگر به یک آژانس معتبر مراجعه کنید هزینه کمی بالاتر خواهد رفت. اما ارزشش را دارد. شاید در کل زندگی‌تان فقط همین یک بار سوار بالن شوید. پس چه بهتر که پروازی امن‌تر را تجربه کنید.

 

بخوانید: معرفی جذاب‌ترین هتل‌های تاریخی استانبول

 

 

کفش‌های پیاده‌روی تان را به همراه داشته باشید

مسیرهای زیبای پیاده‌روی در کاپادوکیا فراوانند و اما این مسیرها اغلب دارای خرده سنگ ها و شیب‌های لغزنده هستند. بنابراین بدون شک، به پا کردن کفش‌های راحتی و مناسب پیاده‌روی و همراه داشتن وسایل ضروری برای سفر نعمت بزرگی خواهد بود.

 

 

ویتامین C و داروهای سرماخوردگی یادتان نرود

اقامت‌گاه‌های سنگی و سرد، اغلب منجر به ایجاد سرماخوردگی برای مسافران می‌شوند. بعلاوه همانطور که گفتیم، این مواد معدنی، به راحتی نرم و خرد می شوند و گرد و غبار آنها می‌تواند به آسانی به سیستم تنفسی وارد شود. ممکن است حتی احساس گلودرد داشته باشید. بنابراین داروهای لازم را به همراه ویتامین C همراه خود داشته باشید. البته یک داروخانه محلی در گورمه وجود دارد، اما شما برای فهماندن درخواستتان و تهیه داروی موردنظر به مترجم نیاز خواهید داشت و این امر کارتان را مشکل می‌کند.

 

بخوانید: راهنمای سفر ارزان و اقتصادی به استانبول

 

 

حداقل 4 روز را برای سفر درنظر بگیرید

با بازدید از کاپادوکیا، متوجه خواهید شد که این منطقه وسیع است و جاذبه‌های بسیاری در آن واقع شده است. هر چند که می‌توانید با اتوبوس، اجاره ماشین شخصی یا اسکوتر و دوچرخه به برخی از آنها دسترسی پیدا کنید، ولی اغلب لازم است که مسیرهای پیاده‌روی را طی نمایید و این به زمان نیاز دارد. بنابراین هرگز برنامه‌ریزی سفر به این منطقه را به صورت یکی دو روزه انجام ندهید، زیرا قطعا به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

در زمان مناسب سفر کنید

از آنجا که کاپادوکیا، در یک فلات وسیع و خشک در وسط ترکیه واقع شده است، تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد و برفی دارد. بنابراین اولویت‌های خود را از نظر آب و هوا در نظر داشته باشید و در فصل مناسبتان به این خطه سفر کنید.

اما به طور کلی، شرایط عالی برای گشت و گذار و فعالیت‌هایی در فضای باز باعث می شود که آوریل تا ماه مه و سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای بازدید از کاپادوکیا باشد. دیدن گلهای وحشی و پرندگان ، پیاده‌روی و دوچرخه سواری در طول بهار شگفت‌انگیز است. فصل اوج تابستان گرما، شلوغی و قیمت‌های بالاتر را به ارمغان می‌آورد. فصل زمستان از ماه دسامبر تا مارس می‌تواند بارانی و همراه با وزش باد باشد، اما همچنین زیبایی کوه‌های پر از برف را همراه با امکانات اسکی به علاقمندان ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل برای سفر به استانبول

 

 

به پایان سفر به سرزمین غارها و گدازه‌های آتشفشانی و بالن‌ها رسیدیم. امیدواریم اگر به این منطقه بکر و باستانی سفر کردید، چیزهایی که باید قبل از سفر به کاپادوکیا بدانید را درنظر داشته باشید. در ضمن باید گفت که برای رسیدن به این جا، کافی است از استانبول یا آنکارا سوار اتوبوس‌هایی به مقصد کاپادوکیا شوید. همچنین از فرودگاه کایسری نیز می‌توان به سمت این شهر سفر کرد.

برای گشت و گذار در شهر نیز، تورها و راهنماهای بسیاری را خواهید یافت و برای رفت و آمد هم می‌توانید از اتوبوس، اتومبیل، اسکوتر و دوچرخه نیز استفاده کنید. و در نهایت سفر شادی را برایتان آرزو می‌کنیم. 

 

مطالب مرتبط