جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

یکی از جذابیت‌های تور استانبول برای گردشگران، فرصت شکم‌گردی در سراسر این شهر است. از سوی دیگر غذاهای خیابانی پرطرفدار این شهر، فرصتی برای گردشگران ایجاد می‌کنند تا بتوانند از نزدیک شاهد مراحل طبخ و تهیه غذاها باشند. به همین دلیل هم هر روز به تعداد رستوران ها و کافه های استانبول که خلاقیت‌های تازه‌ای برای ارایه دارند، افزوده می‌شود. در ادامه این متن، آویسا، شما را با جدیدترین کافه ها و رستوران هایی که در استانبول افتتاح شده‌اند، آشنا می‌کند.

 

رستوران فاکسی Foxy

سرآشپز این رستوران شخصی به نام Maksut Aşkar است. تخصص اصلی این سرآشپز درست کردن نوشیدنی‌های محلی و شراب‌های انگور است که احتمالا عده زیادی مشتاق چشیدن طعم آن‌ها هستند. اینجا یکی از بهترین رستوران‌های تازه تاسیس استانبول است که دارای منوی متنوعی از نوشیدنی‌هایی است که با انواع انگور محلی درست می‌شوند. اگرچه Foxy نخستین رستورانی نیست که به خاطر تهیه نوشیدنی‌های محلی در استانبول شهرت خوبی کسب کرده است اما یکی از جدیدترین و بهترین آنهاست.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های غذای هندی در استانبول

 

 

رستوران Alaf 2tek

چیزی که سبب شده است این رستوران تازه‌ تاسیس در لیست امروز آویسا قرار بگیرد، فضای کاملا سنتی رستوران Alaf 2tek همراه با غذاهای کاملا سنتی است که سبب شده خیلی زود اینجا به یکی از بهترین رستوران‌های استانبول تبدیل شود. نکته دیگر این است که شما می‌توانید به تماشای مراحل تهیه غذاها بپردازید و حتی به کمک سرآشپز محبوب رستوران، ترفندهایی برای طبخ غذای سنتی ترکیه را بیاموزید. فضای این رستوران به دو بخش اصلی تقسیم شده است: یکی آشپزخانه و دیگری سالن سرو غذا. از این بابت می‌توان گفت که این رستوران یک محل مناسب برای قرارهای خانوادگی و دوستانه نیز هست.

 

 

رستوران Primitif

این رستوران در حاشیه خیابان واقع شده است و در واقع یک غذاخوری خیابانی محسوب می‌شود. رستوران Primitif دارای غذاهایی معمولی اما بسیار خوشمزه برای رهگذرانی است که وقت زیادی برای نشستن و انتظار در رستوران‌ها ندارند و البته کسانی که هراسی از غذا خوردن سرپایی با دست ندارند. تمرکز سرآشپز این رستوران فقط بر تعداد معدودی از غذاهای گوشتی مثل انواع همبرگر، بال شیرین و تند و سوسیس است.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های خارجی در استانبول

 

 

کافه سنتی Kozmonot Bomonti

این کافه سنتی هم به خاطر نوشیدنی‌های متنوع و فضای جذابی که برای مشتریان خود ایجاد کرده، در مدت کوتاهی که از افتتاح آن می‌گذرد به شهرت خوبی دست یافته است. منوی این کافه، به تناسب فصل تغییر می‌کند. Kozmonot  در یک منطقه خلوت و تازه توسعه یافته استانبول واقع شده است و برای همین هم از ترافیک و هیاهو به دور است. در این کافه صبحانه هم سرو می‌شود. این کافه، دارای دو فضای باز و بسته برای فصل سرد و گرم سال است.

 

 

کافه Klar Coffee Co

در این کافه قهوه کلاسیک فوری سرو می‎شود. از همان روز اول افتتاح، این کافه طرفداران زیادی داشته و در حال حاضر هم یکی از محبوب‌ترین کافه‌ها در منطقه لوکس بغداد در استانبول است. صاحبان این کافه مشهور زن و شوهر مهربان و کار آزموده‌ای هستند که همواره تلاش می‌کنند قهوه‌های خوب و منوی صبحانه جذابی داشته باشند. فضای آزاد این کافه اگرچه به خیابان شلوغ اصلی نزدیک است اما طوری عایق شده است که از سر و صداهای خیابان در ساعات شلوغ در امان باشید. ساعت کاری این کافه از هشت صبح تا نیمه شب است. این کافه یک منوی جذاب از دسرهای مختلف دارد که برای همه سلیقه‌ها مناسب هستند حتی کسانی که به شیرینی علاقه ندارند و در استانبول به سختی می‌توانند دسر غیر شیرین یا کمتر شیرین برای خود پیدا کنند.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های خاورمیانه در استانبول

 

 

کافه Everything Bagel

این کافه تازه تاسیس، بدون شک نخستین کافه استانبول نیست که نان محلی داغ و تازه از تنور در آمده را روی میز شما می‌گذارد، اما بدون تردید تنها مکانی است که تنوع بالایی در تهیه انواع نان محلی و فانتزی ترکی دارد. در این کافه نان سیمیت‌های نازکی به همراه انواع افزودنی‌ها از تخم مرغ‌های خرد شده گرفته تا پنیر خامه‌ای و بیکن و آووکادو تهیه می‌شود که به صورت رولت در آمده و به یک وعده غذایی کامل تبدیل می‌شوند؛ وعدهای بسیار لذیذ که سلیقه‌های بسیاری از افراد را پوشش می‌دهد.

 

 

رستوران Tian Xiang Fu Hot Pot

رستوران Tian Xiang Fu Hot Pot یک رستوران با منوی غذایی آسیای شرقی است که یکی از مکان‌های خوردن غذاهای چینی در استانبول است وحتی غذاهای مغولی در آن طبخ می‌شود. مواد تشکیل دهنده اصلی غذاهای این رستوران سبزیجات و انواع فلفل‌های عجیب و غریب است. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، این رستوران بهترین گزینه برای شماست. همچنین در این رستوران سوپ‌های خوشمزه ژاپنی نیز سرو می‌شود..

 

 

غذای خیابانی Zuko Street Food & Pub

این مرکز غذای خیابانی در استانبول، محلی برای نوش جان کردن غذاهای سریع‌پز و گوشتی با کیفیت است. سرآشپز این رستوران خیابانی یک آشپز مشهور است که توانایی بالایی در خلق غذاها و مزه‌های جدید دارد. این رستوران علاوه بر ارایه غذاهای سریع پز برای ناهار غذاهای گوشتی خوشمزه‌ای سرو می‌کند. اما اگر آنقدر خوش شانس نبودید که وقت ناهار به این‌جا سری بزنید، پس از ناهار هم می‌توانید برای سرو نوشیدنی و میان وعده در Zuko Street Food & Pub توقفی داشته باشید.

 

 

آشپزخانه Tamirhane Mutfak

آیا تا به حال وعده غذایی تهیه شده توسط یک معمار را نوش جان کرده‌اید؟ اگر جواب شما منفی است اما دوست دارید آن را تجربه کنید باید به آشپزخانه تازه افتتاح شده Tamirhane Mutfak سری بزنید. این آشپزخانه یک مکان الهام‌بخش برای تجربه‌های جدید است. یک آشپزخانه ساده با فضای غذاخوری و یک دفتر معماری که به فضای کل آشپزخانه مشرف است.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های استانبول در اطراف سلطان احمد

 

مطالب مرتبط