خرید در استانبول، راهنمای 2020

استانبول را می‌توان پایتخت فرهنگ و مد ترکیه معرفی کرد که فرصت‌های خرید بسیاری را ارائه می‌دهد. تنوع محصولاتی که در این شهر عرضه می‌شود از سنتی گرفته تا مدرن آن را به جایی ایده‌آل برای خریداران تبدیل کرده است. به علاوه استانبول مقصد اول مسافران تور ترکیه است و به عنوان کلان‌شهری با شهرت جهانی، هر مارک و برندی که فکرش را بکنید و در عرصه‌های بین‌المللی شناخته شده است را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. از بازارهای خیابانی تا عتیقه‌فروشی‌ها شما با هر بودجه‌ای می‌توانید از خرید در تور استانبول لذت ببرید.

 

چه چیزی را از کجا بخرید؟

شما در استانبول از بازارهای تاریخی دوره عثمانی تا مراکز خرید مدرن فرصت‌ها و لوازم متنوعی برای خرید در دسترس دارید. فرش‌های معروف ترکیه ساخته شده از ابریشم، پشم یا پنبه، گلیم، جواهرات گرانبها، ظروف شیشه‌ای، چشم نظر، محصولات چرمی و نساجی، و لباس، محصولات مد روز و خلاقانه، همه را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله ۷ نکته کاربردی در هنگام خرید در استانبول را مطالعه کنید. مناطق خرید چندگانه در شهر نشان دهنده ویژگی‌های بارز هر دوره تاریخی است. علاوه بر این‌ها تقریبا تمامی محلات و بلوک‌ها بازار محلی خودشان با محصولات محلی و خوراکی را هم دارند.

 

بخوانید: ۶هتل باکیفیت در محله کادیکوی استانبول

 

 

بازارهای تاریخی

بدون شک گرند بازار (Kapali Carsi) محبوب‌ترین مکان توریستی برای خرید در استانبول است. در یکی از هتل‌های اطراف گرند بازار استانبول میتوانید اقامت کنید. خرید در بازار بزرگ یک ماجراجویی جذاب و توریستی است که نباید در این شهر از دستش بدهید. این بازارها یک سری خیابان‌های مسقف هستند که بیش از 4 هزار تاجر در آن‌ها اجناس خود را به فروش می‌رسانند. در اینجا شما می‌توانید از ادویه‌جات، ترشی‌جات، میوه‌های خشک، لباس تا جواهرات طلا و نقره را پیدا کنید. در بازار ادویه مصری استانبول شما می‌توانید طیف بی‌نهایتی از انواع ادویه‌ها و حتی چیزهایی که اصلا ندیده‌اید را برای خرید در دسترس خواهید داشت.

 

 

بازارهای خیابانی

در روزهای مختلف هفته هر محله استانبول میزبان بازارهای سنتی خیابانی است. برای نمونه پنجشنبه بازار در اورتاکوی، شنبه بازارها در بشیکتاش، باکیرکوی و فریکوی، و یکشنبه بازار در قاسم‌پاشا در سمت اروپایی و سه شنبه بازار کادیکوی در سمت آسیایی را باید ببینید. ما جداگانه در مقاله بازارهای خیابانی استانبول به تفصیل در مورد این بازارها گفته‌ایم.

 

بخوانید: بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول

 

 

مراکز خرید

استانبول همچنین میزبان بیش از 200 مرکز خرید مدرن است که برخی از آن‌ها واقعا بسیار عظیم و جزو بهترین مراکز خرید در اروپا هستند. Kanyon ، Metrocity و Akmerkez در منطقه لونت، Istinye Park در مسلک، خاویار در مجیدیه‌کوی، از بهترین مراکز خرید استانبول در سمت اروپایی این شهر هستند که ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارند.

بازار میدان عمار در اوسکودار، Capitol in Altunizade، پالادیوم و برندیوم در عطاشهیر، و ویاپورت در کنار فرودگاه صبیحا گوکچن از محبوب‌ترین مراکز خرید سمت آسیایی هستند.

 

 

سلطان احمد و حوالی آن

سلطان احمد با صنایع دستی خود در صدر فهرست مسافرانی است که می‌تواند از محیط دوره عثمانی ومرکز تاریخی شهر دیدن کنند. بازار Arasta Bazaar در استانبول، واقع در پشت مسجد آبی، به دلیل جواهرات، سفال، ادویه، پارچه و فرش فروشی شهرت زیادی پیدا کرده است. به علاوه اطراف بازار بزرگ پر از کتاب فروشی‌های معتبر و عتیقه فروشی‌های گران‌قیمت است.

 

 

تقسیم و حوالی آن

تقسیم را همه می‌شناسند، حتی افرادی که هرگز به استانبول سفر نکرده‌اند. تقسیم در واقع بخش مدرن و جهانی شهر است که با مراکز خرید، برندهای جهانی در خیابان معروف استقلال و حوالی آن دنیایی متفاوت از استانبول را به گردشگران ارائه می‌دهد. وقتی از شهر قدیمی به سمت مارک‌های بین‌المللی خیابان استقلال می‌روید به نوعی در حال تجربه نظریه دنیاهای موازی هستید. 2 کیلومتر خیابان عابر پیاده نئوکلاسیک با کلی مغازه‌های قدیمی فروشی، سرامیک‌های دست‌ساز، فروشگاه‌های معتبر مارک فروشی، با تعداد زیادی رستوران و کافه هر گردشگری با هر سلیقه‌ای را به سمت خود می‌کشاند.

 

بخوانید: خریدی جذاب در اوت‌لت‌های استانبول

 

 

چوکورچوکا، کاراکوی، گالاتا و جهانگیر از محلات نزدیک به تقسیم هستند که در آن‌ها اجناسی همچون عتیقه فروشی‌ها، فروشگاه‌های دست دوم فروشی، کتاب فروشی‌هایی با کتاب‌های قدیمی و نایاب، و همچنین فروشگاه‌های طراح بزرگ به فروش می‌رسد و برای بازدید و خرید عالی هستند. هر محله‌ای به چیزی شهرت دارد پس اگر بدانید هر جا چه چیزی بیشتر عرضه می‌شد پیدا کردن اجناس مد نظرتان راحت‌تر است. مثلا در چوکورچوما شما می‌توانید عتیقه‌های متنوعی پیدا کید در حالی که محله نیشانتاشی در فاصله کمی از تقسیم با فروشگاه‌های مدرن و مارک‌های جهانی و فروشگاه‌های لباس طراحان محلی مشهور پوشیده شده است.

بازار کادیکوی استانبول، خیابان‌های بهاریه و بغداد در سمت آسیایی نیز از مکان‌های محبوب برای دوستداران خرید و خیابان‌گردی است. این نقاط همیشه شلوغ هستند و در مقایسه با خیلی از جاهای دیگر استانبول اجناس باکیفیت را با قیمت‌های معقول‌تری عرضه می‌کنند.

 

مطالب مرتبط