استانبول گردی در محله بشیکتاش

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفرهای خود دوست دارند، از محله‌های مختلف مقصد گردشگری خود دیدن کنند تا رازهای نانوشته و ناگفته شهر را کشف کنند، تور استانبول یک مقصد بی‌نظیر برای شما خواهد بود. این شهر گردشگری محبوب، محله‌های زیادی را در خود جای داده که هرکدام حکایت‌ها و فرهنگ محلی ویژه خود را دارند. یکی از این محله‌ها بشیکتاش (Beşiktaş) نام دارد.

بشیکتاش استانبول، یکی از محله‌هایی است که بازدیدکننده‌ها را بلافاصله مجذوب خود می‌کند. در این محله می‌توانید ترکیبی از فرهنگ محلی، تاریخ شهری، زندگی مدرن و روزمره و غذاهای خوشمزه غوطه ور شوید. برای بازدید از این محله، آویسا به شما پیشنهاد می‌کند که به جای انتخاب کردن روز یکشنبه که آخر هفته مردم استانبول محسوب می‌شود، یکی از روزهای کاری هفته را برای بازدید از این محله و استانبول گردی انتخاب کنید تا امکان بازدید از مکان‌‌هایی که ممکن است آخر هفته به تعطیلات رفته باشند را از دست ندهید.

 

در آغاز بازدید از بازارها و نوش جان کردن صبحانه محلی

به طور کلی می‌توان گفت دو بازار در محله بشکیتاش استانبول خواهید دید که با تعریف ما از بازار هماهنگی نسبی دارند. یک بازار در قلب محله بشیکتاش به نام çarşı که فروشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است که به صورت دائمی در این مکان مستقر هستند. بازار دیگر، یک بازار هفتگی سنتی به نام Beşiktaş pazarı است که در آنجا طیف گسترده‌ای از محصولات و مواد غذایی روز و تازه و هم‌چنین پارچه و لباس و محصولات دیگری به فروش می‌رسد که قیمت بسیار مناسبی دارند.

از همه این‌ها که بگذریم، اگر استانبول گردی خود در محله بشیکتاش را با بازدید از این بازارها آغاز کنید، شانس این را خواهید داشت که در اغذیه فروشی‌های خیابانی یا دکه‌ها و کافه‌های کوچک محلی یک صبحانه اصیل ترکی نوش جان کنید، چای ترکی بخورید و یا روز خود را با ترکیبی از نان‌ها و قهوه ترک آغاز کنید.

 

بخوانید: گشت و گذار در محله مودا استانبول

 

 

بازدید از استادیوم فوتبال و موزه تیم بشیکتاش

اگر به ورزش، فوتبال و یا کمی هیجان علاقمند هستید، می‌توانید حوالی ساعت ده و نیم صبح خود را به محلی برسانید که تیم فوتبال محبوب بشیکتاش در آن‌جا در حال تمرین است. این باشگاه، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ این محله است و تمام مردمی که در این منطقه زندگی‌ می‌کنند، علاقه خاصی به این تیم فوتبال دارند. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله تماشای فوتبال در بهترین مکان‌های استانبول را مطالعه فرمایید.

با این حال، حتی اگر در روز بازدید شما، این تیم در حال تمرین در باشگاه نباشید، می‌توانید برای وارد شدن به باشگاه و بازدید از استادیوم Beşiktaş به تور بازدید از استادیوم بپیوندید. تورهایی با راهنمای انگلیسی زبان که در روز چند بار تکرار می‌شوند. در صورت همراه شدن با این تورها علاوه بر امکان بازدید از استادیوم، می‌توانید از موزه تیم بشیکتاش نیز دیدن کنید. جالب است بدانید که هواداران این تیم، به خاطر شکستن رکورد جهانی بلندترین تشویق فوتبالیست‌ها در دنیای فوتبال شناخته شده هستند.

 

 

خوردن بهترین دونر کباب بشیکتاش

حالا وقت نهار رسیده است. واقعیت این است که هنگام استانبول گردی در محله بشیکتاش گزینه‌های فراوانی برای نهار پیشِ روی شما خواهد بود چراکه در این منطقه طیف وسیع و متنوعی از رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاهای خیابانی استانبول در انتظار شما هستند. برای نوش جان کردن یک نهار مطلوب، اول باید تکلیف خود را روشن کنید که میل دارید چه نوع غذایی نوش جان کنید.

با این حال، آویسا به شما پیشنهاد می‌کند، از آنجایی که ممکن است فقط یک بار شانس بازدید از این محله را داشته باشید، دونر کباب را برای وعده نهار خود انتخاب کنید. کارادانیز دونر (Karadeniz Döner) یکی از بهترین مکان‌ها در محله بشیکتاش استانبول است که می‌توانید لذیذترین دونر منقطه را در آن‌جا نوش جان کنید.

البته برای میل کردن یک دونر واقعی در این رستوران، باید کمی حوصله کنید، چرا که ممکن است عده زیادی پیش از شما به کارادنیز رسیده باشند. با وجود صفی که گاهی در ورودی این دونری شکل می‌گیرد، خاطرجمع باشید که خیلی زود نوبت به شما خواهد رسید و این انتظار واقعا ارزشش را دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از نوش جان کردن دونر، یک لیوان نوشیدنی آب ترشی هم میل کنید تا به هضم غذای شما کمک کند و بتوانید سبک‌بال به ادامه استانبول گردی‌تان برسید.

 

بخوانید: گشت و گذار در محله امینونو استانبول

 

 

بازدید از کاخ دلمه باغچه

بازدید از محله بشیکتاش بدون گردش در کاخ دلمه باغچه استانبول، چیزی کم دارد! پس شما هم طوری برنامه‌ریزی کنید که حتما سری به این کاخ باشکوه بزنید. کاخ دلمه باغچه در میانه سال‌های 1843 و 1856 میلادی به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شد. او که سی و یکمین پادشاه امپراتوی عثمانی بود، این قصر را در مساحتی معادل 45 هزار متر مربع و در فضایی با مساحت 110 هزار متر مربع بنا کرد.

این کاخ، در گذشته اقامتگاه سلاطین عثمانی بود. دلمه باغچه استانبول، یک پله معروف دارد که از بلورهای باکارا، برنز و چوب ماهون ساخته شده است. علاوه بر این دلمه باغچه را به خاطر بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی که در آن نصب شده، نیز می‌شناسند. این چلچراغ هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریای اول است که چهار و نیم تن وزن دارد! کاخ دلمه باغچه، سه بخش اصلی دارد: بخش اصلی به عنوان حریم شاهنشاهی، بخش دیگر طبقه کارمندان و منشی‌ها و در نهایت بخشی هم به مستخدمین اختصاص داده شده بود.

 

 

بازیابی انرژی با قهوه و شکلات داغ

زمان آن رسیده است که دوباره باتری خود را شارژ کنید و خود را برای ادامه استانبول گردی آماده کنید و در این شهر گردشگری، چه چیزی بهتر از یک فنجان قهوه ترک یا شکلات داغ برای این کار وجود دارد؟ کافه‌های سنتی و مدرن زیادی در محله بشیکتاش خواهید دید که به گرمی از شما استقبال می‌کنند اما اگر به دنبال یک فنجان قهوه واقعی هستید، آویسا به شما پیشنهاد می‌کند به یکی از دنج‌ترین پاتوق‌ کافه‌بازها یعنی Akaretler سری بزنید.

این کوچه، پر از کافه‌هایی است که میزهای روباز خود را در خیابان به پا کرده‌اند. این منطقه در روزهای آفتابی تابستان و روزهای ابری بهار از محبوبیت خاصی برخوردار است اما در ماه‌های سردتر سال هم جذابیت خود را به شکل دیگری حفظ می‌کند. در میان کافه‌هایی که در این خیابان از شما میزبانی می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین آن‌ها کافه کتابفروشی Minoa است که در آن‌جا می‌توانید علاوه بر دیدن یا خریدن کتاب و مجله‌های خارجی، یک قهوه فوق‌العاده هم نوش جان کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌های محله اورتاکوی در استانبول

 

 

بازدید از موزه دریانوردی استانبول و یا پیاده‌روی در پارک ییلدیز بشیکتاش

اگر همه چیز همان‌طور که دوست دارید پیش رفته است و اوضاع آب و هوا نیز مطلوب شماست، به جای بازگشت به هتل و استراحت، می‌توانید خودتان را برای گشت و گذار در موزه دریانوردی استانبول (Maritime Museum) که یکی از بهترین موزه‌های کشور ترکیه است، آماده کنید. در این موزه می‌توانید نمونه‌های جالبی از شکوه دریایی امپراتوری عثمانی سابق را به تماشا بنشینید. اگر هم اهل موزه نیستید و دوست دارید با تنفس اندکی هوای تازه روح خود را سیراب کنید، می‌توانید برای لذت بردن از فضای سبز و طبیعت صلح آمیز، به پارک ییلدز استانبول (Yıldız Park) در محله بشیکتاش بروید.

 

مطالب مرتبط