گشت و گذار در محله مودا استانبول

سمت آسیایی استانبول، هنوز هم برای بازدیدکنندگانی که معمولاً به گشت و گذار در بی اغلو و سلطان احمد می‌پردازند ناشناخته مانده است. اما کافی است یکبار با تور استانبول و با کشتی تفریحی به این قسمت دوست داشتنی بروید تا دریابید که چیزهای بسیار زیادی برای کاوش و تفریح وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به گشت و گذار در محله مودا در استانبول بپردازیم که جالب‌ترین منطقه آناتولی به شمار می‌آید. بدون شک مودا یکی از مدرن‌ترین، راحت‌ترین، صلح‌آمیزترین و متمدن‌ترین محله استانبول است.

 

حمل و نقل در محله مودا

مودا تنها 16 کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد و فقط از طریق بشیکتاش، کاراکوی و امینونو در عرض 20 دقیقه و توسط کشتی یا قایق قابل دسترسی است. متروبوس، مترو، تونل مارماری در استانبول (تونل زیر زمینی که از طریق مترو سمت آسیایی استانبول را به سمت اروپایی پیوند می دهد) ، قایق‌های تفریحی bursa & Yalova، همگی در مودا دارای ایستگاه هستند. تونلEuroasia که یک تونل جاده‌ای برای وسایل نقلیه موتوری است، تنها با 2 کیلومتر با مودا فاصله دارد.

 

 

چشم اندازی به بسفر

سواحل مودا که چشم انداز بی‌نظیری به بسفر دارند، از زاویه‌ای دیگر استانبول را به علاقمندان معرفی می‌کنند. در اینجا می‌توانید به دوچرخه سواری یا دویدن بپردازید. حالا مهم نیست چه زمانی از روز باشد. در ضمن یکی از بهترین باغ چای‌های استانبول در این حوالی که Çay Bahçesi نامیده می‌شود، همیشه مملو از افرادی است که در حال لذت بردن از مناظر اطراف هستند و در سایه درختان آرمیده‌اند. این مکان ساده که دارای صندلی‌ها و میزهای پلاستیکی است، یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاها در استانبول به شمار می‌آید.

 

بخوانید: بازدید از موزه پرا در استانبول

 

 

بازار عالی برای خرید مواد غذایی

بازار ماهی کادیکوی در مودا که Kadıköy Balık Pazarı نامیده می‌شود، چیزهایی فراتر از ماهی‌های تازه را به فروش می‌رساند. در این جا می‌توانید همه چیز از محصولات تازه گرفته تا پنیر، زیتون، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی و عسل را پیدا کنید. صرف قدم زدن در این بازار طولانی در فضای باز، تجربه‌ای خوشایند از ازدحام افراد محلی و فروشندگان برایتان به ارمغان می‌آورد. قبل از رفتن به این بازار پیشنهاد میکنیم مقاله مفید نکاتی برای خرید ماهی تازه در استانبول را مطالعه فرمایید.

اگر احساس گرسنگی کردید، پیشنهاد می‌کنیم که به رستوران Çiya که یکی از بهترین رستوران های محله مودا است بروید و بهترین کباب‌ها و مجموعه‌ای از غذاهای آناتولی را در آن امتحان کنید.

 

 

کافه گردی در محله مودا

خیابان اصلی مودا و محیط اطراف آن، مملو از کافه‌های جالب و مطبوعی است که افراد محلی در طول روز در آن رفت و آمد می‌کنند و از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی لذت می‌برند. یکی از بهترین کافه‌هایی که بسیار محبوب گردشگران است، کافه Yer نام دارد. در حالی که Naan Bakeshop نیز کافه جالب توجه دیگری است که نان تازه پخته شده عالی را سرو می‌کند و ساندویچ‌های خوشمزه این کافه بسیار شهرت دارند.

کافه مشهور دیگر در این  منطقه، Arkaoda است که در واقع یک مرکز مستقل موسیقی و هنری نیز به شمار می‌آید. این کافه که در سال 1999 افتتاح شد، در حال حاضر میزبان نوازندگان مختلف، جشنواره‌ها، مهمانی‌ها و اکران فیلم است.

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

 

اقامت در هتل Sarnıç Boutique

واقعیت این است که تعداد مکان‌های باکیفیت اقامت در مودا بسیار محدود است، اما در این میان می‌توان به هتل Sarnıç Boutique در قلب محله اشاره کرد که یک استثناء جذاب و مقرون به صرفه به شمار می‌آید. این هتل، یک ساختمان بزرگ و مدرن به سبک یونانی است که دارای اتاق‌های تزئین شده و مبله بسیار راحت و آرامش‌بخش است. در ضمن پرسنل این هتل، رفتار بسیار دوستانه ای دارند و رستوران هتل با اجرای موسیقی زنده بسیار به یادماندنی است.

 

بخوانید: معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول

 

 

بازدید از موزه Barış Manço

Barış Manço، یکی از هنرمندان برجسته و یکی از بنیانگذاران ژانر راک آناتولی بود که اوج هنر خود را در دهه‌های 70 و 80 عرضه کرد. مجسمه‌ای از وی را با موهای بلند و سبیل چخماقی، در موزه‌ای که سابقه خانه وی بوده است خواهید یافت. اینجا یکی از دیدنی‌ترین موزه های استانبول است و این هنرمند نامی، طرفداران بسیاری از سراسر دنیا دارند که برای بازدید از این مکان به محله مودا سفر می‌کنند. 

 

 

اجرای موسیقی زنده در خانه اپرای Sürreyya

این خانه اپرا در سال 1927، به عنوان اولین خانه موسیقی در سمت آناتولی استانبول تأسیس شد. این مکان به خاطر معماری زیبایش، خصوصا تالار موسیقی با موکت قرمز و نرده‌های تزئینی‌اش بسیار جالب توجه است. شما می‌توانید در این مرکز، برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی، اجرای باله و اپرا بلیط تهیه کنید.

 

 

دورهمی در مرکز اجتماعی Havuz/Bina

این  مرکز اجتماعی، یک ساختمان چهار طبقه است. بار، رستوران، سالن کنسرت که متعلق به مجله فرهنگ و هنر است را می‌توانید در این مرکز بیابید. طبقه بالا به نمایش فیلم، سخنرانی، همایش‌ها و دورهمی‌های مختلف اختصاص دارد. این مرکز، یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیاری از مردم محلی و گردشگران است.

 

بخوانید: یک اسپرسو خوشمزه در کافه‌های استانبول

 

 

در این مقاله به گشت و گذار در محله مودا در استانبول پرداختیم. واقعیت این است که در طی چند سال گذشته، محله مودا در منطقه کادیکوی که در سمت آسیایی استانبول واقع شده است، به دلیل کافه‌ها، مراکز هنری و فرهنگی و سالن‌های موسیقی، بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است. مودا را در هر چهار فصل می‌توان تجربه کرد. به خصوص لذت دراز کشیدن روی چمن‌ها در تابستان در منطقه ساحلی مودا یا دوچرخه سواری در خیابان‌های تاریخی آن در پاییز که بسیار استثنایی است.

 

مطالب مرتبط