راهنمای استانبول‌گردی برای کودکان

پیدا کردن کارهایی که در حین سفر با بچه‌ها می‌توان انجام داد یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های پدر مادرها قبل از سفر است. در بسیاری از نقاط دنیا ماجراجویی با بچه‌ها چالش بزرگی است مخصوصا در فصل زمستان. اما خوشبختانه در استانبول چنین موضوعی باعث نگرانی شما نخواهد بود. برای بچه‌ها در این شهر جاذبه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند. پیش‌تر از جاهایی مثل پارک مینیاتورک، لگولند استانبول و یا دلفیناریوم و آکواریوم های بزرگ استانبول نام بردیم اما در اینجا می‌خواهیم فعالیت‌های جذاب دیگری که از نظرها پنهان می‌مانند را بررسی کنیم.

 

موزه مادام توسو

آیا هیچ وقت اسم موزه مادام توسو در استانبول به گوشتان خورده است؟ اگر اسم این موزه را روی گوگل جستجو کنید متوجه می‌شوید که در بسیاری از کشورها شعباتی دارد. این موزه مجسمه‌هایی به شدت واقعی از افراد معروف دنیا را به نمایش می‌گذارد. این ویژگی منحصر به فرد باعث شده تا مردم به این موزه‌های زنجیره‌ای علاقه‌مند شوند. در استانبول نیز بازدید از این موزه امکان‌پذیر است. این موزه که در تقسیم، قلب گردشگری استانبول واقع شده یکی از جاهایی است که می‌توانید به آن بروید و از مجسمه افرادی چون مولانا، برد پیت، آنجلینا جولی، مصطفی کمال آتاتورک، سلطان سلیمان، آردا توران، دیوید بکام، آلبرت انیشتین و خیلی افراد دیگر دیدن کنید. بی‌شک دیدن شخصیت‌های برجسته در اینموزه برای بچه‌ها جالب خواهد بود.

آدرس: Hüseyinağa, Grand Pera, İstiklal Cd. no: 56/58, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: تجربه هیجان در پارک‌های ماجراجویانه استانبول

 

 

موزه اسباب بازی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول طی سال‌‌های اخیر در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در استانبول هم در سال 2005 تاسیس شده و در رده جاذبه‌های جدید شهر قرار دارد. این یکی از جاهایی است که همه در هر سنی از بازدید و گردش در این مجموعه لذت می‌برند. بزرگسالان و حتی پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها می‌توانند اسباب بازی‌های زمان خودشان را در این موزه پیدا کنند. گفته شده حدود 4 هزار قطعه اسباب بازی در این موزه نگه داری می‌شود که عمر برخی از آن‌ها به 200 سال می‌رسد. به حدی این موزه مورد توجه قرار که در سال 2012 نامزد دریافت جایزه آکادمی اروپا در بخش کودکان شد.

آدرس: Göztepe Mah. Ömerpaşa Cad, Doktor Zeki Zeren Sokak No:17, 34730 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

 

اتوبوس گشت شهری

بچه‌ها عاشق هیجان هستند و از ریسک‌پذیری لذت می‌برند. با چنین روحیه مبارزی یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید بکنید سوار شدن در اتوبوس‌های دو طبقه گشت شهری است. این اتوبوس‌ها که در طبقه دوم عرشه‌ای جذاب و روباز دارند حس هیجان و شوق زیادی به بچه‌ها تزرق می‌کنند. آن‌ها می‌توانند آزادانه از وزرش باد در اطرافشان لذت ببرند و مهم‌ترین جاذبه‌های شهر را به تماشا بنشینند.

 

بخوانید: ماجراجویی در ۳ پارک ملی زیبا در ترکیه

 

 

تور دوچرخه‌سواری کودکان و نوجوانان

این تور فرصت خوبی برای گشت و گذار در شهر فراهم می‌آورد که به طور خاص برای گروه‌های مدرسه‌ای، بچه‌ها و دانش آموزان طراحی شده است. فرزند شما با پیوستن به این تور می‌تواند در کنار دیگر هم سالان خود با روشی آرام و آموزنده با شهر آشنا شوند و دوستانی از دیگر مناطق دنیا پیدا کنند. در این رابطه پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای دوچرخه سواری در استانبول را مطالعه فرمایید.

 

 

 پارک فتحی پاشا

این پارک 16 هکتاری در بخش آسیایی استانبول واقع شده و در فاصله کمی با تنگه بسفور قرار گرفته است و با یکی از زیباترین پارک های استانبول است. این پارک جنگلی زیبا در محله اوسکودار واقع شده و این یعنی ارتفاعی که از آن می‌توانید به تماشای کرانه بسفور بنشینید. برای روزی آرام همراه با بچه‌ها و لذت بردن از هوای تمیز و دلچسب رفتن به این پارک را توصیه می‌کنیم. این پارک در دوره فتحی احمد پاشا وزیر عثمانی ساخته شد اما مدتی است که دسترسی آن به روی عموم مردم باز شده است. کودکان در اینجا می‌توانند بدوند و بازی کنند و اگر تمایل داشتند در زمین‌ بسکتبال گروهی بازی کنند. در این بین می‌توانید در اطراف قدم بزنید و هر زمان که احساس گرسنگی کردید در رستوران و کافه پارک با نمای زیبای بسفور چیزی بخورید.

آدرس: Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

 

 

تم پارک MoiPARK

این تم پارک جدید و زیبا که کاملا در استانبول چیزی جدید محسوب می‌شود در مرز خرید استانبول واقع شده است. فضای داخلی مویی پارک استانبول شما را به دنیایی دیگر با وسایل بازی هیجانی منتقل می‌کند. وقتی به مرکز خرید استانبول می‌روید فرصت این را دارید که ساعاتی را در این پارک خوش بگذرانید. با وجود سه دسته بازی برای بزرگسالان، خانواده‌ها و کودکان دقیق نمی‌توان گفت اینجا مختص به کودکان است بلکه همه در اینجا می‌توانند خوش بگذرانند. از انواع سواری‌های بزرگ‌سال، کودکانه و بازی‌ها کامپیوتر طیف زیادی فعالیت برای انجام دادن وجود دارد. به علاوه اگر گرسنه و خسته شدید می‌توانید به کافه و رستوران مجموعه پناه ببرید.

آدرس: Mahmutbey, Süleyman Demirel Blv, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

 

مطالب مرتبط