معتبرترین باغ چای‌ها در استانبول

باغ چای‌ها یا همان چایخانه‌ها، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی اجتماعی ترکیه هستند. چایخانه‌های پرشور و غالباً غیررسمی و همیشه با قیمت مناسب، نشان می‌دهند که لذت‌بخش‌ترین سرخوشی‌ها، می‌توانند ساده‌ترین‌ها نیز باشند. مقاله همه چیز درباره چای ترکی، به شما کمک می‌کند دیدی مناسب از این رسم و تفریح در ترکیه پیدا کنید.

به هر حال اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، باید بدانید که پرمخاطب‌ترین این مکان‌ها، در مناطقی واقع شده‌اند که دارای مناظر دیدنی و آب و هوای بهتر هستند. اکنون ما نیز قصد داریم به معتبرترین باغ چای‌ها در استانبول سری بزنیم.

 

Bebek Kahve

بدون شک Bebek Kahve، جزء مکا‌ن‌های برتر استانبول برای برقراری ارتباطات اجتماعی و نیز صرف چای است. مشتری‌های باسابقه و وفادار این کافه، در این فضای آرام در کنار بسفر، به گشت و گذار کشتی‌ها و خانه‌های بزرگ و کاخ‌های عجیب کنار دریا و منظره آب نگاه می‌کنند و نیز از منویی بی‌نظیر برخوردار می‌شوند.

آدرس: No:18 Cevdet Paşa Caddesi, İstanbul, 34342, Turkey

 

بخوانید: گردش شبانه در کافه و رستوران‌های استانبول

 

 

Çengelköy Çinaraltı

این باغ چای را می‌توانید در سمت راست ساحل بسفر، و در کنار امواج با شکوه آن بیابید. این مکان بزرگ، به راحتی قابلیت سرویس‌دهی به طیف وسیعی از مشتریان را دارد. این محل در تمام ساعات روز باز است و یکی از معتبرترین باغ چای‌ها در استانبول برای دورهمی های دوستانه و لذت بردن از این تفریح ساده است.

آدرس: No: 4 A Çınarlı Cami Sokak, İstanbul, 34680, Turkey

 

 

Dolmabahçe Çay Bahçesi

شاید خدمات این باغ چای، کمی گران‌تر از باغ چای‌های معمولی استانبول باشد. اما این قیمت‌ها، با وجود چشم‌اندازی به کاخ سلطنتی و نیز یک آبشار خصوصی قابل توجیه است.  این باغ چای که در سایه برج زیبای سنگ مرمر در دروازه کاخ دولماباغچه در استانبول واقع شده، با فاصله گرفتن از افق دریای مرمره و جزایر پرنس، یک مکان ایده‌آل و زیبا در هنگام طلوع آفتاب و شروع یک روز جدید است.

آدرس: Dolmabahçe Çay Bahçesi, European Side, Istanbul, Turkey

 

 

Firuzağa Kahvesi

شاید بتوان گفت که شیک‌ترین نقطه استانبول برای نوشیدن چای، باغ شلوغی است که پشت مسجد فیروزه ای 500 ساله واقع شده است. Firuzağa Kahvesi که توسط افراد محلی به سادگی به عنوان çaycı یا خدمات چای شناخته می‌شود، در گوشه یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌ها قرار دارد و محله مد روز سیهانگیر را به میدان تکسیم استانبول متصل می‌کند. این چایخانه، شاید تنها محلی در سیهانگیر است که نوشیدنی‌های زیر خط قیمت تورم را ارائه می‌دهد.

آدرس: Firuzağa Kahvesi, European Side, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: یک اسپرسو خوشمزه در کافه‌های استانبول

 

 

Moda Çay Bahçesi

این باغ چای بزرگ که در تپه‌ای بالاتر از بسفر قرار دارد، یکی از بهترین نقاط ترکیه است. چشم‌اندازی به دریای مرمره و کشتی‌های دیدنی که از مرکز شلوغی شبه جزیره تاریخی، گالاتا، تکسیم، مودا و مناطق اطراف آن دور می‌شوند، این مکان را از سایر چایخانه‌های استانبول متمایز کرده است.

آدرس: Moda Çay Bahçesi, Anatolian Side, Istanbul, Turkey

 

 

Emirgan Çinaraltı Café

Emirgan پس از قرن 17 هجری قمری که فرمانده ارتش فارس صفوی در استانبول اسکان داده شده بود، قرن‌ها به عنوان یک مکان آرامش‌بخش مورد استفاده بوده است. امروزه این محیط تاریخی، در پارک امیرگان و در کنار باغ چایی واقع شده است که چشم‌اندازی به پل دوم بسفر دارد. گفتنی است این چایخانه که از معتبرترین چایخانه‌ها در استانبول به شمار می‌آید و از معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول است، در نزدیکی موزه Sakıp Sabancı قرار دارد که به دلیل داشتن مجموعه‌ای از هنرهای سنتی ترکیه شهرت دارد.

آدرس: No:2 Doğru Muvakkithane Caddesi, İstanbul, 34467, Turkey

 

 

Sarayburnu Çay Bahçesi

این باغ چای که به نام "دماغه کاخ" شهرت دارد، نمایی بی‌نظیر از شبه جزیره تاریخی و بسفر را ارائه می‌دهد و در سایه کاخ توپکاپی در استانبول واقع شده است. تنها نقطه ضعف آن، مجاورتش با مکان‌های توریستی و شلوغی است. اما به هر حال، بهترین محیط را برای بازدیدکنندگان خسته و کسانی که مایل به دیدن بسفر هستند فراهم می‌کند.

آدرس: Sarayburnu Çay Bahçesi, European Side, Istanbul, Turkey

 

 

Üsküdar Waterfront

این باغ چای که دقیقا روبروی شبه جزیره تاریخی و گالاتا واقع شده، دارای چشم انداز زیبایی است که از ابتدای برج مایدن شروع می‌شود و در ادامه چشم‌اندازی به ایاصوفیه و مسجد آبی در استانبول، شبه جزیره تاریخی و برج گالاتا و درنهایت میدان تکسیم دارد.

آدرس: Üsküdar Waterfront, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: دنج‌ترین کافه‌های استانبول در زمستان

 

 

Yıldız Park Kır Kahvesi

این باغ چای در نزدیکی کاخ Yıldız Sarayı و در یک فضای سبز بی‌نظیر واقع شده که چندان از مرکز استانبول دور نیست. این فضا، در اواسط قرن نوزدهم برای سلطان عبدالعزیز ساخته شد. باید گفت که باغ پیرامون کاخ شامل دریاچه‌ها و مسیرهایی با دقت طراحی شده است.

آدرس: Yıldız Park Kır Kahvesi, European Side, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های خیابان استقلال در استانبول

 

 

Pierre Loti

این باغ چای پوشیده شده از درختان سرو، واقع در یکی از مکان‌های تاریخی استانبول، یعنی پیر لوتی است. این مکان، هم به عنوان یک باغ چای محبوب شناخته می‌شود و هم به عنوان محل زندگی رمان نویس فرانسوی با همین نام شهرت دارد. گفتنی است که این محل، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به برخی از جاذبه‌های گردشگری استانبول از جمله مسجد Eyüp Sultan دارد.  

آدرس: Pierre Loti, European Side, Istanbul, Turkey

 

 

به انتهای سفرمان در معتبرترین باغ چای‌ها در استانبول رسیدیم. واقعیت این است که این باغ چای‌ها، در همه جای این شهر حضور دارند و هر یک فضای منحصر به فرد و چشم‌اندازهای زیبایی را ارائه می‌دهند. بدون شک در سفر با تور استانبول، می‌توانید از آرامش، سادگی و زیبایی‌های این محافل حداکثر استفاده را ببرید و خستگی‌های سفرتان را در این چای خانه‌ها کمرنگ کنید. 

مطالب مرتبط