۷ چشم‌انداز رویایی در استانبول

استانبول به واسطه گذشته‌ای که از سرگذرانده از اماکن تاریخی و یادبودهای چشمگیری میزبانی می‌کند. به علاوه در این سال‌ها شهر پیشرفت زیادی کرده و حالا افق آن با مناره‌های تاریخی و آسمان خراش‌های مدرن منظره‌ای تلفیقی ایجاد کرده‌اند. همچنین شبه جزیره تاریخی و بسفر، زیباترین چشم اندازهای زیبایی شهر را ارائه می‌دهند. بعد از این که استانبول را روی زمین کاوش کردید وقت آن رسیده تا این شهر جادویی را از بالا ببینید. تور استانبول در بهار انتخابی عالی برای تماشای این شهر به گُل نشسته و سبز خواهد بود.

 

رستوران‌ها و کافه‌های روی سقفی

چیزی بهتر از لذت بردن از شام و عصرانه در یکی از بهترین تراس‌ها و پشت بام‌ها با منظره پانورامای شهر نیست. هم می‌توانید از خوردن غذا و محیط دل‌انگیز داخلی رستوران لذت ببرید و هم غرق در مناظر زیبای اطراف خود شوید و شهر را از منظره دیگری تماشا کنید. جاهایی مثل رستوران‌ها، بالکن، بک‌یارد، و نظایر این‌ها از بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند. مخصوصا اگر در سفری عاشقانه هستید و یا قراری مهم دارید این رستوران‌ها در کنار مناظر پانوراما انتخابی هوشمندانه خواهند بود.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به استانبول

 

 

تپه کاملیکا

تپه کاملیکا منطقه‌ای تفریحی و نشاط‌بخش است که در سمت آسیایی استانبول واقع شده و دارای آب و هوایی فوق‌العاده است. این تپه که در ارتفاع 265 متری از سطح دریا واقع شده بلندترین نقطه شهر است. منظره‌ای که اینجا می‌توانید ببینید را هیچ کجای دیگر شهر نمی‌توانید پیدا کنید. نه این که فک کنید به سمت تپه بروید دیگر چیزی وجود ندارد، شما می‌توانید به تپه بروید و یکی از زیباترین مناظر پانوراما استانبول را مخصوصا هنگام غروب آفتاب تماشا کنید، سپس به یکی از چند کافه و رستوران منطقه بروید و چیزی بخورید.

آدرس: Kısıklı, Çamlıca Tepesi, 34692 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در استانبول یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین موزه‌های جهان است و چون در نزدیکی ایاصوفیه قرار گرفته می‌توان آن را یکی از جاذبه‌های پربازدید شهر در نظر گرفت. این کاخ در دماغه مثلثی شکلی که بر بسفور و شاخ طلایی تسلط دارد واقع شده، یک کاخ شرقی با شکوه و یکی از زیباترین آثار معماری استانبول است. در حالی که تمام این کاخ دیدنی و زیباست اما چهارمین حیاط آن منظره‌ای فوق‌العاده و خیره کننده برای تماشا در دسترس قرار می‌دهد.

آدرس: Cankurtaran, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

 

پارک و کافه Ulus

پارک Ulus در خیابان عدنان سیگون در Ulus و در تپه‌ها محله بشیکتاش واقع شده است و یکی از زیباترین پارک‌های استانبول به حساب می‌آید. این پارک برای فرار از شلوغی و سر و صدای شهر انتخابی مناسب است. به جز این، آب و هوای منطقه تمیز و دل‌انگیز بوده و برای عصری بهاری آرامش را به جان شما تزریق می‌کند. برای افرادی که دوست دارند در کنار زیبایی طبیعی از تماشای مناظر خیره‌کننده هم لذت ببرند این پارک از گزینه‌های اولیه محسوب می‌شود. شما می‌توانید در کافه لم بدهید از خوردن دسر و نوشیدنی لذت ببرید و ذهن‌تان را از همه چیز خالی کنید.

آدرس: Kuruçeşme, Adnan Saygun Cad. Ulus parkı 71/B, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

Buyuk Valide Inn

این مسافرخانه قرن هفدهمی در نزدیکی گرند بازار در حاشیه محمودپاشا، منطقه فتیح استانبول واقع شده است. تراس جذاب این مسافرخانه در سال‌های اخیر با توجه به منظره‌ای که دارد از طرف گردشگران مورد توجه قرار گرفته و بسیاری را به سمت خود می‌کشاند تا عکس‌های سنتی و جذاب زیبایی بیاندازند.

آدرس: Cakmakcilar Yokusu Tarakcilar Cad. Beyazit, Fatih, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: بایدها و نبایدهای غذایی در سفر به استانبول

 

 

مرکز خرید Sapphire

این مرکز خرید که یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است در محله کاگیتان قرار گرفته منظره پانورامای استانبول را با تجربه خریدی شگفت‌انگیز تلفیق کرده و فرصتی ناب در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. شما در اینجا می‌توانید هر چه خواستید بخرید و از تماشای مناظر شهر لذت ببرید. در اینجا می‌توانید از عرشه تماشا در ارتفاع 236 متری از سطح زمین شهر را زیر پایتان به تماشا بنشینید.

آدرس: Emniyetevleri, Eski Büyükdere Cd. No:1, 34415 Kâğıthane/İstanbul, Turkey

 

 

پارک Rumeli Hisarustu Duatepe

این پارک در پل ساریر و در منطقه ساریر در سمت اروپایی شهر واقع شده است. اینجا یکی از بخش‌های دیگر شهر است که منظره‌ای دیدنی مقابل چشمان‌تان می‌آورد. از اینجا می‌توانید نمای سحرانگیزی از بسفر را ببینید و یا قلعه آناتولی را پیدا کنید. این پارک برای نشستن در کافه و نوشیدن قهوه در حالی که اطراف‌تان را مناظری آرامش‌بخش و رویایی در برگرفته انتخابی عالی است. در اطراف پارک قدم بنید و از هوای پاک و سکوت لذت ببرید.

آدرس: Merkez, Sarıyer Merkez, Sarıyer, İstanbul, 34450, Turkey

 

بخوانید: سفر به استانبول فرصتی برای خریدهای فصلی

 

مطالب مرتبط