معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول

بی‌شک کافه‌ها در هر شهر و کشوری، مکانی پرتردد هستند که در بین افراد محلی و نیز گردشگران طرفداران بی‌شماری دارند. اما اگر با تور استانبول سفر کرده‌اید بیایید سری بزنیم به کافه‌های فضای باز در استانبول و کمی با حال و هوای آنها آشنا شویم.

 

کافه Çorlulu Ali Paşa

این بنا در سال 1709 و در مجاورت مسجد Çorlulu Ali Paşa، در مسیر بیزیت به سلطان احمد ساخته شده است. در ضمن باید گفت که قلیان‌های این کافه، طرفداران بسیاری دارد. این کافه فضای باز در استانبول، همه روزه از ساعت 7 تا 2 صبح باز است.

آدرس: Yeniçeriler Caddesi 36/28, Istanbul

 

بخوانید: بهترین کافه‌های سرو صبحانه و برانچ در گالاتا

 

 

کافه Galata Konak

این کافه فضای باز در استانبول، در سال 1975 و توسط خانواده Aki  در نیشان تاشی ساخته شد. کافه  Galata Konak، به کیک‌های ترد و تازه که به صورت روزانه پخته می‌شوند شهرت دارد. این کافه، ظرفیت پذیرش 150 نفر را در فضای باز در تراس دارد. نکته جالب این است که این فضا منظره‌ای باشکوه و 360 درجه از پل و برج گاتالا، بسفور و شاخ طلایی را به مهمانانش هدیه می‌دهد. کافه Galata Konak هر روز بین ساعت 8 تا 12 صبح باز است.

آدرس: Bereketzade Mah. Hacı Ali Sk. No:2 Kuledibi, Beyoğlu, Istanbul

 

 

کافه ساحلی Ortaköy

اگر از افراد محلی بپرسید بهترین مکان برای خوردن کومپیر کجاست، جواب شما همیشه کافه ساحلیOrtaköy  خواهد بود. در حوالی این کافه می‌توانید گالری‌های هنری، کلوپ‌های شبانه، انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و یکشنبه بازار را بیابید.

آدرس : Salhane Sok. No:1 , Ortakoy, Besiktas, Istanbul

 

بخوانید: ۷ کافه باغ جذاب و خوشمزه در استانبول


 

 

کافه Çengelköy Çınaraltı

قدمت این کافه فضای باز در استانبول، به قرن پنجم باز می‌گردد و هنوز هم تا حدودی از سبک قدیمی و سنتی منطقه بسفور برخوردار است. اعتقاد ساکنین بر آن است که سن درخت چایی که در این کافه قرار دارد، حدود 900 سال است. در کافه Çengelköy Çınaraltı، انواع غذاها ارائه می‌شوند اما نوشیدنی سرو نمی‌شود. در ضمن در اطراف این مکان، می‌توانید انواع فروشگاه‌ها را بیابید.

آدرس: Çengelköy Cad. Çınarlı Camii Sok. No:4, Üsküdar, Istanbul

 

 

کافه Mangerie

کافه‌های فانتزی، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه بسیاری برای در محله ببک استانبول وجود دارند. یکی از محبوب‌ترین این مکان‌ها، کافه Mangerie است که بیشتر به دلیل سرو صبحانه و نهار عالی در بین اهالی محل شهرت دارد. این فضای آرام، از تراس، منظره و دکوراسیون قابل توجهی برخوردار است. در ضمن باید گفت که این کافه زیبا، همه روزه از ساعت 8 صبح تا نیمه شب باز است.

آدرس: Cevdet Paşa Caddesi 69, Küçükbebek, Istanbul

 

 

کافه Bebek Kahve

این کافه فضای باز در استانبول، در کنار کشتی، در مجاورت پارک زیبای ببک واقع شده است. این مکان برخلاف سایر کافه‌های شیک ببک، به طرز حیرت‌انگیزی ساده است. کافه Bebek Kahve ، به دلیل سرو صبحانه معروف ترکی همراه با آرامش آبشار بسفور شهرت دارد. در تمام طول روز می‌توانید افرادی با تخته نرد و در حال خوردن قهوه ترکی را مشاهده کنید.

آدرس: Cevdet Paşa Caddesi No. 137, Bebek, Istanbul

 

بخوانید: یک فنجان قهوه لذیذ در سمت آسیایی استانبول

 

 

کافه Aşşk Kahve

این کافه که در محله ببک واقع شده است، چشم‌اندازی بی‌نظیر از بسفور را در معرض دید مهمانان قرار می‌دهد و یکی از محبوب‌ترین کافه ها خصوصا در فصل بهار و تابستان است. همچنین طراحی فضای باز این کافه، آنرا مانند باغ یک خانه مدیترانه‌ای ساخته است و گربه‌هایی که زیر صندلی‌های شما قدم می‌زنند، این فضا را به یک مکان تفریحی لذت‌بخش و عاشقانه تبدیل می‌کنند.

آدرس: Muallim Naci Cad. No: 64/B, Kuruçeşme, Beşiktaş, Istanbul

 

 

کافه Susam

این مکان، یک کافه دنج خانگی است که با مبلمان عتیقه و به طرزی نامتقارن تزئین شده است. این کافه، دارای یک فضای گرم و بی نظیر دوستانه و یک منوی کامل به ویژه برای نوشیدنی‌ها است. مشتریان کافه Susam را اغلب مهاجران، افراد مشهور و افراد محلی تشکیل می‌دهند. تراس آن زیباست و قیمت خدماتش نیز معقول است.

آدرس: Susam Sokak No:11, Cihangir – Beyoğlu, Istanbul

 

بخوانید: ۸ مکان عالی برای لذت بردن از قهوه‌ی ترک در استانبول


 

 

کافه Dem

ترک‌ها عاشق چای هستند، آنهم نه فقط چای به سبک ترکی، بلکه هر نوع چایی که در سراسر دنیا وجود دارد. یکی از کافه‌های معروفی که این عشق ترک‌ها را برآورده می‌کند، کافه Dem در کاراکوی است. می‌توانید ساعت‌ها در فضای بیرونی یا داخلی کافه  بنشینید، کتاب بخوانید، وبگردی کنید و انواع چای را امتحان کنید.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa Mahallesi, Hoca Tahsin Sk., No: 17, Karaköy – 34425, Istanbul

 

 

کافه Fazıl Bey'in Türk Kahvesi

اکنون زمان آن رسیده که از یک قهوه به سبک ترکی لذت ببریم. این کافه فضای باز در استانبول که در منطقه کادیکوی استانبول واقع شده، مورد استقبال  بسیاری از ترک‌ها برای نوشیدن قهوه عالی ترکیه است. البته تصور نکنید که تنها چیزی که می‌توانید در اینجا پیدا کنید، قهوه است. گزینه‌های بسیار دیگری برای نوشیدنی‌های سرد و گرم به خصوص لیموناد خانگی تازه وجود دارد.

آدرس: Caferağa Mahallesi, Serasker Caddesi, No 1/B, Kadıköy, Istanbul

 

 

کافه Pierre Loti

برای نوشیدن یک فنجان چای که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از استانبول دارد و مشرف به شاخ طلایی است،  کافه Pierre Loti  منتظر شماست. اسم این کافه که روی تپه‌ای واقع شده است، از نام یک نویسنده فرانسوی که عاشق استانبول بوده و سال‌ها در این محله زندگی کرده الهام گرفته شده است.

آدرس: İdris Köşkü Cad. Eyüp – 34050, Istanbul

 

 

کافه Pembe Köşk

این کافه فضای باز در استانبول که یکی از زیباترین آثار به جا مانده از دوران بیزانس است، در منطقه فاتیح واقع شده است. کافه Pembe Köşk ، مورد علاقه بسیاری از گردشگران و افراد محلی به خصوص برای صرف چای ترکی است. آنچه این مکان را به یک مقصد محبوب تبدیل می‌کند، فضای تاریخی و سنتی آن است که باعث شده این مکان به کافه‌ای با مکان تفریحی در استانبول تبدیل کرده است.

آدرس: Ayvansaray Mh., Fatih – 34087, Istanbul

 

 

در این مقاله با هم به کافه گردی پرداختیم و با معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول آشنا شدیم. اگر به این شهر سفر کردید، لذت بودن و گشتن در این فضاها را به خصوص در فصل بهار از دست ندهید. 

مطالب مرتبط