ساعت کار جاذبه‌های استانبول، بخش دوم

استانبول شهر اول گردشگری ترکیه پر از جاهای دیدنی از جمله موزه‌ها، پارک‌ها، بازارها و نقاط متنوع دیگر است. در سفر به هر مقصدی باید برنامه‌ریزی انجام شود، که قطعا در مورد تور استانبول با آن‌ همه جاذبه دیدنی این موضوع اهمیت زیادی دارد. آیا می‌دانید چه روزهایی و در چه ساعاتی از جاهای مورد نظرتان دیدن کنید؟ همانطور که بخش اول این مبحث اشاره کردیم، با استفاده از این راهنما می‌توانید سریع و بی‌دردسر برنامه گردش‌تان را ردیف کنید و نگران چیزی نباشید.

 

ساعت کاری موزه‌های استانبول

موزه خصوصی پرا

موزه‌ی پرا در استانبول در همه روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها باز است، اما ساعات فعالیت آن فرق می‌کند. سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 تا 7 عصر و یکشنبه‌ها از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر باز است. این موزه علاوه بر دوشنبه‌ها، روز اول ژانویه و یکی از تعطیلات مذهبی را هم در سال تعطیل می‌کند. شما می‌توانید از باجه بلیط فروشی با 25 لیر بلیط بخرید و از موزه دیدن کنید.

 

بخوانید: معرفی هتل برای سفر خانم‌ها به استانبول

 

 

موزه مادام توسو استانبول

یکی از موزه‌های همیشه فعال استانبول موزه مادام توسو است، که در همه‌ی روزهای هفته و در تمام تعطیلات از ساعت 10 صبح تا 9 شب میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است. شما می‌توانید بلیط ورودی را از باجه فروش به مبلغ 94 لیر تهیه کنید.

 

 

مینی آتاتورک

 موزه آتاتورک از جاذبه‌های اصلی استانبول و به شدت پرطرفدار است، که آخرهفته‌ها و تعطیلات بیش از هر زمان دیگری به خود جمعیت بازدیدکنندگان را می‌بیند. بنابراین شما همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر به آن دسترسی دارید. ورودی موزه 20 لیر است که باید از باجه تهیه کنید.

 

 

موزه خصوصی Sadberk Hanim

 شما می‌توانید همه روزه به جز چهارشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر از این موزه دیدن کنید. علاوه بر چهارشنبه‌ها این موزه اول ژانویه و یکی از روزهای تعطیلی مذهبی را هم تعطیل است. شما می‌توانید بلیط را به قیمت 15 لیر از باجه تهیه کنید.

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل برای سفر به استانبول

 

 

موزه هنرهای زیبا Sakip Sabanci

 این موزه، همه‌ی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها باز است. در حالی که ساعت کار آن از 12 ظهر تا 8 شب است، اما باجه فروش بلیط نیم ساعت قبل از پایان ساعت کار موزه تعطیل می‌کند. قیمت بلیط از باجه موزه 40 لیر است.

 

 

موزه حمل و نقل راحمی کوچ

 این موزه از اول اکتبر تا 31 مارچ همه روزه به جز دوشنبه بین ساعات 9:30 صبح تا 5 عصر و از اول آوریل تا 30 سپتامبر به جز دوشنبه‌ها بین ساعات 9:30 صبح تا 7 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. این موزه به جز دوشنبه‌ها، روز 31 دسامبر، اول ژانویه و یکی از روزهای تعطیلی مذهبی نیز تعطیل است. شما می‌توانید بلیط ورودی را از باجه موزه به قیمت 21 لیر تهیه کنید و یا با 10 لیر از بخش زیر دریایی دیدن کنید.

 

بخوانید: ۵ پیشنهاد هیجان انگیز برای سفر با کودکان در استانبول

 

 

ساعت کاری تم‌ پارک‌های استانبول

تم پارک استانبول

اگر زمستان به استانبول سفر می‌کنید و رفتن به این پارک در برنامه شماست باید بدانید که در فصل زمستان دسترسی به آن مقدور نیست. این پارک تفریحی از 13 مارس به بعد از ساعت 10 صبح تا 6 عصر باز است. شما می‌توانید بلیط ورودی را به مبلغ 84،99 لیر از باجه تهیه کنید.

 

 

آکواریوم استانبول

 آکواریوم همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در روزهای آخر هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر باز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول بازدید از بهترین آکواریوم‌های استانبول را از دست ندهید. بلیط استاندارد در باجه و به صورت حضوری 109 لیر و در صورت خرید آنلاین 98،10 است.

 

 

استانبول دلفیناریوم

 دلفیناریوم استانبول از ساعت 9 صبح تا 6 عصر در تمام هفته به جز دوشنبه‌ها باز است. بلیط استاندارد 160 لیر و 250 لیر جایگاه VIP است.

 

بخوانید: سفر همراه کودکان در دیزنی لند استانبول

 

 

آکواریوم Sealife Istanbul

 این آکواریوم در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 7:30 عصر باز است. قیمت بلیط از باجه 69 لیر و در صورت خرید آنلاین 55 لیر است.

 

 

لگولند استانبول

 لگولند استانبول روزهای دوشنبه تا جمعه، بین ساعات 10 صبح تا 9 شب و روزهای شنبه و یکشنبه 10 صبح تا 8 شب میزبان شما خواهد بود. قیمت بلیط از باجه 69 لیر و در صورت خرید آنلاین 55 لیر است.

 

 

ساعت کار بازارهای استانبول

گرند بازار

 شما می‌توانید هر روز به جز یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر در این بازار کاوش کنید. گرند بازار در روزهای یکشنبه و تعطیلات ملی تعطیل است. به علاوه برخلاف تمام فهرست ما تا به اینجا، بازدید از گرند بازار رایگان است.

 

بخوانید: خریدی جذاب در اوت‌لت‌های استانبول

 

 

بازار ادویه

بازار ادویه که بازار مصری استانبول هم شناخته می‌شود، تمام روزهای هفته به جز تعلیلات رسمی را باز است. این بازار در طول تمام هفته از ساعت 9 صبح تا 9 شب و روزهای یکشنبه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر باز است. همچون گرند بازار ورودی اینجا هم رایگان است.

 

 

نکته‌ای که در پایان باید اشاره کنیم این است که فهرست ارائه داده شده، برنامه استاندارد و کلی را در برگرفته و برای اطمینان خاطر و اطلاع از جا به جا شدن، بد نیست قبل از رفتن از وبسایت‌های رسمی ساعت کارشان را مجددا بررسی کنید.

مطالب مرتبط