معرفی بهترین تم پارک‌های استانبول

وقتی سخن از استانبول به میان می‌آید همیشه حرف از تاریخ و تمدن‌های مختلفی گفته می‌شود که در دوره‌های مختلف نقشی بر تحولات آن داشته‌اند. از قهوه ترک، از غذاها و کلیساها و جاهای دیدنی اطلاعات فراوانی وجود دارد اما کم‌تر کسی می‌داند در استانبول می‌توان کنار تمام موارد اشاره شده از رفتن به تم پارک‌های شهر هم لذت برد. البته شهربازی‌ها و پارک‌های تفریحی استانبول مانند سایر نقاط برجسته دنیا هیجان‌انگیز و فوق‌العاده نیستند اما کسی هم نگفت که نمی‌توان در آن‌ها خوش گذراند. اگر قصد دارید با تور استانبول سفر کنید سری به این پارک‌ها بزنید.

 

استانبول تما پارک (ویالند)

اگر از طرفداران ترشح آدرنالین در خون‌تان هستید پس حتما باید سری به ویالند بزنید تا با چشم‌های خودتان ببینید چه چیزی انتظار شما را در این شهر می‌کشد بدون آن که بدانید. این پارک تفریحی آنقدر زیباست که حس می‌کنید به سرزمین عجایب رفته‌اید. پیش از ساخت تم پارک ویالند هیچ پارک تفریحی دیگری در این شهر ساخته نشده‌ بود. به همین دلیل ما معرفی را با این پارک شروع می‌کنیم. شهرت ویالند زیاد بوده و جمعیتی که به آن می‌روند هم به طبع زیاد هستند. بنابراین اگر تمایل دارید بدون دردسر و بدون ماندن در صف انتظار از وسیله‌ها استفاده کنید بهتر است صبح‌تان را زود شروع کنید. این پارک از ساعت 10 صبح تا 6 عصر فعالیت دارد. شما در اینجا می‌توانید سوار چرخ و فلک، ترن هوایی، تونل وحشت و خیلی وسیله‌های جذاب دیگر شوید.

آدرس: Yeşilpınar Mahallesi, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüp/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: مویی پارک تم در مرکز خرید استانبول

 

 

اکستریم ادونتورز

تجربه هیجان در پارک‌های ماجراجویانه استانبول بیشتر از این که مربوط به تکنولوژی‌های پیشرفته باشد به کاوش‌های "سفر به اعماق جنگل" مربوط می‌شود. این پارک که برای افراد بالای 4 سال تا بزرگسال مناسب است با انواع و اقسام ماجراجویی‌های جذاب، پر فراز و نشیب و هیجان‌انگیز پر شده است. شما در این پارک از طناب‌ها آویزان می‌شوید و باید از پل‌های معلق و پله‌های چوبی عبور کنید. اما هیجان‌انگیزترین قسمت آن مربوط به زیپ لاین جذابی‌ست که آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌چسباند و تجربه معلق بودن در هوا را به شما می‌دهد.

آدرس: Huzur, Maslak Ayazağa Cd. No:4, 34396 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

 

Bahçeşehir göleti

برعکس پارک‌های قبلی که همه‌شان دارای ساعت کاری معین بودند در این پارک می‌کنید هر زمان از شبانه روز که خواستید برای بازدید و لذت بردن از اکسیژن خالص بروید. در واقع اینجا یکی از زیباترین پارک‌های استانبول است که دارای استخرهای بزرگ و جذاب با انواع گل و گیاهان است برای گردشی خانوادگی و صمیمی بهترین انتخاب محسوب می‌شود. تعدادی کافه و رستوران هم وجود دارد که در صورت تمایل و بعد از گردش و کاوش می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید و با نشستن بر روی صندلی‌ها اجازه دهید پاهایتان استراحت کنند. این پارک زیبا که محل زندگی پرندگان و حیانات محلی هم هست در تمام طول سال زیباست اما یکی از زیباترین حالات آن را می‌توانید پاییز و زمستان در رنگی‌ترین حالت ممکن تماشا کنید. اطراف را قدم بزنید و برای اردک‌های شناور غذا بریزید. بی‌شک بچه‌ها از دویدن در پارک و احساس آزادی شوق بی‌حدی را تجربه خواهند کرد.

آدرس: Bahçeşehir 1. Kısım, 34488 Başakşehir/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: ماجراجویی در ۳ پارک ملی زیبا در ترکیه

 

 

کیدزانیا استانبول

نکته اول این که کارمندان کیدزانیای استانبول، انگلیسی صحبت نمی‌کنند. اما تمام تلاش‌شان را برای برقراری ارتباط با شما و فرزندتان انجام می‌دهند. در این پارک تفریحی بچه‌ها می‌توانند تجربه حضور در شغل دلخواه‌شان را به دست بیاورند و با محیط کار و مسئولیت‌پذیری آشنا شوند. بچه‌ها با برگزیدن شغل‌های مختلف و همکاری با هم نمونه کوچکی از جامعه را رهبری و مدیریت می‌کنند.

آدرس: Acıbadem, Çeçen Sokağı No:25A, 34660 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

 

فنرباغچه

فنرباغچه از پارک‌های قدیمی شهر است که در قرن 19ام به یکی از نقاط سرسبز استانبول در آمده است. این پارک سرسبز و زیبا که با گل‌کاری‌های خوش سلیقه رنگ و لعابی دیدنی به خود گرفته یکی از نقاط محبوب شهر بین توریست‌ها و مردم بومی شهر برای گردش و وقت گذرانی با اعضای خانواده محسوب می‌شود. این پارک زیبا و روح‌نواز که در محله گردشی کادیکوی واقع شده با نمای به شدت دیدنی جزایر پرنس دل هر بازدیدکننده‌ای را تسخیر می‌کند. شما می‌توانید همراه خانواده به این پارک بروید و در مسیر ساحلی جذاب آن قدم بزنید.

آدرس: Fenerbahçe Mah, Tur Yolu Sk., 34726 Kadiköy/Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: سفری یک روزه از کوش آداسی به پارک ملی دیلک

 

 

کیدزموندو استانبول

این مرکز تفریحی نسخه دیگری از کیدزانیاست. یعنی بچه‌ها در این مجموعه سرگرمی شغل مورد علاقه‌شان را انتخاب و نقش‌شان را در جامعه‌ای کوچک ایفا خواهند کرد. آن‌ها آتش‌نشان، پلیس، دکتر، نانوا یا هر چیزی که دوست داشتند می‌توانند باشند.

آدرس: Mecidiyeköy, Kuştepe Tramp alış veriş merkezi en alt kat Mecidiyeköy Yolu Caddesi No:12 B3 Floor, 34387 Şişli/İstanbul, Turkey

 

 

مطالب مرتبط