بهترین سواحل استانبول در سال 2020، بخش اول

فرهنگ و معماری غنی استانبول، مهم‌ترین دلایلی هستند که گردشگران را به این شهر بی‌نظیر جذب می‌کنند. به این موارد، می‌توانید سواحل بی‌نظیر را نیز اضافه کنید. به لطف شبه جزیره‌ای که توسط دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر احاطه شده است، مجموعه‌ای از سواحل در این محدوده وجود دارند که زیبایی و لذت فراوانی را به مخاطبان هدیه می‌دهند.

اگر با تور استانبول سفر می کنید، بهتر است در این رابطه مقاله بهترین سواحل استانبول برای شنا کردن را مطالعه کنید. اما در این مقاله، قصد داریم به معرفی بهترین سواحل استانبول در سال 2020 برای عاشقان ساحل گردی بپردازیم.

 

Babylon

این ساحل، یک مکان مناسب برای خانواده‌ها و جوانان برای برخورداری از یک روز لذت‌بخش و آفتابی و تماشای کوه‌ها و فضای سبز اطراف است و در کل یکی از بهترین سواحل ترکیه است. فعالیت‌های اوقات فراغت در این ساحل بسیار متنوع هستند. می‌توانید وارد بازی والیبال یا بدمینتون با نوجوانان شوید. یا یک تاب برنزه تابستانی را بر فراز شن‌های نرم ساحل اشغال کنید.

تعدادی سبد غذایی نیز در ساحل وجود دارد از جمله همبرگرهای ماهی کبابی و ساندویچ‌های پنیر که شما را با طعمی لذیذ غافلگیر خواهند کرد. هنگام غروب نیز در این ساحل، موسیقی زنده DJ اجرا می‌شود. برای رسیدن به این مکان، در استانبول اتوبوس‌هایی به مقصد Kilyos وجود دارند.

 

قیمت: آخر هفته 60 لیر ترکیه، سایر روزهای هفته 40 لیر ترکیه.

زمان بازدید: 9 صبح تا 8 عصر

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا نوامبر

آدرس: Demircikoy, Kilyos, Istanbul

 

 

Uzunya

این مکان، یکی از زیباترین مقاصد در سفرهای ساحلی استانبول به شمار می‌آید. این ساحل، در حدود یک ساعت رانندگی از استانبول فاصله دارد و فرصت‌های کمپینگ و نیز پیاده‌روی عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که تماشای مسابقات موتورسواری را در ساحل از دست ندهید.  

بعلاوه می‌توانید غذاهای دلپذیر رستورانی که به وعده‌های دریایی تازه‌اش شهرت دارد، لذت ببرید. برای رسیدن به ساحل، کافی است از اتوبوس‌ها یا شاتل‌های استانبول کمک بگیرید.

 

قیمت: روزهای هفته 30 لیر ترکیه، آخر هفته ها 45 لیر ترکیه.

زمان بازدید: 8 صبح تا 8 شب.

 بهترین زمان برای بازدید: ژوئیه تا سپتامبر.

آدرس: Kilyos road, Dalyan region, Demirciköy – Kilyos – Sarıyer

 

بخوانید: راهنمای گردش در غذاهای خیابانی استانبول

 

 

True Blue

این ساحل شنی عالی، قدیمی‌ترین مکان استانبول است که در آن مردم تعطیلات آخر هفته سرگرم‌کننده و دیوانه‌واری را سپری می‌کنند. باشگاه ساحلی این منطقه دارای یک استخر شاد، رستوران مدیترانه‌ای و بار است. بعلاوه مکانی محبوب برای کنسرت‌ها و نمایش‌های موسیقی زنده محسوب می‌شود و می‌توانید عصرها با بهترین موسیقی‌ها به رقص و پایکوبی بپردازید. در واقع فضای شاد ساحل، تا مدتها روی شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

این ساحل، در داخل پارک فنرباغچه واقع شده است که 30 دقیقه با شهر استانبول فاصله دارد. بنابراین برای رسیدن به این ناحیه، می‌توانید با یک اتوبوس FB1 از کادیکوی به فنرباغچه بروید.

 

قیمت: روزهای هفته 30 لیر ترکیه، آخر هفته‌ها 40 لیر ترکیه.

زمان بازدید: جمعه تا شنبه 9 صبح تا 4 بعد از ظهر، روزهای دیگر 9 صبح تا 2 بعد از ظهر.

 بهترین زمان برای بازدید: ماه مه و ژوئن

آدرس: Fenerbahçe Mahallesi, Atlıhan Sk. No:30, 34726 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: معرفی ۳ دریاچه با تفریح ساحلی در استانبول

 

 

BURC

نسبت به تمام سواحل نزدیک شهر استانبول، BURC بیشترین طرفداران را داراست. شن و ماسه‌های گرم و موج‌های غول پیکر، جمعیتی هزار نفری را به سوی خود دعوت می‌کنند. اینجا یکی از جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه است. ساحل شنی، در یک کیلومتری دریای سیاه و 15 کیلومتری استانبول واقع شده و دارای چترهای رنگارنگ است.

از پرواز بادبادک‌ها گرفته تا قایقرانی و والیبال ساحلی، فوتبال، کوهنوردی و پیاده‌روی، در اینجا انواع تفریحات ساحلی انتظار شما را می‌کشند. بعلاوه این ساحل، همه ساله میزبان مسابقات کایت سواری است که علاقمندان بسیاری دارد.

این مکان، متعلق به دانشگاه بوگازیسی در استانبول است. بنابراین اگر دانشجو یا فارغ التحصیل هستید، می‌توانید از تخفیف‌های بسیار خوبی نیز در اینجا برخوردار شوید. برای رسیدن به ساحل، می‌توانید از شاتل‌های آخر هفته که از دانشگاه بوگازیسی در رفت و آمد هستند نیز بهره‌مند شوید.

 

قیمت: روزهای هفته 15 لیر ترکیه، آخر هفته 25 لیر ترکیه.

زمان بازدید: 9 صبح تا 9:30 بعد از ظهر.

بهترین زمان برای بازدید: ژوئیه و آگوست.

آدرس: Gümüşdere Mahallesi, Sarıtepe Kampüsü, 34470 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

 

Dalia

این ساحل به دلیل داشتن فضای آرامش‌بخش و دنج، صمیمی‌ترین مکان استانبول است و حدود 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد. چمن سبز روشن ساحل با چترهای خیزران و مبلمان راحتی، در همه جا به چشم می‌خورند. دوستداران ماجراجویی، می‌توانند به تفریحات آبی و پیاده‌روی بپردازند. قایق‌های پدالی و قایق‌های مسافرتی نیز برای کرایه در دسترس هستند.

فراموش نکنید که حتما از غرفه‌های کنار ساحل که محصولات روستایی طبیعی محلی را می‌فروشند، بازدید کنید. بعلاوه، خوشمزه‌ترین غذای ترکی در کافه ساحل بی‌نظیر بوده و منوی ماهی بسیار کامل است. برای رسیدن به این مکان، می‌توانید سوار هر اتوبوسی که از استانبول به سوی Kilyos حرکت می‌کند بشوید.

 

قیمت: روزهای هفته  25 لیر ترکیه، آخر هفته 30 لیر ترکیه.

زمان بازدید: 8 صبح تا 6 عصر.

بهترین زمان برای بازدید: فوریه و مارس.

آدرس: Demirci Mahallesi, Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌های ساحلی آنتالیا

 

 

بی‌شک یکی از لذت‌های سفر به استانبول، گشت و گذار در سواحل اطراف است. به ویژه باید گفت که قسمت‌های شمالی استانبول که با جنگل‌ها، سواحل و دهکده‌های کوچک احاطه شده است در این رابطه علاقمندان بسیاری دارند. در این مقاله، با برخی از بهترین سواحل استانبول در سال 2020 برای عاشقان ساحل گردی آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم که در مقاله بعدی هم ما را همراهی کنید تا در دیگر سواحل زیبای استانبول گردش کنیم.

مطالب مرتبط