تماشای فوتبال در بهترین مکان‌های استانبول

پس از سفر با تور استانبول، شما به زودی متوجه خواهید شد که فوتبال جایگاه مهمی در این شهر دارد. همه طبقات اجتماع، تحت تاثیر این ورزش هیجان‌انگیز قرار دارند، از رئیس جمهور گرفته تا رانندگان تاکسی، زنان، مردان و کودکان؛ همه درباره فوتبال نظر و عقیده‌ای دارند.

حتی برای ارتباط بهتر با مردم، دانستن اینکه از کدام تیم حمایت می‌کنند نیز بسیار مهم است. لازم به ذکر است که سه تیم برتر فوتبال ترکیه یعنی بشیکتاش، گالاتاسارای و فنرباغچه نیز در استانبول مستقر هستند.با این حساب مشخص است که استانبول، پر از مکان‌هایی است که می‌توانید در آنها به تماشای بازی مورد علاقه تان بپردازید. بیایید در این مقاله، با چند مکان از بهترین مکان‌های تماشای فوتبال در استانبول آشنا شویم.

 

Vodafone Park

این مکان، یک استادیوم چند منظوره است که در منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده و یکی از بهترین‌ها در جهان به شمار می‌آید. این باشگاه، متعلق به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال ترکیه، یعنی بشیکتاش است. ظرفیت این مکان، 41188 نفر است.

مانیتورهای تعاملی با کیفیت بالا، وای فای پرسرعت، چشم‌اندازی بی‌نظیر به بسفر و کاخ دولمباهچه، طراحی مدرن و سازگاری با محیط زیست از مشخصه‌های اصلی این استادیوم هستند. قبل از هر مسابقه، هواداران در بشیکتاش جمع می‌شوند و با هم به سمت استادیوم می‌روند و شعار سر می‌دهند و به خوردن و نوشیدن می‌پردازند. همراهی با این ازدحام، یک تجربه عالی است.

آدرس: Vişnezade Mah. Kadırgalar Cad. No:1, Beşiktaş, Istanbul

 

بخوانید: بهترین تفریح‌های رایگان در آنتالیا

 

 

Türk Telekom Arena

این مکان نیز، یک استادیوم فوتبال بسیار مدرن و چندمنظوره با ظرفیت 52652 صندلی متعلق به باشگاه گالاتاسارای است. اگرچه امروزه جو قدیمی و پر سر و صدای خودش را  از دست داده است، اما مطمئناً امن‌ترین مکان برای گردشگران است تا در یک فضای مناسب به تماشای بازی تیم گالا بپردازند. این استادیوم، در منطقه سیران تپه در سمت اروپایی استانبول واقع شده است و با مرکز شهر بسیار فاصله دارد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از عزیمت به ورزشگاه، مقداری غذا و نوشیدنی در تاکسیم صرف کنید. این یک سنت و یک ضرورت برای شماست.

آدرس: Huzur Mh., Türk Telekom Arena Stadyumu, 34396 Sarıyer, İstanbul

 

بخوانید: ۱۰ رستوران برتر در میدان تقسیم استانبول

 

 

Şükrü Saraçoğlu Stadium

این مکان، استادیوم اصلی تیم فنرباغچه است که یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال ترکیه به شمار می‌آید. ورزشگاه فنرباغچه در ضلع آسیایی شهر استانبول، تقریباً نزدیک به کرانه بسفر در منطقه تاریخی کادیکوی در استانبول قرار دارد. به شما توصیه می‌کنیم که برای رفتن به این مکان، سوار یکی از کشتی‌هایی شوید که از بشیکتاش یا کاراکوی به کادیکوی می‌روند تا بتوانید از تماشای منظره بسفر در طول مسیر لذت ببرید.

آدرس: Bağdat Cad. No.2 Şükrü Saracoğlu Stadyumu Kızıltoprak, 34724 Kadıköy, İstanbul

 

اما علاوه بر استادیوم‌های مشهور، مکان‌های مناسب دیگری نیز در استانبول برای تماشای فوتبال وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

 

Touchdown

با بودن در این کافه، احساس می‌کنید که به یکی از کافه‌های آمریکا پا گذاشته اید. این مکان، دقیقا در وسط محله مجلل نیشان تاشی در استانبول واقع شده است. Touchdown، تمام بازی‌های مهم فوتبال را نشان می‌دهد و مورد علاقه بسیاری از مردم است. یکی از بهترین تفریح‌ها در محله نیشانتاشی تماشای فوتبال در این کافه است.

اغلب محلی‌ها بعد از کار، ساعت‌های شادی را در اینجا می‌گذرانند. touchdown  یکی از کافه‌های محبوب در استانبول است که پیشنهاد میکنیم حتما سری به آن بزنید. در نهایت باید گفت که این کافه، همه روزه از ساعت 11 صبح تا 2 صبح به روی علاقمندان باز است.

آدرس: 61 Abdi İpekçi Caddesi, Harbiye Mahallesi , Istanbul , 34367, Turkey

 

 

Venge

اگر برای تماشای بازی فوتبال به دنبال فضای مجلل‌تر هستید، رزروتان را در Venge انجام دهید. این مکان با دکوراسیون مدرن و باغ بزرگ خود، معمولاً محلی برای ناهارهای تجاری با انواع کباب عالی است. با این حال، هنگامی که فیلمی از یک بازی بزرگ فوتبال در حال پخش است، تلویزیون صفحه گسترده این رستوران نیز روشن است و همه مشتریان از دیدن بازی همزمان با خوردن غذا لذت زیادی می‌برند. این رستوران، هر روز از ساعت 11 صبح تا 12 صبح باز است.

آدرس: 2 Akasyalı Sokak, Konaklar Mahallesi, Istanbul , 34330, Turkey

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های غذای هندی در استانبول

 

 

Maçkolik Complex

اگر می‌خواهید با افراد محلی ترک به تماشای مسابقاتی که بین باشگاههای مهم ورزشی ترکیه مانند بشیکتاش، گالاتاسارای یا فنرباغچه برگزار می‌شوند بنشینید، این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این جا، یک مجتمع بزرگ است که بازی‌های مختلف به طور هم زمان روی صفحه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. این مجموعه، به بهشت فوتبال شهرت دارد. همه ساله در فصل مسابقات فوتبال، این مکان از هواداران این ورزش پر می‌شود و اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.  

آدرس: Zühtüpaşa Mahallesi, Istanbul , 34724, Turkey

 

 

Havelka

این کافه رستوران، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تماشای بازی فوتبال است که در سمت آسیایی استانبول در محله کادبوستان واقع شده است. این ساختمان، به دلیل پخش بازی‌های فوتبال در هر یک از پنج طبقه‌اش شهرت دارد و بین مردم محلی طرفداران بی‌شماری دارد. هر طبقه، دارای صفحه بزرگ نمایشگر و همچنین مبل‌های راحتی است که می‌توانید ساعت‌ها روی آنها به تماشای یک بازی پس از دیگری بنشینید.

آدرس:  36 Caddebostan İskele Sokak, Caddebostan Mahallesi, Istanbul , 34728, Turkey

 

بخوانید: معرفی ۳ دریاچه با تفریح ساحلی در استانبول

 

 

اگر شما نیز از طرفداران فوتبال هستید و با تور استانبول سفر می‌کنید، بهتر است که در زمان اقامت خود در این شهر، حداقل یکبار به یکی از بهترین مکان‌های تماشای فوتبال در استانبول قدم بگذارید. شما هرگز فریادهای هواداران، جنب و جوش پرچم‌ها و رقص‌های نمایشی به یاد ماندنی را در این مکان‌ها از یاد نخواهید برد.

مطالب مرتبط