بهترین پارک‌های ملی دنیا: بخش اول

پارک‌های طبیعی ملی، شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند. این مناطق، اغلب سرشار از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی هستند و نفس کشیدن در اتمسفرشان، ریه‌ها را جانی تازه می‌بخشد. طبیعت در سراسر دنیا، از این جواهرات گرانبها در دل خود بسیار دارد، اما در این مقاله قصد داریم که برخی از بهترین پارک‌های ملی دنیا را به شما معرفی کنیم.

 

Sagarmatha

مساحت این پارک ملی که در نپال واقع شده، بالغ بر 1،150 کیلومتر مربع است و از عجیب‌ترین پارک های دنیا به شمار می‌رود. پیاده‌روی به سمت اورست برای دسترسی به این منطقه، دو هفته به طول خواهد انجامید. در اینجا، با منظره‌ای باورنکردنی روبرو خواهید شد. دره‌های عظیم و کوه‌های دراماتیک، حسی از بودن در یک رویا را برای آدمی تداعی می‌کنند.

 

 

Torres del Paine

این فضای یخ زده در شیلی، به یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ملی جهان بدل شده است. جنگلی سرشار از دریاچه‌های فیروزه‌ای و یخچال‌های طبیعی، باعث شده‌اند که این منطقه به یکی از بهترین کشورها برای عاشقان پیاده روی برای ماجراجویان بدل شود. اینجا، یکی از معروف‌ترین مقاصد پیاده‌روی و نیز صخره‌نوردی جهان نیز به شمار می‌آید.

 

 

Kruger

این پارک سافاری با پوشش بیش از 7500 مایل مربع، یکی از معروف‌ترین‌ها در نوع خود در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. این پارک، تنها یک روز با جاده ژوهانسبورگ فاصله دارد و بهترین امکان برای دیدن صدها گونه از پرندگان و پستانداران را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در ضمن، این پارک برای کمپینگ نیز بسیار عالی است. پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر به این منطقه، حداقل یک هفته زمان بگذارید تا بتوانید به طور کامل از جاذبه‌های توریستی آن دیدن کنید و از فضای بی‌نظیرش لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین پارک‌ها و فضای سبز در بانکوک

 

 

Tongariro

این مکان که قدیمی‌ترین جاذبه طبیعی در نیوزیلند به شمار می‌آید، مجموعه‌ای از بخش‌های آتشفشانی گسترده، زمین‌های منحصر به فرد و چشمگیر و طیف وسیعی از گیاهان و جانوران بومی را در برگرفته است. این پارک ملی همچنین، یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی‌های یک روزه در جهان به طول 12.5 مایل را داراست. گفتنی است که پیاده‌روی در این منطقه، پر از فراز و نشیب‌های غافلگیرکننده و هیجان‌انگیز است و بسیار به گردشگران ماجراجو پیشنهاد می‌شود.

 

 

Galápagos

این فضای طبیعی بی‌نظیر، نخستین پارک ملی اکوادور است و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز آورده شده است. اینجا، محل تحقیقات مهم چارلز داروین و استقرار ایستگاه داروین است. بازدیدکنندگان، با پیاده روی در مسیر جزیره سانتا کروز به این جا می آیند و با انبوهی از ایگواناهای دریایی، خرچنگ‌ها و لاکپشت‌های غول‌پیکر گالاپاگوس، کوسه ماهی‌ها و نیز پرندگانی که در میان صخره‌های آتشفشانی زندگی می‌کنند، مواجه می‌شوند.

 

 

Great Sand Dunes

آیا می‌دانستید که در ایالات متحده، تپه‌های ماسه ای وجود دارد؟ در حقیقت، بالاترین تپه‌های ماسه ای در آمریکای شمالی در پارک ملی Great Sand Dunes در کلرادو قرار دارد. این منطقه خاص، بیش از 440،000 سال پیش شکل گرفته و هنوز در حال توسعه و تغییر است. در اینجا می‌توانید آثار حشرات، گیاهان و حیواناتی را که طی قرن‌ها تکامل یافته‌اند، پیدا کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو

 

 

Wadi Rum

این جا، یک مکان بزرگ برای پیاده‌روی و ماجراجویی در اردن است که مناظر چشمگیر فراوانی دارد: تپه‌های ماسه‌ای طلایی و قرمز، کوه‌های متروکه، چوپانانی که گله خود را به مراتع می‌رسانند، شترهایی که با آرامش در اطراف اردوگاه‌های بادیه نشینان استراحت می‌کنند.

این پارک ملی، یک مکان جذاب برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی جذاب بادیه‌نشینان است. دورهمی‌های شبانه گرد آتش، نوشیدن چای و گوش سپردن به موسیقی زیبای سنتی که گاه با صدای زنگ حرکت شتران و یا نوای باد در هم می‌آمیزد و رقص ماسه‌ها در باد، هر گردشگری را مفتون خود می‌سازد.

 

بخوانید: نفس‌گیرترین اقامتگاه‌های اسکی در آسیا

 

 

Tarutao

این مکان، یکی از پارک‌های ملی بی‌نظیر در جنوب غربی تایلند و نزدیک به مرز این کشور با مالزی است. این منطقه شامل چندین جزیره، از جمله جزیره توریستی Koh Lipe و Koh Tarutao است. Koh Lipe، بسیار مناسب آفتاب گرفتن و استراحت ساحلی است. Koh Tarutao نیز برای انواع تفریحات آبی نظیر غواصی، کایاکینگ و نیزپیاده‌روی، دوچرخه سواری و موارد دیگر بسیار پرطرفدار است. همچنین این جزیره، بزرگ‌ترین پارک ملی دریایی در این کشور را داراست. برای آشنایی بیشتر با پارک‌های ملی این کشور، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند برای طبیعت گردی را مطالعه کنید. 

 

 

Corcovado

این پارک ملی واقع در کاستاریکا، به عنوان یکی از مکان‌های بسیار جذاب جهان از نظر زیست‌شناسی شهرت دارد. اینجا یک بهشت واقعی است. شما می‌توانید ساعتها در ساحل دنج و جنگل‌های بارانی سرسبزش پیاده‌روی کنید و در عین حال از دیدن حیات وحش عالی آن نظیر تاپیرها، جگوارها و پرندگان ماکائو کوچک نهایت لذت را ببرید. البته، ورود به این ناحیه دشوار است و بخشی از یک سفر هیجان‌انگیز برای مسافران ماجراجو محسوب می‌شود. در این رابطه، نیاز به راهنما و نیز مجوزهای پیشرفته است.

 

 

Hemis

این منطقه کوهستانی کویری مرتفع در منطقه هیمالیا نه تنها زیبایی طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد، بلکه همچنین چندین صومعه بودایی و روستاهای سنتی نیز در آن قرار دارند. این بدان معناست که شما با پیاده‌روی‌های طولانی در این ناحیه روبرو خواهید شد که دو مسیر کوهستانی حدودا 5000 متری دارد.

 

بخوانید: سفر با کودکان نوپا در جنوب شرق آسیا

 

 

نزدیک به 100 کشور در سراسر جهان زمین‌هایی دارند که به عنوان یک پارک ملی طبقه‌بندی شده‌اند. استرالیا به تنهایی 285 پارک، چین 208، برزیل بیش از 70، مکزیک 67 و ایالات متحده 60 پارک ملی دارند. ما در این مقاله، به معرفی بهترین پارک‌های ملی دنیا پرداختیم. در مقاله بعدی، اطلاعات بیشتری را در این رابطه در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس ما را همچنان همراهی کنید. 

مطالب مرتبط