عجیب‌ترین پارک‌های دنیا؛ از پارک تایرها در توکیو تا پارک تکنولوژی دبی

پارک‌ها و زمین‌های بازی در ذهن همه ما معمولا سرسره‌های فلزی داغ یا خیلی سرد، تاب و الاکلنگ‌های فلزی است. اما در گوشه کنارهای جهان زمین‌های بازی ساخته شده‌اند، که شبیه به هیچ پارک دیگری نیستند و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در این مقاله به معرفی چند پارک غیرمعمول و عجیب و غریب در جهان می‌پردازیم.

 

 

 پارک Pruessen برلین؛ زمین بازی سالمندان

 

 

 پارک Pruessen برلین، زمین بازی سالمندان

 

 

این پارک به احتمال زیاد تنها پارکی است که به طور خاص برای سالمندان طراحی شده است. در واقع افراد زیر ۱۶ سال اجازه ورود به این پارک را ندارند. و به همین دلیل هم به زمین بازی بزرگسالان معروف شده است.

 تمامی تجهیزات این پارک برای افرادی با قد بیشتر از یک‌و‌نیم متر طراحی شده است که متناسب با گروه پرجمعیت سالمندان با رشد سریع کشور آلمان است. ایده اصلی این پارک ایجاد انگیزه برای سالمندان است تا از خانه‌های‌شان بیرون بیایند، با هم بازی و ورزش کنند و فعالیت بدنی مناسب داشته باشند.

 

 

پارک Clemyjontri ویرجینیا؛ پارکی برای معلولان

 

 

virginia2

 

 

نام عجیب و غریب این پارک برگرفته از حروف اول اسامی چهار فرزند یک فرد خیر به نام آدل لبویتز است. این پارک یکی از معدود پارک‌هایی در جهان بشمار می‌آید که کودکان دارای معلولیت جسمی می‌توانند در کنار دیگر کودکان بدون محدودیت به بازی و سرگرمی بپردازند.

طراحی این پارک به شکلی است که معلولان به راحتی می‌توانند با ویلچر تردد کنند. همپنین برای امنیت آن‌ها، سطح زمین به طور ویژه از موادی ساخته شده است که لغزنده نیست.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر در بهمن‌ماه

 

 

پارک Tokino Hillside در هوکایدو ژاپن

 

 

 پارک Tokino Hillside

 

 

 

این پارک که در دل طبیعت ساخته شده چهار قسمت اصلی دارد. در منطقه مرکزی می‌توانید از باغ زیبای گیاهیان این کشور لذت ببرید؛ جایی که در تمام فصل‌ها، گل‌ها شکوفه می‌دهند.

در بخش کوهستانی پارک، می توانید با آوای آبشارها و رودخانه‌ها آرامش را به معنای واقعی تجربه کنید. در مناطق جنگلی می‌توانید پیاده‌روی طولانی در جنگل را تجربه کنید و از تجهیزات بازی در نظر گرفته شده نیز استفاده کنید. و یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های این پارک، بخشی است که در زمستان همه امکانات برای اسکی و سورتمه‌سواری فراهم شده است.

 

 

 پارک تکنولوژی Zabeel در دبی

 

 

 پارک تکنولوژی Zabeel در دبی

 

 

این پارک را می‌توان تنها پارکی در جهان دانست که بر اساس پس‌زمینه‌ای از تکنولوژی ساخته شده است. پارک زعبیل شامل منطقه‌های مختلف مانند منطقه انرژی‌های جایگزین برای آینده، منطقه ارتباطات و منطقه تکنولوژی تشکیل شده است.

همچنین این پارک نمایشگاه‌های آموزشی و تعاملی دارد که همیشه برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنند. موسیقی زنده، مکان‌های پیک نیک، رستوران‌ها و قایق‌سواری هم از بخش‌های دیگر این مجموعه هستند. همچنین در تور دبی می‌توانید از دیگر امکانات ورزشی مثل مینی گلف، اسکیت، اسکیت بورد و ... بهره ببرید.

 

 

سفرهای جادویی برای بازدید از عجایب هفت‌گانه جهان

 

 

پارک تایرها (Nishi-Rokuge) در توکیوی ژاپن

 

 

پارک تایرها (Nishi-Rokuge)

 

 

این پارک یکی از عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین زمین‌های بازی در سراسر جهان است. همانطور که از اسم پارک مشخص است، محیط این پارک به طور کامل از تایر ساخته شده است. در زبان ژاپنی Nishi-Rokuge به معنی پارک تایرها است.

در این پارک تعداد بسیار زیادی تایر وجود دارد که کودکان و حتی بزرگسالان می‌توانند با استفاده از آن‌ها پل، هیولا، پرنده، خانه و موارد مشابه را بسازند. کف این پارک پوشیده از شن است.

 

 

پارک Teardrop در نیویورک سیتی

 

 

newyork2

 

 

پارک teardrop پارکی عمومی است که با ساختمان‌های بلند اطرافش احاطه شده است. این پارک برای همه سنین طراحی شده است. اما برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است. چرا که با توجه به طراحی منحصر به فرد این پارک، می‌توانند با شن‌ها بازی کنند، از صخره‌ها بالا بروند، پشت بوته‌ها قایم شوند و از بازی لذت ببرند.

از ویژگی‌های خاص این پارک می‌توان به دیوار سنگی که آبشار یخی دارد، اشاره کرد. این آبشار از وسط پارک عبور می‌کند و پارک را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

 

 

 

سفر به بزرگ‌ترین بازارهای دنیا

 

 

پارک میوه‌ها در سوئد

 

 

پارک میوه‌ها در سوئد

 

 

سرسره موز، تاب توت فرنگی، الاکلنگ پرتقال، باشگاه جنگلی هندوانه‌ای بخشی از یک پارک غیرمعمول در جنوب استکهلم هستند که به پارک میوه‌ها معروف شده است. ایده اصلی این پارک به این دلیل بسیار جالب است  که اهمیت میوه‌ها و سبزیجات را به کودکان آموزش بدهد. 

ساخت چنین پارک‌هایی شاید بتواند شهروندان و مخصوصا کودکان را ترغیب کنند تا از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کننده و از میوه‌ها و غذاهای سالم‌تری استفاده کنند. این پارک کوچک همیشه میزبان، بازدیدکنندگانی از سراسر اروپا است.

مطالب مرتبط