فهرستی جالب از نقاط جدید میراث جهانی یونسکو

هدف اصلی انتساب یونسکو، ارتقای سطح حمایت جهانی در نقاط تاریخی و فرهنگی است. یونسکو هر ساله نقاط جدیدی را معرفی می‌کند تا مردم درباره جاهایی که اصلا نمی‌شناسند اطلاعات به دست بیاورند. ما در مطلب برخی از نقاط جدید میراث جهانی را به شما معرفی می‌کنیم که شایستگی بازدید و سفر را دارند.

 

 

یونان شمالی، منطقه باستان‌شناسی فیلیپ

 

 

یونان شمالی، منطقه باستان‌شناسی فیلیپ

 

 

وقتی یک نسخه مینیاتوری از رم مطرح شد، فیلیپ در قرن چهارم قبل از میلاد تاسیس شده بود. این منطقه شهرک مانند میزبان سالن تئاتر، معبد، و یک سالن گردهمایی در دامنه آکروپلیس در مقدونیه شرقی بود. شهر متروکه، که در مسیر باستانی اروپا و آسیا قرار دارد، بعدها مرکز مسیحیت شد، که امروزه هنوز هم می‌توان آثار به جا مانده از آن دوران را در گوشه و کنار ویرانه‌هایش دید. شما می‌توانید در طی سفر به این منطقه، با گرفتن تاکسی یا اتوبوس از بندر کالاوا در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به ورودی منطقه باستانی برسید. فیلیپ یکی از نقاط برجسته برای سفرهای روزانه برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی است.

 

 

آرژانتین، بلژیک، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن و سوئیس ،سازه‌های معماری Le Corbusier

 

 

آرژانتین، بلژیک، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن و سوئیس ،سازه‌های معماری Le Corbusier

 

 

نابغه خلاق معمار فرانسوی و سوئیس لو کوربوزیه با ۱۷ شاهکار که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، تمام توجه‌های دنیا را به خود جلب کرده است. رهبری جنبش معماری مدرن پس از جنگ جهانی اول، لو کوربوزیه ساختارهای جسورانه و کاربردی از ترکیب آهن، بتون، و شیشه خلق کرد که قاعدتا در آن برحه زمانی نظر هر کسی را به خودش جلب نمی‌کرد. با این همه معماری‌های او که در سراسر دنیا پخش شده بود کم کم مرزها را شکست و راه را برای معماری مدرن باز کرد. بیشتر این معماری‌ها در فرانسه وجود دارند، بنابراین برای سفر و کاوش در معماری‌های این معمار شاید انتخاب فرانسه به جا باشد.

 

 

چین، هوبئی شنونگجیا

 

 

چین، هوبئی شنونگجیا

 

 

هوبئی شنونگجیا تنها اکوسیستم حفاظت شده جنگل‌های نیمه گرمسیری در عرض میانی زمین است. همین خصیصه مهم باعث شده تا این جنگل میزبان گونه‌های مختلفی از جانداران باشد. طبق برآوردها این جنگل زیستگاه حدود ۵ هزار گونه گیاهی و جانوری مختلف است. گونه‌های نادری مثل سمندر چینی، میمون پوزه‌دراز، پلنگ آسیایی، و خرس سیاه آسیایی باشد. شما می‌توانید با  تور چین و رفتن به این جنگل سفر روزانه جذابی را تجربه کنید و در میان درختان به کاوش و پیاده‌روی بپردازید. اگر خوش شانس باشید و نگاهی جستجوگر داشته باشید، احتمالا بتوانید حیوانات مختلفی را هم ببینید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

شمال شرقی هند، منطقه باستان‌شناسی نالاندا ماهوی‌هارا

 

 

شمال شرقی هند، منطقه باستان‌شناسی نالاندا ماهوی‌هارا

 

 

نقاط باستان‌شناسی نالاندا ماهوی‌هارا با داشتن ویژگی‌های برجسته و قابل توجهی همچون قدیمی ترین دانشگاه شبه قاره هند، گنبدهای خیره‌کننده شیشه‌ای، زیارتگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و آموزشی و همچنین دیگر آثار مهم هنری و باستانی، تمام نقاط دیدنی تاریخی در تور هند متمایز است. صومعه قرن پنجمی به دانشگاهی مذهبی تبدیل شد و بی‌وقفه به مدت ۸۰۰ سال به بسط و گسترش بوداییسم مبادرت ورزید. با چنین ویژگی‌های مهم و منحصر به فردی که منطقه دارد، دولت هند تصمیم گرفت تا با احداث امکانات رفاهی همچون راه آهن، جاده‌ها و همینطور فرودگاه، این منطقه را به لحاظ فرهنگی و مذهبی به نقطه‌ای گردشی تبدیل بکند. حالا گردشگران به راجیپور در چند کیلومتری این نقطه اقامت می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند به جاهای دیدنی دسترسی داشته باشند.

 

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در ساحل پالولم گوآ انجام دهید

 

 

جنوب اسپانیا، مجتمع غار گورهام

 

 

جنوب اسپانیا، مجتمع غار گورهام

 

 

گورهام شبکه‌ای از غارهای دریایی قابل توجه در قسمت شرقی صخره‌های گیبلارتار است که آخرین محل شناخته شده بقای نئاندرتال‌ها محسوب می‌شود. باستان‌شناسان گنجینه‌هایی مانند ابزارهای سنگی، سنگ‌های انتزاعی حکاکی شده را در ۴ غار گورهام پیدا کرده‌اند. تمامی این ابزارها و کاوش بر روی طرح‌های درج شده روی سنگ‌ها باستان‌شناسان را به درکی تعاملی از زندگی انسان‌ها و همچنین زندگی بیش از ۱۲۵ هزار ساله نئاندرتال‌ها در این بخش زمین می‌رساند. شاید ندانید اما همین غارهای تو در توی صخره‌ای در جنوب آب‌های اسپانیا یکی از نقاط گردشی منطقه است که گردشگران با استفاده از کروزهای تفریحی برای بازدید از آن راهی جنوب اسپانیا می‌شود. حتی تعداد زیادی از گردشگران با کروز تنها از این منطقه عبور می‌کنند اما باز هم تماشای معماری صخره‌ها، میمون‌های باستانی و دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد و برجسته گیبلارتار مسافران کنجکاو را به این قسمت زمین می‌کشاند.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

چین، نقاشی‌های تاریخی بر روی صخره Zuojiang Huashan

 

 

چین، نقاشی‌های تاریخی بر روی صخره Zuojiang Huashan

 

 

در امتداد رودخانه Zuojiang در منقطه مستقل Guangxi چین در نزدیکی مرز ویتنام، صخره Zuojiang Huashan قرار گرفته است. در طی ۲۰۰ میلیون سال به وجود آمدن صخره‌های سنگ آهکی عظیم، چشم‌انداز منحصر به فردی در منطقه ایجاد کرده است. اما بخش جذاب‌تر ماجرا مربوط به نقاشی‌های ساده روی ۳۸ صخره است که تنها ردپای زندگی و آیین‌های مردم Luoyue محسوب می‌شود. برخی از محققان معتقدند که این نقاشی‌ها به ۵ قرن قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد و مراسم یادبود فرهنگ دروم برنزی که معمولا در سراسر جنوب چین رخ شایع بود  را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط