زیباترین باغ‌های پرورش گیاهان ژاپنی در دنیا

باغ‌های ژاپنی آنقدر شناخته شده و جذاب هستند که حتی در خارج از این کشور و در سراسر دنیا نمونه‌هایی از آن ساخته شده که اگر عناصر خودشان را داشته باشند باز هم ویژگی‌های باغ‌های ژاپنی را ارائه می‌دهند. این باغ‌ها با نمادها سعی دارند به عناصر چهارگانه طبیعی زمین یعنی خاک، آتش، آب و باد اشاره کنند. شیوع باغ‌های ژاپنی به قرن ۷ام باز می‌گردد. با گذشت سال‌ها هنوز هم در طرح آن‌ها عناصر مذهب و فلسفه دیده می‌شود.

 

 

آرژانتین، بوینس آیرس

 

 

 آرژانتین، بوینس آیرس

 

 

باغ‌های ژاپنی بوئنوس آیرس در آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ژاپنی در نوع خود در خارج از ژاپن است. این باغ که توسط بنیاد فرهنگی آرژانتینی ژاپنی ساخته شده دارای ترکیبی از عناصر سنتی ژاپنی و گیاهان آمریکای جنوبی است. باغ دارای یک دریاچه مرکز بزرگ است که چندین پل بر روی آن قرار گرفته‌اند و شما را به قسمت‌های مختلف و معابد می‌رسانند. این دریاچه توسط گیاهان ژاپنی مانند ساکورا، کاتسورا، ممیجی و آزالیا شامل شکوفه گیلاس، درخت دارچین و درخت افرا احاطه شده است. به علاوه این باغ میزبان یک معبد بودایی ژاپنی، کاخ ژاپنی، فانوس و مجسمه‌های گرانیتی هم هست.

آدرس: Av. Casares 3450, C1425 CABA, Argentina

تلفن: +54 11 4804-4922

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

باغ ژاپنی سنگاپور در یک جزیره مصنوعی در دریاچه Jurong واقع شده است. این باغ که به Seiwaen هم شناخته می‌شود، از دوره Muromachi بین سال‌های ۱۳۹۲-۱۵۶۸ و دوره بعدی آزوچی مومویاما بین سال‌های ۱۵۶۸-۱۶۱۵ الهام گرفته شده است. در کنار باغ ژاپنی، باغ چینی هم قرار دارد که پلی زیبا این دو باغ را به هم متصل کرده است. در اصل باغ ژاپنی برای ایجاد آرامش درونی و مراقبه طراحی شده بود، در حالی که باغ چینی به منظور زیبایی بصری و ایجاد محیطی جذاب ساخته شد. اگر در طی تابستان با تور سنگاپور به این کشور زیبا سفر کردید حتما از این باغ کنیدن کنید و به موزه لاک‌ پشت‌های آن بروید.

آدرس: 1 Chinese Garden Rd, Singapore 619795

تلفن: +65 6560 0056

 

 

بهترین استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

 

آمریکا، سانفرانسیسکو، باغ چای ژاپنی

 

 

آمریکا، سانفرانسیسکو، باغ چای ژاپنی

 

 

از ۳۰۰ عدد باغ ژاپنی در آمریکای شمالی، باغ چای ژاپنی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قدیمی‌ترین باغ ژاپنی در ایالات متحده است. این پارک که برای اولین بار سال ۱۸۹۴ به عنوان بخشی از نمایشگاه بین‌المللی کالیفرنیا ساخته شد بخش ۵ هکتاری از پارک دروازه طلایی است. شما با گشت و گذار در این باغ الهام‌بخش می‌توانید بازتاب اعتقادات بودایی و شینتو را از مجسمه‌های به کار رفته در آن مشاهده کنید. عناصر دیگر که به شکوه بیشتر باغ کمک می‌کنند، عبارتند از خانه چای، معبد غار گنج، باغ صخره‌ای و همچنین گیاهان و درختان متعدد بومی ژاپن و چین.

آدرس: 75 Hagiwara Tea Garden Dr, San Francisco, CA CA 94118, USA

تلفن: +1 415-752-1171

 

 

نیوزلند، وایکاتو، باغ ژاپنی در باغ همیلتون

 

 

نیوزلند، وایکاتو، باغ ژاپنی در باغ همیلتو

 

 

این باغ ژاپنی یکی از ۲۱ باغ مختلف از باغ‌های همیلتون است نشان‌دهنده هنر، باورها، شیوه زندگی و سنت‌های تمدن های مختلف است. این باغ‌ها که به دسته‌های مختلفی از قبیل بهشتی، فانتزی، نبوه و موارد دیگر تقسیم می‌شوند، منعکس کننده فرهنگ کشورها هستند. باغ ژاپنی واقع در همیلتون از لحاظ طراحی و ایده از دوران مورماچی الهام گرفته است. این باغ با تلفیق المان‌های زیبای ژاپنی از قبیل شن و ماسه، صخره‌ها و پوشش گیاهی تمام سعیش را کرده تا شما را به حال و هوای ژاپن واقعی پرتاب کند.

آدرس: Hungerford Crescent, Hamilton 3216, New Zealand

 

 

پرتغال، مادرا، باغ گیاه‌شناسی کاخ مونت

 

 

پرتغال، مادرا، باغ گیاه‌شناسی کاخ مونت

 

 

این باغ ترکیبی از عناصر شرق آسیا در یک نمایش خیره‌کننده و غیر معمول از طبیعت با کاشی، فانوس‌ها و مجسمه‌ها است. این باغ که درهای آن در سال ۱۹۹۱ به روی مردم گشوده میزبان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های کاشی در کل پرتغال است. در این باغ یک صفحه ۱۶۶ تکه‌ای سرامیکی به نام "ماجراجویی پرتغالی در ژاپن" وجود دارد که ماجرای روابط بین پرتغال و ژاپن را بازگو می‌کند. از عناصر ژاپنی به کار رفته در باغ می‌توان به مجسمه‌های نگهبان معبد، فانوس‌های سنگی، و همچنین یک چایخانه اشاره کرد که هر کدام جذابیت خودشان را دارند. به علاوه عناصر جانوری دیگر مثل طاووس، طرقه و قوها نیز در این باغ زندگی می‌کنند.

آدرس: Caminho do Monte, 174, 9050-288 Funchal, Portugal

تلفن: +351 291 780 800

 

 

هلند، دن هاخ

 

 

هلند، دن هاخ

 

 

درهای این باغ ویژه و منحصر به فرد در تمام طول سال تنها ۸ هفته به روی عموم مردم گشوده می‌شود. طبق اطلاعات وب‌سایت لاهه این باغ تنها نسخه ژاپنی در کل هلند است که به خوبی هم از آن نگه‌داری می‌شود. گفته می‌شود که بارونس van Brienen معروف به بانوی گل آفتاب گردان در طی سفرهای ماجراجویانه به ژاپن، با باغ‌های ژاپنی آشنا شد و بعد المان‌های آن از قبیل فانوس‌ها، مجسمه‌ها، حوضچه‌ها، پل‌های کوچک و احتمالا یک کلاه فرنگی برای تزئین، را در باغ ایجاد کرد. چشم‌انداز زیبا و دیدنی پوشش گیاهی باغ اصلی‌ترین جوهره این باغ محسوب می‌شود.

آدرس: Clingendael 7, 2597 VH Den Haag, Netherlands

مطالب مرتبط